به گزارش پارس به نقل از فارس محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشس خبری با خبرنگاران با بیان اینکه اظهار نظر مشاور رئیس جمهور شخصی بوده و نظر دولت نیست، اظهارداشت: منظور ترکان 4 وزیر امضا کننده نامه نبود وی آثار تصمیمات پیرامون کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را در بازار بورس بیان کرده است.

نوبخت در ادامه این نشست خبری گفت: تا زمانی که تعهدات انجام نشود تحریم‌ها برداشته نمی‌شود؛ نه تنها در بحث سوئیفت بلکه در موارد دیگر هم تحریم‌ها همچنان ادامه دارد.

وی تصریح‌کرد: آنچه در برجام مورد تایید قرار گرفته 100 درصد مدنظر ما نبوده همانطور که 100 درصد مدنظر طرف مقابل نبود، در مذاکرات دستاوردهای بسیاری برای ما حاصل شد، 3 گل زدیم و 2 گل خوردیم.

سخنگوی دولت یادآورشد: اینکه عده‌ای در خیابان راه‌ بیفتند که باعث شوند غربی‌ها بترسند و داخل کشور نیایند این نوع اقدام‌ها ایجاد تحریم برای خودمان است و نباید این کار صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس قانون تنها کشوری که اجازه واردات از آن را نداریم رژیم صهیونیستی است، برای واردات از آمریکا ممنوعیت قانونی وجود ندارد اما تذکر رهبری را اجرا می‌کنیم، ایشان تصریح کردند کالاهای مصرفی از آمریکا وارد نشود واردات تکنولوژی از آمریکا می‌تواند انجام شود.