به گزارش پارس ، دکتر حسین کاووسی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سه تا پنج درصد افراد شوره سر دارند، اظهار داشت: شوره سر معمولی که با عنوان درماتیک سبوروئیک از آن یاد می شود یک نوع اگزمای پوستی است و علت شناخته شده ای ندارد.

وی با اشاره به شیوع بالای این عارضه پوستی، ادامه داد: شوره معمولا با خارش سر همراه است و سه تا پنج درصد افراد جامعه به آن مبتلا هستند.

وی افزود: استرس روحی، استفاده از برخی داروها خصوصا داروهای اعصاب و سرما از جمله عوامل تشدید کننده شوره سر هستند که این پزشک متخصص از آنها نام برد.

کاووسی تصریح کرد: ممکن است شوره سر زمینه ارثی داشته باشد، اما بررسی درباره شیوع بیشتر آن بین خانم ها و آقایان انجام نشده است.

وی افزود: یک مقطع زمانی که شوره سر در آن بیشتر بروز می کند زمان شیرخوارگی و اوایل تولد فرد است.

به گفته این متخصص پوست و مو، دوران دیگری که شوره سر در آن شیوع بیشتری پیدا می کند همزان با بلوغ فرد است که تا میانسالی ادامه پیدا می کند و بعد از آن از شدت این عارضه کاسته می شود.

کاووسی با تاکید بر اینکه به جز مصرف دارو و شامپوهای مخصوص ضد شوره راه دیگری برای درمان این مشکل وجود ندارد، یادآوری کرد: می توان از انواع شامپوهای ضد شوره داخلی و خارجی که در بازار وجود دارند و استاندارد هستند، استفاده کرد.