بخشنامه نقل و انتقالات فرهنگیان 12 اردیبهشت 95، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است.

در این بخشنامه آمده است: متقاضیان انتقال برون‌استانی در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت نقل و انتقال به آدرس http://enteghal.medu.ir نسبت به درخواست و تکمیل فرم امتیاز‌بندی خود اقدام کنند.

*شرایط ، ضوابط و مقررات انتقال دائم

«دارا بودن حداقل 5 سال سابقه خدمت تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریور 95 به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، آزمایشی و پیمانی» و «نداشتن تعهد خاص خدمت به منطقه مبدأ» از جمله شرایط انتقال دائم است.

مدت سوابق خدمت به صورت حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، سایر دستگاه‌ها، تحصیل فارغ‌التحصیلان مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه و قرارداد کار معین جزو سابقه خدمت برای انتقال دائم محسوب نخواهد شد.

همسر جانبازان در صورت تغییر محل اشتغال جانباز با ارائه تأییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده 17 آئین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان (بدون رعایت شرایط فوق)، منتقل می‌شوند.

* شرایط، ضوابط و مقررات انتقال موقت

«دارا بودن حداقل 3 سال سابقه خدمت تمام‌وقت در آموزش و پرورش تا مورخ 31 شهریور 95 به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، آزمایشی و پیمانی» و «مستخدمینی که در سال تحصیلی 96-95 جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه‌های دولتی (غیر از دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام‌نور)، با ارائه مدارک مستند متقاضی انتقال موقت به استان محل تحصیل باشند»، می‌توانند در خواست انتقال موقت بدهند.

همچنین «همسر فرهنگیانی که جهت ادامه تحصیل در رشته مورد نیاز متقاضی انتقال موقت یا مأمور به تحصیل (مشمولین تبصره ذیل ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری) باشد»، «متقاضیانی که به تشخیص کمیته برنامه‌ریزی منطقه و تأیید کمیته برنامه‌ریزی استان مبدأ و مقصد دارای شرایط حاد و خاص هستند»، «فردی که متقاضی انتقال به منطقه آزاد کیش (استان هرمزگان)‌ است»، می‌توانند انتقال موقت داشته باشند.

بر این اساس، ثبت‌نام متقاضیان در سامانه و ارائه مدارک به امور اداری منطقه مبدأ از اول خرداد 95 آغاز خواهد شد و تا تیر ماه ادامه خواهد داشت.