جديدترين قرباني در تيم ملي آرژانتين بي ترديد كسي نيز جزء كارلوس توز، او  ديگر در آلبي سلسته جايگاهي ندارد و به همين دليل  كارليتوز فقط تماشاگر رقابت هاي جام جهاني 2014 در برزيل است. اينكه ستاره آرژانتيني باشگاه يوونتوس در تيم آلخاندرو سابه يا جايگاهي ندارد تنها يك دليل دارد و آن ليونل مسي است.

ليونل مسي فوق ستاره بارسا نمي تواند با ستاره جنجالي و محبوب يوونتوس كنار بيايد و سابه يا سرمربي آرژانتين نيز به همين دليل توز را به تيم ملي دعوت نكرده است تا كسي با حضور خود  مزاحم درخشش مسي در لباس آرژانتين نباشد و او بتواند بدون دغدغه فكري، آزادانه بازي كند.

در جام جهاني برزيل سرانجام ليونل مسي در لباس آلبي سلسته درخشيد،موضوعي كه همگان مدت ها بود منتظر آن بودند و فشار روحي زيادي بر او وارد مي كرد. ليونل مسي و آلبي سلسته تا جام جهاني 2014 هرگز داستان مشترك موفقي نداشتند و او هيچ گونه عنوان  تيمي و حتي انفرادي را به خاطر درخشش در تيم ملي كشورش كسب نكرده بود.حتي در مقاطعي مفسران و ورزشي نويسان مطبوعات آرژانتين خواستار اين شده بودند كه تيم ملي كشورشان بدون حضور مسي در تورنمنت هاي مختلف شركت نمايد. بدون مسي!، اين درخواست ها بيشتر بعد از رقابت هاي كوپا آمريكاي 2011 در مطبوعات شنيده مي شد،‌زماني كه آرژانتين ميزبان رقابت ها در مرحله يك چهارم نهايي با شكست مقابل اروگوئه حذف شده بود. بعد از آن رقابت ها ليونل مسي، سابه يا سرمربي جديد تيم را در شرايط سختي قرار داد و به او اعلام كرد كه در برنامه ريزي آينده تيم ملي آرژانتين بايد بين توز و او يكي را انتخاب نمايد. سبيا سيستم  تيم خود را با محوريت مسي قرار داد و از حضور كالوس توز چشم پوشي كرد و هم اكنون مي تواند نتيجه ين تصميم خود را برداشت نمايد و حداقل تا كنون همه چيز مطابق برنامه پيش مي رود.

در جام جهاني برزيل،‌تيم آرژانتين همانطور بازي مي كند كه مسي مي خواهد نه سرمربي تيم، سابه يا بارها تاكيد كرده است كه:"مسي بازيكن بزرگي است و با وجود او همه چيز امكان پذيراست."، او هميشه از مسي تمجيد مي نمايد و از بقيه اعضاي تيم كمتر صحبتي به ميان مي آورد. تا كنون نيز آرژانتين در جام بيستم با همين سيستم موفق بوده است، در مرحله گروهي مسي چهار گل به ثمر رسانده است و با پاس گل خود در اواخر وقت هاي اضافه ديدار با سوئيس، آرژانتين را به جمع چهار تيم برتر جام بيستم رسانده است.

يوهان كرايف اسطوره هلندي باشگاه بارسلونا و معمار موفقيت هاي كاتالان ها اما نظري مخصوص به خود در مورد ليونل مسي دارد. بعد از قطعي شدن خريد نيمار ستاره برزيلي در تابستان گذشته توسط بارسلونا، كرايف خواستار فروش ليونل مسي شده بود. كرايف درخواست خود را با نام بردن از بازيكنان بزرگي مطرح كرد كه در سال هاي اخير در بارسلونا قرباني مسي شده اند، بويان كركيچ، اتوئو، زلاتان ابراهيموويچ و داويد ويا، همه اين بازيكنان داستان خاص خود را در بارسا داشته اند اما پايان تمامي اين داستان ها با ترك باشگاه از سوي آنها بوده همراه بوده است، چون در كنار ليونل مسي مهاجم كاريزماتيك بارسا جايي براي كس ديگري نيست.

يوهان كرايوف معتقد است كه:"بستگي دارد كه از چه منظري به اين موضوع نگريسته شود، ولي من به اين نتيجه رسيده ام كه مسي يك ديكتاتور است، با اين شرايط باشگاه بايد آينده خود را فقط با مسي برنامه ريزي نمايد. چون در كنار او هيچ بازيكن بزرگ ديگري نمي تواند بازي كند."

شايد پيش بيني يوهان كرايف به حقيقت نزديك شده باشد و حتي نفوذ مسي تا انتخاب سرمربي نيز پيشروي كرده باشد، به نظر مي رسد كه انتخاب تاتا مارتينو براي هدايت بارسا به دليل علاقه مسي به او صورت گرفته است، سرمربي كه بعد از پايان يك فصل مايوس كننده در بارسا گفت:"من ديگر نمي توانم ادامه دهم."