به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی فقهی درباره اولویت های سال ۹۲ این معاونت اظهار کرد: محور تمام پژوهش های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه پیرامون حوزه سلامت است؛ دانشگاه علوم پزشکی اهواز در چهار سال اخیر با توسعه زیرساخت ها، بهره گیری از دانش استادان مجرب و تلاش دانشجویان در جایگاه مناسبی در زمینه پژوهش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بین ۴۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور در جایگاه هفتم قرار دارد. همچنین سال گذشته در جشنواره رازی که مهم ترین جشنواره حوزه علوم پزشکی است، سه مجله علمی این دانشگاه حایز رتبه برتر شد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اکنون ۸ طرح جامع تحقیقاتی در دست اقدام است و مرکز رشد فناوری های دارویی هم که در سال ۹۱ مجوز تولید یکی از محصولات خود را اخذ کرد، مجموعه دیگری از داروها را تا پایان امسال عرضه خواهد کرد. این مجموعه شامل حداقل سه محصول دارویی و از نیازهای استان است.

فقهی با یادآوری اخذ مجوز پژوهشکده سلامت این دانشگاه از شورای گسترش وزارت بهداشت در سال گذشته، اظهار کرد: چارت تشکیلاتی این پژوهشکده هم مشخص شده و امید است امسال اعتبار لازم برای احداث ساختمان آن تخصیص داده شود؛ این پژوهشکده مشتمل بر سه مرکز تحقیقات دیابت، بیماری های عفونی و گرمسیری و تالاسمی است که دارای مجوز قطعی از وزارت بهداشت هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۲ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه فعالیت می کنند که حدود ۱۸ مرکز با موضوع سلامت و روان در ارتباط هستند. همچنین ۶ مجله تحقیقاتی در دانشگاه فعالند و در سایت های علمی معتبری به ثبت رسیده اند؛ بر اساس برنامه ریزی ها تعداد این مجلات تا پایان امسال به رقم ۱۰ خواهد رسید.