به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست‌خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در پایان هفته گذشته بخشنامه بودجه سال 95 از سوی رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

وی گفت: بودجه سال 95 دارای دو بخش احکام و ارقام است و در بخش احکام کاملا متفاوت از بودجه‌های سنواتی سال قبل است، زیرا این بودجه بدون تبصره و به صورت لایحه به مجلس تقدیم می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: منابع بودجه عمومی در سال 95 در حد 213 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و حدود 15 درصد نسبت به بودجه سال قبل رشد داشته است. بودجه سال 95 در وقت مقرر و قانونی خود به مجلس تقدیم می‌شود.

نوبخت ادامه داد: پیش‌نویس لایحه قانون برنامه ششم توسعه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در هفته گذشته به هیئت وزیران تقدیم شد و از فردا در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با بودجه در نظر گرفته شده برای سال 95 شاهد 4.1 درصد رشد اقتصادی در کشور باشیم.

سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

نوبخت درباره حادثه سقوط بالابر در مکه مکرمه خاطرنشان کرد: دولن حادثه مکه مکرمه را بررسی و پیگیری خواهد کرد. کشور عربستان سعودی باید مسئولیت‌پذیری بیشتری نسبت به حفظ جان حجاج بیت‌الله الحرام داشته باشد.