به گزارش پارس ؛ براى موهاى خشک و آسیب دیده بهتر است از شامپوهاى حاوى نرم کننده استفاده شود.

١- موهای خود را هر چند وقت یکبار بشوییم؟


این بستگی به جنس موهای شما دارد. اگر پوست سر شما چرب است، بهتر است هر روز موهای خود را شامپو کنید. موهای خشک یا رنگ شده را می توان با فاصله ی بیشتری شامپو کرد. با افزایش سن، پوست سر چربی کمتری ترشح می کند و می توان موها را دیرتر شست. چنانچه پوسته یا شوره سر دارید، می تواند علل مختلفی داشته باشد و بهتر است برای رفع ان به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

٢- نحوه ی شامپو کردن


براى شستن موها بهتر است شامپو را به کف سر بمالید و پوست سر را با ان تمیز کنید. شستشوی زیاد ساقه ى موها ممکن است باعث خشک و کدر شدن آن بشود.

٣- استفاده از نرم کننده


براى موهاى خشک و آسیب دیده بهتر است از شامپوهاى حاوى نرم کننده استفاده شود. یا اینکه بعد از شامپو کردن و آبکشى از نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده باعث افزایش درخشندگى، کاهش الکتریسیته ساکن، افزایش مقاومت و تا حدى حفاظت در برابر اشعه UV می شود.

۴- نحوه ى استفاده از نرم کننده


نرم کننده را باید به نوک موها زد و بعد از چند دقیقه ابکشى کرد. موهاى نرم و نازک با استفاده از نرم کننده کم پشت تر دیده می شوند، بهتر است نرم کننده در تمام طول ساقه ى مو استفاده نشود تا حجم موها حفظ شود.

٥- از چه نوع شامپویی استفاده کنیم؟


شامپوى متناسب با جنس موى خود انتخاب کنید. مثلا شامپوى موى چرب براى موهاى چرب. اگر از شامپوهاى دارویی که توسط پزشک تجویز شده استفاده می کنید مثل شامپوهاى ضد شوره، باید کف شامپو قبل از ابکشى ١٠-٥ دقیقه روى کف سر بماند.

۶- شنا کردن


هنگام شنا کردن موهاى خود را با کلاه مخصوص شنا بپوشانید تا از اثرات مضر کلر محفوظ بمانند. بعد از شنا از شامپوهاى همراه با نرم کننده قوى استفاده کنید تا موهاى شما خشک و خشن نشوند.