به گزارش پارس به نقل از کیهان، محمدباقر نوبخت در گردهمایی بزرگ مبلغان محرم در قم افزود: انقلاب اسلامی به واسطه برخورداری از نعمت ولایت‌فقیه، توانست در عرصه استمرار هم موفق عمل کند.
وی خاطرنشان کرد: هیچ کس در کشور و دولت در سیاست‌ها و خطوطی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده جلوتر نمی‌رود.
این سخنان درست در حالی است که نوبخت اخیراً در واکنش به هوچی‌گری علی مطهری و حمایت وی از برخی سران فتنه - عاملان ظلم و خیانت بزرگ به کشور- گفته بود «دولت نسبت به موضوع حصر بی‌تفاوت نیست آقای مطهری نماینده شجاعی است اما قطعاً همه اطلاعات پیش ایشان نیست، دولت در پاره‌ای موارد که ضروری نمی‌داند، موضوعی را رسانه‌ای نمی‌کند. دولت قطعاً نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیست و ما بر خود فرض می‌دانیم تعهداتی که جناب آقای رئيس‌جمهور فرمودند را انجام دهیم»(!)
این اظهارنظر ناپخته که با موجی از اعتراض‌ها مواجه شد در حالی بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت، نسبت به خلط جناح‌بندی‌های سیاسی با خط قرمز نظام نسبت به فتنه هشدار دادند و تاکید کردند «علایق اعضای دولت به برخی جناح‌های سیاسی  اشکالی ندارد اما دولت و اعضای آن نباید اسیر جناح‌بندی‌ها شوند... در موضوع جناح‌بندی‌های سیاسی همواره تاکید بر رفاقت و انس با یکدیگر است اما در برخی موارد مسئله متفاوت است و باید حتما خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند. مسئله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همان‌گونه که در جلسه‌ رای اعتماد خود بر فاصله‌گذاری با آن تاکید کردند همچنان بر آن پایبند باشند.»
به نظر می‌رسد اظهارات اخیر آقای نوبخت برای جبران موضع قبلی است ضمن اینکه طبیعتاً محل این اظهارنظر- گردهمایی مبلغان محرم- نیز احتمالاً در این تصحیح موضع موثر بوده است و البته توقع می‌رود که موضع‌گیری معطوف به قانون و اصول در همه موفقیت‌ها سرلوحه رفتار مسئولان محترم دولتی باشد.