سیدعلی خدایی - دانش آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد درباره اینکه چه زمانی غذا بخوریم؟ اظهار داشت: نخستین توصیه در مورد زمان غذا خوردن این است که انسان به هنگام گرسنگی واقعی( اشتهای صادق) و تحریک اشتها غذا مصرف کند.

اشتهای کاذب چیست؟

به گفته وی البته ممکن است انسان به دلیل حرص و ولع, طبیعت خود رابه این عادت دهد که در زمانی هم که غذای قبلی هنوز در معده است و به خوردن نیاز ندارد غذا بخورد (اشتهای کاذب)  هرچه در این حالت خورده شود برای فرد مضر است.

دانش آموخته دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد ادامه داد: لذا بهتر است از روی هم خوردن اجتناب کرد  و جز در زمان خالی بودن معده, چیزی نخورد.

خدایی بیان داشت: سنت‌های مختلفی در باره تعداد وعده‌های غذایی در یک روز رایج است. مردم عموماً 2 یا 3 وعده غذا در یک روز میل می‌خورند و برای افرادیکه فعالیت بدنی مناسب دارند صبحانه در ابتدای روز و شام کم حجم در ابتدای شب یا غروب روشی مناسب است و در صورت عادت به وعده نهار, باید سبک باشد تا بدن به دلیل حجم زیاد غذا آنچنان سنگین نشود که مانع از فعالیت و حرکت فرد شود.

بین شام و خواب حداقل 2 ساعت فاصله باشد

وی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که باید بدان توجه داشت این است که بین شام و خواب حداقل 2 ساعت فاصله باشد همچنین در وعده شام به خصوص افراد با فعالیت بدنی کم باید از غذاهای حاوی گوشت و چربی و سایر مواد غذایی دیر هضم پرهیز کنند.