به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مطالعات صورت گرفته از سوی این آژانس بین المللی از مرگ ۲۲۳ هزار انسان در سال ۲۰۱۰ میلادی در سراسر جهان بر اثر ابتلا به سرطان ریه ناشی از آلودگی هوا حکایت دارد و همچنین این بررسی نشان داده است که آلودگی هوا نقش به سزایی در افزایش خطر ابتلا به سرطان مثانه دارد. در این گزارش آلودگی هوا به لحاظ افزایش خطر ابتلا به سرطان هم ردیف اشعه ماورای بنفش و پلوتونیوم دسته بندی شده است.

« دانا لومیس» ، کارشناس آمریکایی این آژانس در شهر « لیون» فرانسه با اشاره به محتوای گزارش و در پاسخ به اینکه کدام نقاط جهان از بیشترین میزان آلودگی هوا رنج می برند، گفت: در حال حاضر تمرکز قابل توجهی روی آلودگی هوا در آسیا وجود دارد اما در آفریقا نیز اوضاع به همین ترتیب نگران کننده است و پیامدهای آن می تواند غافلگیر کننده باشد. البته در چین و هند نیز عمده دلیل تشدید آلودگی هوا بر اثر سوختن ذغال سنگ است. اما از سوی دیگر صنعت و در واقع توسعه صنعتی نیز نقش مهمی در آلوده کردن هوای کشورها در نقاط مختلف جهان دارد ایفا می کند.

به گزارش ایسنا به نقل ازخبرگزاری رویترز، وی تصریح کرد که بر اساس نتایج این مطالعه خطر ابتلا به سرطان ریه به میزان چشمگیر با استنشاق هوای آلوده افزایش پیدا می کند.