سروان مهدی معصوم بیگی جانشین رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی امروز(سه شنبه) در نخستین مانور خودرویی مشترک موسسات خدماتی حفاظتی و مراقبتی پلیس، اظهار داشت: درصورت تجهیز نگهبانان محله در پیشگیری از جرم، موفق تر عمل خواهیم کرد؛ ضمن اینکه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است که توسعه می یابد.

سروان معصوم بیگی افزود: بخشی از توان تحرک و عملیات پیشگیرانه همکاری مشترک بین ناجا و نگهبانان محله است که امروز به نمایش گذاشته شد براین اساس نگهبانان محله را با قدرت، توسعه و موانع احتمالی را برای انجام ماموریت های آنان مرتفع می کنیم تا هیچ دغدغه ای وجود نداشته باشند.
جانشین رئیس پلیس پیشگیری ناجا اضافه کرد:پیشگیری از جرم ماموریت مستمر، همیشگی و اولویت ناجاست و در عین حال عرصه پیشگیری از جرم گسترده و متنوع است.
معصوم بیگی ، نگهبان محله را نماد و جلوه ایفای نقش آحاد مردم و دستگاه ای مرتبط در امر نظم و امنیت عنوان کرد.
سروان معصوم بیگی گفت: بروز مشارکت و همیاری مردم با پلیس و تعامل دو سویه بین مردم و پلیس از ابعاد برجسته و ظهور آن در موسسات حفاظتی و مراقبتی دیده شده است.
وی ادامه داد: در زمان حاضر بیش از 50هزار تن برای فعالیت جهت نگهبان محله ، آموزش دیده اند و در امر پیشگیری از جرم و تولید امنیت مشارکت می کنند؛ ضمن اینکه 700موسسه هم در زمینه تامین نظم وامنیت فعالند.
وی اظهار کرد: نگهبانان محله نه تنها آموزش دیده و با تجربه اند که صلاحیت فردی و عمومی آنان مورد تایید و نظارت ناجاست؛ همچنین این افراد تحت حمایت و پشتیبانی ناجا قرار دارند .
این مقام انتظامی تاکید کرد که کلانتری ها و پاسگاه ها برای انجام ماموریت های نگهبانان محله حمایت های لازم را انجام دهند.
معصوم بیگی اضافه کرد: پلیس پیشگیری ناجا در برنامه میان مدت و بلند مدت شاخص هایی را برای افزایش کمی و کیفی نگهبانان محله مشخص کرده است ؛ چرا که توان و ظرفیت مردمی اثر بخش است براین اساس باید نگهبانان محله به لحاظ کمی و کیفی ارتقا و توسعه یابد.
این مقام انتظامی تاکید کرد: راهبردهای اساسی نیروی انتظامی و پلیس پیشگیری افزایش ظرفیت های مردمی در پیشگیری از جرم و تولید نظم و امنیت است.
در پنجمین روز هفته نیروی انتظامی با عنوان پلیس؛ پیشگیری اجتماعی، اقتدار و توانمندی، آرامش عمومی ،اولین مانور خودرویی مشترک موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی پلیس در ستاد نیروی انتظامی برگزار شد.