به گزارش پارس به نقل از مهر، محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست‎های جداگانه با شورای مشورتی شهرستانهای استان گیلان و شورای جوانان حامی تدبیر و امید این استان گفت: اصلاح‌طلبان اصیل‌ترین جریان سیاسی محسوب می‌شوند و تاکنون فعالیت هایشان در چارچوب قانون اساسی وارزشهای نظام بوده است.

وی افزود: در سالهای گذشته جریان حاکم تلاش کرد به هر طریقی اصلاح‌طلبان را حذف شده تلقی کنند ولی مگر می شود یک جریان اصیل سیاسی را حذف کرد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فضای حاکم در دولت گذشته گفت: در شرایطی که اصلاح طلبان با محدودیت هایی رو به رو بودند توانستیم حماسه ۲۴ خرداد را رقم بزنیم و با همان روش هم باید در انتخابات مجلس حاضر شویم.

وی وحدت و انسجام تشکیلاتی اصلاح‌طلبان را ضروری خواند و تاکید کرد: اگر اصلاح طلبان و هواداران دولت با ساز و کاری مشخصی به اجماع برسند پیروزی در انتخابات مجلس دشوار نخواهد بود ولی اگر هر دوی این جریان بخواهند به صورت جداگانه عمل کنند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ با مشکلاتی رو به رو خواهند بود.

عارف در پاسخ به سوالی درخصوص رابطه‌اش با رئیس دولت اصلاحات گفت: هیچ اختلافی بین من و خاتمی وجود ندارد و وقتی برخی مطالب منتشره شده در این خصوص در فضای مجازی را می خوانیم هم من و هم خاتمی به آن می خندیم.

وی در ادامه از برخی برخوردها با همایش ها و نشست‌های اصلاح‌طلبان و دانشجویان انتقاد کرد و افزود: اتفاقی که برای سخنرانی مطهری در شیراز افتاد بسیار تاسف بار بود و تاسف بارتر آنکه رئیس دانشگاهی که قرار بود مطهری در آنجا سخنرانی کند احضار می شود. باید به اینگونه تحرکات در فضای اعتدالی کشور پایان داد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین با بیان اینکه تک‌روی در حرکت‌های گروهی مشکل‌ساز است، اظهار کرد: عظمت خلقت روی اختلاف‌نظر است، زیرا حرکت ایجاد می‌کند. اگر قرار بود همه مثل هم فکر کنیم خداوند یک نفر را خلق می‌کرد. باید تحمل شنیدن همه نظرها را داشته باشیم و بر مبنای تفاهمات حرکت کنیم.

وی حضور احزاب فعال در شورای جوانان حامی تدبیر و امید گیلان را یک ظرفیت دانست و افزود: این منش و روش باید در همه استان‌ها الگوسازی شود. حرکت بر مبنای همبستگی موجب افزایش کارایی می‌شود. نباید سیاست حذف را دنبال کنیم.

 عارف با تاکید بر اینکه بیانیه تشکل‌های اصلاح‌طلب در سال ۹۴ باید با بیانیه‌های دهه ۵۰ متفاوت باشد، تصریح کرد: بیانیه‌های آن دوران برای گرفتن امتیاز از رژیمی بود که آن را قبول نداشتیم، اما امروز خودمان را از نظام می‌دانیم لذا رویکرد بیانیه‌های ما نیز باید تغییر کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پشتوانه مردمی را سرمایه نظام دانست و گفت: متاسفانه نسل اول انقلاب نتوانسته رابطه صمیمی و خالصانه‌ای با نسل سوم انقلاب برقرار کند لذا شکاف معناداری بین این نسل اول و نسل سوم ایجاد شده است. باید پیام‌های ارزشی انقلاب را منتقل کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه جوانان پیروزی در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ را رقم زدند، عنوان کرد: جوانان پشتوانه امام(ره) در انقلاب و هشت‌سال دفاع مقدس بودند. امروز نیز دستاورد حضور جوانان در انتخابات، پیروزی دولتی بود که انقلاب را به مسیر ارزشی خود باز گرداند. اکنون تداوم این مسیر نیز بر عهده جوانان قرار دارد و این نقش پرنگ‌تر از گذشته است.

 عارف خواستار حضور جوانان در انتخابات ۹۴ شد و خاطرنشان کرد: باید همبستگی و همراهی بین اصلاح‌طلبان و هواداران دولت را به عنوان یک فرض بپذیریم و از سهم‌خواهی دست برداریم. تداوم مسیر ۲۴ خرداد ۹۲ در گرو اجماع و پرداختن به اصول مشترک است.

وی بر تشویق نخبگان برای کاندیداتوری تاکید کرد و ادامه داد: شناسایی و کشف برجستگان و نخبگان سیاسی به شرط رای‌آوری  بر عهده جوانان قرار دارد. شورای مشورتی استان‌ها باید مقبولیت عام داشته باشد تا موجب پیروزی تفکر جبهه اصلاحات شوند.