از ماه گذشته خبرهایی در خصوص دستگیری دختر و پسرها در مهمانی های شبانه در باغات تهران از طریق رسانه ها مخابره شد.

این خبرها نشان می دهد که موج جدیدی از برخوردهای انتظامی- قضایی در مقابله با مهمانی های مختلط و شراب خواری صورت گرفته است و تاکنون نیز نتایج قابل قبولی به همراه داشته به طوری که ماموران از محله های شمال تهران به سعادت آباد و از آنجا نیز به فرحزاد رفته‌اند.

بامداد روز گذشته پلیس امنیت اخلاقی تهران با رصد اطلاعاتی متوجه برپایی یک مهمانی مختلط شبانه در یکی از رستوران های منطفه فرحزاد شد. سپس ماموران با مجوز قضایی  وارد رستوران شده و 40 مرد و 32 زن (6 دوجنسه) بازداشت و روانه مقر انتظامی پلیس شدند.

با انجام تست الکل توسط پلیس مشخص شد 28 مرد و 6 زن مشروبات الکلی مصرف کرده اند و به رقص و پایکوبی مشغول بودند.

بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ متصدی این رستوران که به «امیر ریش» معروف است توسط پلیس بازداشت و رستوران مورد نظر نیز با حکم قضایی پلمب شده است و روز گذشته نیز تعدادی از بازداشت شدگان به قید وثیقه آزاد شده اند.

یک منبع آگاه  درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:برخورد های انتظامی – قضایی با رستوران های متخلف که با صدای موسیقی ایجاد ناهنجاری و یا مشروبات الکلی سرو می کنند برخورد جدی می شود و مالکان اینگونه رستوران ها و باغات در انتطار پلیس باشند.

وی افزود:هم اکنون نیروهای انتظامی در حال رصد اطلاعاتی سایر رستوران های مشکوک هستند و قطعا رستوران «امیر ریش» آخرین برخورد پلیس نخواهد بود.

برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی اگرچه به صورت مقطعی بسار مفید و موثر خواهد بود اما لازمه ریشه کن کردن جرایمی چون فساد اخلاقی پیشگیری و فرهنگ سازی است که متولیانی چون نیروی انتظامی، وزارت ارشاد و قوه قضاییه نقش بسزایی را در این موضوع ایفا می کنند.

سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری اخیر خود و  در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی هدایت برگزاری برخی از پارتی‌های شبانه گفت: برخی شواهد حاکی از آن است که برخی از افرادی که در برگزاری پارتی‌ها دست داشتند، در تهران و در برخی استان‌های دیگر از جمله مازندران و مشهد یکی بوده‌اند. 

وی افزود:یکی از پارتی‌هایی که با آن برخورد شد، در تهران بود و فردی که میزبان بود در دفعات مختلف افراد خاصی را دعوت می‌کرد. در واقع این افراد به صرف برپایی یک پارتی نمی‌آمدند و بعضی از این افراد با افرادی که از سفارتخانه‌ها آمده بودند، صحبت می‌کردند و آدرس می‌گرفتند و قرارهای بعدی را تحت عنوان پارنی می‌گذاشتند. مثلا یکی از قرائن و شواهد این بوده است که کسی که در پارتی تهران بود، در پارتی مازندران و مشهد هم دعوت شده است. البته احساس می‌شود پشت این جریان یک هدایتگر وجود دارد. دستگاه انتظامی و اطلاعاتی باید آن را بررسی کند و نمی‌شود قطعی گفت؛ اما مسائل خلاف قانون، سرو مشروبات و مسائل خلاف ارتباطی در این پارتی‌ها وجود دارد که جرم و گناه است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه منظورتان از پارتی‌ای که اشاره کردید، پارتی تهران بوده است، گفت: منظورم پارتی سعادت آباد است؛ اما این به این معنا نیست که هرکس که شرکت می‌کند از اهداف پشت پرده آن اطلاع داشته باشد.

گفتنی است،صحبت های اخیر سخنگوی دستگاه قضا نشان می دهد که پلیس به جز مقابله با ناهنجاری های اجتماعی به دنبال هدایتگری می گردد که برخی از مهمانی های شبانه را در کشور برنامه ریزی می کند و بی شک می توان فهمید که دشمنان از این طریق قصد شکار جوانان پر جنب و جوش میهنملن را به سمت بزهکاری و یا حتی مزدوری برای کشورهای بیگانه دارند.