به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، از افزایش اعتبارات عمرانی در کشور به 40 هزار میلیارد تومان با ابلاغ رییس جمهور خبر داد و گفت: این مبلغ از محل صرفه جویی 6هزار میلیارد تومان در اعتبارات جاری تامین و به اعتبارات عمرانی برای اتمام طرح های نیمه‌تمام اضافه میشود.

وی همچنین از دریافت گزارش فعالیت وزارت جهادکشاورزی در زمینه اقتصاد مقاومتی توسط دولت خبر داد و با اشاره به شایعات مطرح شده در زمینه تغییر وزرا و استانداران گفت: چنین چیزی از بن صحت نداردو به هیچ وجه تغییر وزرا و استانداران در دستور کار دولت نیست و صحت ندارد.

نوبخت تصریح کرد: موضوع حذف 4میلیون نفر از دریافت یارانه از زبان من صحت ندارد و اساسا به صراحت میگویم که چنین اتفاقی نیافتاده است.

سخنگوی دولت درخصوص مسایل مطرح شده در زمینه فعالیت ستادهای انتخاباتی روحانی گفت هیچ ماموریتی از سوی رییس جمهور به ستادهای انتخاباتی برای ورود به انتخابات صادر نشده است. به هرحال در ایام انتخابات ریاست جمهوری ستادهای آقای دکتر روحانی ستادهای مردمی بودند که پس از پایان انتخابات چیزی به عنوان ستاد انتخاباتی روحانی مطرح نیست.

نوبخت در پاسخ به سوالی در زمینه وضعیت بورس گفت: نرخ های جدید تعیین شده از سوی شورای پول و اعتبار برای تسهیلات و سپرده هیچ تاثیری در بازار بورس نخواهد داشت و فکر میکنم بازار بورس بیشتر تحت تاثیر عوامل سیاسی و روانی است و اینکه انتظار داشته باشیم بانک‌ها بورس را متعادل کنند، توقع نامناسبی است و باید به شکل دیگری غیر از ورود بانک ها، بازار بورس متعادل شود.

وی همچنین درباره اعزام کشتی نجات به سواحل یمن گفت: این کشتی حامل کمک های بشردوستانه است و با مجامع بین‌المللی هماهنگ شده وفکر میکنم مشکل خاصی برای رسیدن این کشتی به یمن وجود نداشته باشد و اگر اتفاق خاصی برای کشتی مذکور پیش بیاید، نظام متناسب با آن تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات دو مقام سیاسی کشور مبنی بر دبه کردن آمریکایی‌ها و تهدیدات همزمان آنها علیه ایران با انجام مذاکرات هسته‌ای گفت: آخرین دور از مذاکرات در حال انجام است و هر یک از طرفین تلاش می‌کنند بیشترین منافع را برای کشورشان داشته باشند بویژه تیم هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با استناد به منافع حقوقی و قانونی حق مسلم ملت ایران در این مذاکرات تلاش می‌کنند تا این حقوق را تثبیت کنند.

وی افزود: حالا اینکه یک مسئول آمریکایی در جمع اسرائیلی‌ها باشد و حرفی بزند که به مذاق آنها خوش بیاید به خودشان مربوط است و اساسا این حرف‌ها حرف بی‌ربطی است که 35 سال این حرف‌های بی‌ربط را علیه نظام اسلامی به ما می‌زنند، اما ایران روز به روز در عرصه‌های جهانی با قدرت حضور پیدا می‌کند و مطمئن باشید که ادعای آنها در این حرکت و قدرت جمهوری اسلامی ایران تاثیری نخواهد داشت.

نوبخت با بیان این مطلب که در موافقت‌نامه  هسته‌ای هیچ یک از حقوق ملت بزرگ ایران ضایع نخواهد شد، گفت: در این مذاکرات تلاش این است که حقوق تضییع شده و موانع و تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده برداشته شود و حقوقی که توسط آنها ثبت و ضبط شده را آزاد کنیم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: دولت و شخص رئیس جمهور با توجه به چارچوب تدوین شده  توسط مقام معظم رهبری که مورد احترام دولت بوده و عقلانی نیز هست، عمل می‌کنند و در این رابطه مردم عزیز ایران نگران نباشند.

نوبخت در ادامه در خصوص برچیده شدن موسسات مالی غیرمجاز نیز گفت: اینکه موسسات پولی و مالی غیرمجاز برچیده شود اراده بانک مرکزی است و این موضوع در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و از آنجا به همه دستگاه‌های نظامی و انتظامی ابلاغ شد که در این راستا که باید با بانک مرکزی همکاری داشته باشند.

