به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاراندر مورخه 23/07/1394 فردی با مراجعه به کلانتری 113 بازار به مأمورین اعلام کرد که توسط یک زن و مرد جوان و در داخل خانه ای در محدوده خیابان امام خمینی مورد تهدید با سلاح سرد و زورگیری قرار گرفته است .  
 
پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ :  
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .  
 
اظهارات مالباخته : 
مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در خیابان مولوی در حال تردد بودم که ناگهان خانمی حدودا میانسال به من مراجعه و به بهانه حمل یک قالیچه از من درخواست کرد تا قالیچه را به خانه اش ببرم . پس از بردن قالیچه به داخل خانه ای در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی در محدوده خیابان امام خمینی ، ناگهان جوان قد بلندی وارد خانه شد و در حالیکه یک قمه در دست داشت خودش را همسر این خانم معرفی و مدعی شد که من مزاحم همسرش شدم ؛ این مرد در ادامه و با تهدید قمه اقدام به گرفتن کیف کمری و کارت عابربانکم کرد و عابربانک را به آن خانم داد ؛ آنها پس از برداشت مبلغی حدودا  3 میلیون تومان پول داخل حساب مرا رها کردند که بلافاصله به کلانتری رفته و طرح شکایت کردم .  
 
دستگیری دو متهم :  
با شناسایی محل دقیق زورگیری در خیابان امام خمینی – کوچه بحرالعلوم ، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ به این محل مراجعه و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که محل از حدود یک هفته پیش و توسط یک زن و مرد اجاره شده است .  
 
در ادامه ، کارآگاهان با راهنمایی مالباخته اقدام به دستگیری "امید . الف" ( 22 ساله ) و "مریم . م" ( 31 ساله ) کردند که بنا بر اظهارات شاکی پرونده اقدام به زورگیری از وی کرده بودند .  
 
امید که در زمان دستگیری در داخل کمد دیواری پنهان شده بود ، پس از دستگیری و انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی منکر هرگونه زورگیری از مالباخته شد و عنوان داشت : " [ شاکی ] مزاحم همسرم شد ؛ زمانیکه قصد داشتم تا با 110 تماس بگیرم ، وی مانع شد و در عوض پیشنهاد داد تا من با گرفتن مبلغی از وی از شکایت خود منصرف شوم و در ادامه عابربانکش را در اختیار من قرار دهد تا از حسابش پول برداشت کنم " .  
 
شناسایی دومین مالباخته :  
کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بازرسی از محل سکونت متهمین موفق به کشف مقادیر قابل توجهی طلا و جواهرات و همچنین عابربانک های متعلق به افراد غیر شدند .  
 
در ادامه تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی مالباخته ای شدند که در شکایت اولیه ی خود عنوان کرده بود که توسط یک جوان ناشناس مورد زورگیری قرار گرفته است ؛ این مالباخته در اظهارات اولیه مدعی شده بود : "چندی پیش مقدار 800 گرم طلا را داخل لباس خود قرار داده بودم ؛ قصد داشتم سوار موتورسیکلت شوم که ناگهان مرد ناشناسی ترک موتور نشست و با تهید چاقو مرا مجبور کرد تا حرکت کنم ؛ من نیز از ترس جانم حرکت کردم تا اینکه در خیابان مصطفی خمینی ، جوان ناشناس مرا به گوشه ای تاریک کشاند و پس از ضرب و شتم ، لباسم را پاره کرد و تمامی طلاهایم را سرقت کرد و به سرعت از محل متواری شد " .  
 
با انجام مواجه حضوری میان مالباخته و متهم ، امید (متهم ) در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که به هیچ عنوان در خیابان اقدام به زورگیری از مالباخته نکرده و این شخص برای همسرش ( متهمه ) ایجاد مزاحمت کرده است ؛ لذا بار دیگر تحقیقات از مالباخته در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و اینبار مالباخته با تغییر اظهاراتش و بیان حقیقت عنوان داشت : "در هنگام بازگشت از بازار ، مقداری طلا را از مبدأ بازار برای مشتری می بردم که در میدان امام خمینی ، خانمی (متهمه) از من درخواست کمک کرد تا وسایلش را به منزلش برسانم و عنوان کرد خانه اش کمی پائین تر است ؛ من نیز تنها به قصد کمک ، اقدام به بردن وسایل به داخل کوچه بحرالعلوم برده و آنها را تا دم یک آپارتمان بردم ؛ این خانم در آنجا گفت : "اگر زحمتی برایتان نمی شود لطفا وسایل را به داخل آپارتمان بیاورید" و من نیز وسایل را داخل آپارتمان گذاشتم ؛ در داخل آپارتمان ، در حال شستن دستان خود بودم که این خانم در آپارتمان را بست و در همین لحظه مردی قوی هیکل وارد آپارتمان شد و به بهانه ایجاد مزاحمت ناموسی با من درگیر شد ؛ دستان مرا بست و با چاقو مرا تهدید کرد و تمامی طلاهایم را گرفت . 
 

مالباخته در خصوص اظهارات اولیه اش به کارآگاهان گفت : از ترس آبرویم نمی دانستم که چکار کنم ؛ به پلیس 110 زنگ زدم و [ به دروغ ] گفتم که آنطرف خیابان از من زورگیری شده است .  
 
شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان :  
با بررسی پرونده های مشابه و شناسایی صاحبان تعدادی از عابربانک های بدست آمده از مخفیگاه متهمین ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که به شیوه های مختلف از جمله "به بهانه انتقال وسایل" و یا در چندین مورد "طرح پیشنهاد دوستی از سوی متهمه" فریب وی را خورده و پس از کشیده شدن به منزل ، در آنجا توسط متهم مورد ضرب و شتم ، تهدید سلاح سرد و نهایتا زورگیری وجوه نقد و یا برداشت پول از حساب های عابربانکی قرار گرفته بودند .  
 
سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان پرونده و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین و همچنین سایر شکات و مالباختگان احتمالی ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان پانزده خرداد مراجعه نمایند .