به گزارش پارس به نقل از کیهان، در حالی که بیش از 10 ماه تا انتخابات زمان مانده است برخی از شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی برای ورود زودهنگام در انتخابات آماده می‌شوند و در این میان به نظر می‌رسد که دولتی‌ها نمی‌خواهند از این عرصه رقابت عقب بمانند.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، شبهه ورود دولت به انتخابات مجلس از اواسط سال گذشته آغاز شد و سخنان برخی دولتمردان، این نگرانی را ایجاد کرد.
علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور نخستین کسی بود که رسماً از تلاش‌های دولت برای کسب کرسی‌های مجلس دهم پرده برداشت. وی در سفر به سیستان و بلوچستان در جمع اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفته بود که: «ستادهای انتخاباتی حسن روحانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری راکد شده و این به زیان دولت است. ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری نه تنها باید منسجم باشند بلکه از هم اکنون برای انتخابات بعدی مجلس فعالیت خود را آغاز کنند.»
چندی بعد اظهارات حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی در مورد فعالیت‌های انتخاباتی سخنگوی دولت باعث شد که کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی وارد شود و از نوبخت دعوت کند تا با حضور در کمیسیون به ارائه توضیحات خود بپردازد.
عضو حزب کارگزاران سازندگی طی مصاحبه‌ای در مورد فعالیت دولت برای انتخابات مجلس گفت: قاعدتاً آقای نوبخت در قالب حزب ‌اعتدال و توسعه ورود می‌کنند. اخیراً هم آقای نوبخت از موضع سازمان برنامه به ستادهای آقای روحانی در استان‌ها، به عنوان اعضای شورای توسعه ابلاغ کردند.
اواخر بهمن ماه 93، همایش سراسری جوانان عضو و هواداران حزب اعتدال و توسعه در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد. همایش سراسری حزب اعتدال و توسعه صبح روز پنجشنبه 30 بهمن ماه 93 با حضور محمدباقر نوبخت دبیر کل این حزب، محمود واعظی وزیر ارتباطات و عضو شورای مرکزی حزب، مرتضی بانک سرپرست نهاد ریاست جمهوری و عضو شورای مرکزی حزب، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب برگزار شد.
چندی بعد در نشست سخنگوی دولت با خبرنگاران نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره ورود زودهنگام دولت به انتخابات یادآور شد: نمی‌دانم چه اقدامی موجب شد که چنین بحثی پیش بیاید. در گردهمایی شاخه جوانان حزب اعتدال و توسعه، آنها از من دعوت کردند و من با توجه به حجم کاری آخرین سخنران بودم و حدود نیم ساعت راجع به مسائل کشور صحبت کردم.
وی افزود: ممکن است برخی بخواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند اما دولت مشغول‌تر از این است که به فکر انتخابات مجلس باشد.
خبرگزاری دانشجو می‌افزاید: در میان این اظهارات رنگ و بو‌دار انتخاباتی رئیس جمهور نیز از این لیست خارج نیست و وی در پیامش به مناسبت آغاز سال 94 می‌گوید که «دست به دست هم دهیم، مجلسی را بسازیم که شایسته‌ این ملت بزرگ ایران است و مجلس خبرگانی را بوجود آوریم که ثبات بیشتر برای کشور و آرامش بیشتر برای افکار عمومی جامعه ما بوجود آورد و این کار با همکاری یکدیگر امکان‌پذیر است.»
پس از آن جلسه شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس شورای مرکزی حزب در 6 اردیبهشت ماه برگزار شد. در ابتدای این جلسه غلامحسین کرباسچی گزارشی از عملکرد یک سال گذشته حزب کارگزاران سازندگی ارائه کرد و پس از او جهانگیری به اهمیت انتخابات سال جاری اشاره و یادآور شد که در سال انتخابات مخالفان دولت درصدد ناامیدی مردم برآمده‌اند.
رئیس شورای مرکزی حزب در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه کارگزاران دارای دو ویژگی مثبت است، افزود: کارگزاران تا پیش از این تلاش می‌کرد که نقش میانجی را در معادلات سیاسی ایفا کند. به نظر می‌رسد کارگزاران امسال باید این نقش را بیش از پیش ایفا کند، زیرا امسال سال انتخابات است، اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود.