به گزارش پارس به نقل از سلامانه؛ دکتر « الی کنن» در سایت « Dailymail» در جواب یک خانم ۴۶ ساله که درباره بارداری پرسیده بود، نوشت: « برای این کار زیاد پیر نیستی، اما باید واقع بین باشی و حقایق را در این باره بدانی. در ۲ دهه گذشته میزان بارداری زنانی که در دهه ۴۰ سالگی هستند، بیش از ۲ برابر شده… خیلی از زن ها به دلایل پزشکی یا کاری، مادر شدن را به برای بعد می گذارند اما باروری زن در سال های ۴۰، خیلی کم می شود.

ظرفیت تخمدان ها برای تولید تخمک، موقع تولد در بالاترین مقدار خود است، صد در صد. در سال های ۳۰، به ۱۲ درصد کاهش پیدا می کند و در ۴۰ سالگی، فقط ۵ درصد است.

بهتر است اول آزمایش بدهی تا ببینی تخمدان ها هنوز خوب کار می کنند یا نه. اگر در دوره پیش-یائسگی هستی، دردسر باردار شدن طبیعی را به خودت نده. می توانی دنبال راه های دیگر مثل لقاح خارج از رحم یا حتی گرفتن فرزند خوانده بروی.

با همه این ها، به همه توصیه می شود تا وقتی که عملا یائسه نشده اند، دست از تلاش برای بارداری طبیعی نکشند، و اگر در ۴۶ سالگی باردار شدی، باید به دقت تحت نظر باشی تا خودت و جنین آسیبی نبینید چون بارداری در این سن ریسک زیادی دارد. در سن تو، احتمال اینکه بچه ای با سندروم داون داشته باشی، یک به سی است، اما در ۲۵ سالگی احتمال آن، یک به ۱۲۵۰ است. »