وی افزود: ما معتقد هستیم برای صیانت از حقوق مردم و حقوق سپرده‌گذاران حتما باید مرکزی نظارت داشته باشد. اینکه گفته می‌شود تعدادی از این موسسات ورشکسته هستند، این حرف نادرستی است و بانک مرکزی نظارت کامل دارد و در هر موردی که ورود می‌کند ابتدا آن شخص حمایتی خود را بر سپرده‌گذاران برافراشته می‌کند و سپس اقدام قانونی خود را انجام می‌دهد و این کار در راستای صیانت از حقوق مردم در انجام است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نامه رئیس جمهور به رئیس قوه قضائیه درباره رفع ممنوعیت تصویری رئیس جمهور دوره اصلاحات اظهار داشت: رئیس جمهور مجری قانون هستند و براساس اختیارات قانونی آنچه را که لازم باشد انجام می‌دهد. تبعا انجمن‌ها و مجامع مختلفی در نامه به رئیس جمهور نظرات خود را مطرح می‌کنند.

نوبخت اضافه کرد: تا آنجایی که من اطلاع دارم رئیس جمهور برای رسیدگی به این مسئله دستور داده‌اند اما اینکه به قوه قضائیه در این راستا نامه نوشته شده بی‌اطلاع هستم، ولی رئیس جمهور دستور پیگیری این مسئله را داده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی قیمت نان و پخت آزاد نان در تهران و شهرستانها با رد این موضوع تصریح کرد: آزادسازی قیمت نان صحت ندارد، دولت همچنان پرداخت یارانه‌‌ای آرد به نانواها را ادامه می‌دهد اما در سال جاری قرار بر این بود که در حد کمتر از 20 درصد تعدادی از نانواها آزادپخت باشند و اگر نانواها تخلفی در این زمینه مرتکب شوند، مردم آن را به هیئت دولت گزارش دهند تا ما برخورد متناسب با این کار را انجام دهیم.

سخنگوی دولت در خصوص احتمال لغو سفر رئیس جمهور به تبریز به دلیل اتفاقات مسابقات فوتبال تراکتورسازی تبریز و نفت تهران و شرایط بد اجتماعی در این شهر به دلیل این اتفاق گفت: این سفربه مانند بقیه سفرهای استانی انجام می‌شود و در راستای توسعه این استان برنامه‌هایی در دست انجام است.

نوبخت با بیان اینکه960میلیارد تومان به طرحهای عمرانی آذربایجان شرقی براساس رئیس جمهور اختصاص داده‌ایم گفت: این سفر نیز با دست پر انجام خواهد شد و رئیس جمهور با مردم تبریز ملاقات خواهند کرد. براساس آنچه می‌دانیم استقبال از رئیس جمهور نیز پرشور و مردمی خواهد بود و در تمامی سفرهای استانی که ما داریم مشاهده می‌کنیم که اشک شوق براثر این استقبال بی‌نظیر در چشمان همراهان رئیس جمهور جاری می‌شود که اینقدر مردم با شوق از دولت‌شان استقبال می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که اتفاقات افتاده در مسابقه فوتبال ربطی به دولت ندارد، اما براساس وظیفه‌ای که رئیس جمهور تشخیص دادند دستور رسیدگی فوری نسبت به این مسئله را دادند در پاسخ به این سوال که آیا قطع اینترنت و شبکه‌های تلویزیونی را در ورزشگاه تبریز در دقایق پایانی بازی تایید می‌کنید یا خیر، اظهار داشت: من چنین چیزی را تایید نمی‌کنم، اما قطعا می‌توانیم اطلاعات بیشتری کسب کنیم. البته قاعدتا مسابقه فوتبال و نتیجه آن ربطی به اینترنت ندارد. اما قطعا مسئله تبریز و مسابقه فوتبال پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره تحقیق و تفحص مجلس از بند 350 زندان اوین و علت عدم اطلاع‌رسانی آن توسط دولت گفت: این موضوع در هیئت وزیران مطرح شد و رئیس جمهور نیز به دو وزیر دستور پیگیری این مسئله را دادند و گزارش مربوطه نیز به رئیس جمهور ارائه شد و اگر لازم باشد آن گزارش را ما ارائه خواهیم کرد.

وی در خصوص دستور اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم ممانعت از تحصیل افغاغنه مجاز و غیرمجاز در ایران گفت: این دستور یک اقدام سنجیده است و دولت وظیفه خود می‌داند این دستور مقام معظم رهبری را با دقت و کمال به انجام برساند. وزارت آموزش و پرورش نیز در این راستا وظایف خود اجرا خواهد کرد.

نوبخت در پایان درباره خبر یک خبرگزاری مبنی بر ورود هیئت سیاسی طالبان به تهران گفت: من از چنین چیزی اطلاع ندارم و چون اطلاع ندارم، نمی‌توانم آن را تایید کنم.