به گزارش پارس به نقل از ایسنا، عسل به عنوان یک ماده طبیعی با قدرت درمانی فوق العاده از هزاران سال قبل برای درمان زخم ها مورد استفاده قرار می گرفت.

مواد مختلفی برای از بین بردن باکتری و عفونت مورد استفاده قرار می گیرند که کمکی به بهبود بافت نمی کنند، اما عسل یک ماده کاملا طبیعی است که در عین از بین بردن باکتری، هیچ آسیبی به بافت سالم وارد نمی کند.

محققان در مزرعه ارگانیک در شیلی موفق به تولید ابر عسلی به نام Surgihoney شده اند که از قدرت اعجاب انگیز درمان زخم ها و از بین بردن عفونت برخوردار است.

نوع جدید عسل که با روش مهندسی زیستی تولید شده است، در مدت یک سال بر روی کودکان، تازه مادران، بیماران مبتلا به سرطان و سالمندان در بیمارستان های منطقه همپشایر مورد آزمایش قرار گرفت.

زخم ها و جراحاتی از جمله زخم های آلوده به عفونت باکتریایی استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) بویژه در تازه مادرانی که تحت عمل سزارین قرار گرفته بودند، با کمک این عسل بهبود پیدا کردند.

همچنین اثر التیام بخشی ابر عسل Surgihoney در درمان زخم های سربازان بازگشته از افغانستان، درمان آکنه، حفاظت از پوست بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی به اثبات رسید.

دکتر « متیو دریدن» از متخصصان میکروبیولوژی در بنیاد تراست تأکید می کند: این ابر عسل با قدرت از بین بردن باکتری و عفونت های قارچی و انگلی، می تواند انقلابی در درمان زخم ها ایجاد کند.

تست های آزمایشگاهی مختلفی بر روی این عسل انجام شده و نتایج آن با اثر بخشی سایر انواع عسل ها در مناطق مختلف جهان مورد مقایسه قرار گرفته است که در تمام این آزمایشات، قدرت اعجاب انگیزی این عسل در درمان زخم و از بین بردن عفونت دیده می شود.

ابر عسل Surgihoney مجوز تولید را از سازمان نظارت بر محصولات دارویی و بهداشتی انگلیس دریافت کرده است، اما بصورت تجاری در دسترس عموم قرار ندارد.