مهدی مهدی نبی، در مورد جلسه‌ای که در مورد AFC برگزار شد، گفت: جلسه خوبی بود در مورد تشکیل یک زون آسیای مرکزی صحبت شد و قرار شد که مستقل باشیم و به جمع‌بندی خوبی هم رسیدیم قرار شد دبیرخانه این زون در ایران باشد همچنین در مورد اصلاحات اساسنامه AFC هم بحث و بررسی شد و از این پس قرار شد هر فردی که رئیس AFC می‌شود نایب رئیس فیفا هم باشد. همچنین اعضای کمیته انضباطی و کمیته تجدیدنظر afc انتخاب شد.

دبیر فدراسیون فوتبال در مورد کنگره فیفا گفت: در این کنگره هم در مورد موضوعات مختلف بحث کردیم و انتخابات ریاست فیفا هم سال آینده برگزار خواهد شد که محدودیت سنی رئیس هم برداشته شد. در مورد مباحث توسعه فوتبال هم بحث شد که جزیی از مصوبات بود.

نبی ادامه داد: بحث فشارها و محدودیت‌هایی که رژیم صهیونیستی برای فوتبال فلسطین می‌آورد مطرح شد و قرار شد به فلسطین توجه بیشتری شود تا فوتبال این کشور توسعه بیشتری پیدا کند. همچنین مقرر شد کمک مالی به فدراسیون‌های عضو فیفا افزایش یابد.

سرپرست تیم ملی درمورد شرایط تیم ملی گفت: از خود همکاران شما شنیدم که تیم ملی یکی از آرام‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین تیم‌های تاریخ است و ما بی‌حاشیه‌ترین تیم‌ ملی تاریخ ایران را داریم. کارشناسان هم فضای تیم ملی را مثبت ارزیابی کردند. من از اردوی اتریش همراه تیم ملی بودم و به عنوان دبیرکل و سرپرست کارها را انجام می‌دادم البته برخی از کارها هم مربوط به خود کفاشیان است.

نبی در مورد اینکه کی‌روش گفته است در برزیل جوری رفتار می‌کنند که انگار ایران در گرو F وجود خارجی ندارد، گرفت: چنین جنگ‌های روانی همواره علیه ایران به راه انداختند مخصوصاً اینکه در جام جهانی حضور داریم اما بازیکنان ما با قدرت و تمرکز می‌خواهند در جام جهانی حضور داشته باشند و ما باید کاملاً حرفه‌ای عمل کنیم.

دبیر فدراسیون فوتبال ادامه داد: در بازی افتتاحیه دیدید که برزیل قهرمان 5 دوره جهان و میزبان این مسابقات مقابل کرواسی چگونه حاضر شد. کرواسی در نیمه اول بازی بسیار خوبی انجام داد و حتی می‌توان گفت که باخت را به کرواسی تحمیل کردند. بازیکنان ما هم باید با تمرکز و تلاش در میدان حضور داشته باشند فضای تیم ملی هم بسیار خوب است.

نبی در مورد حضور فغانی و کامرانی‌فر در دیدار افتتاحیه به عنوان داور و کمک داور ذخیره گفت: همین که نام فغانی و کامرانی‌فر برده شده و در افتتاحیه جام جهانی این دو داور حضور داشتند باعث افتخار همه جامعه داوری ایران است من به فغانی و کامرانی‌فر این مسئله را تبریک می‌گویم و خودم هم وقتی در ورزشگاه نام آنها برده شد احساس افتخار و غرور کردم.

وی در مورد اینکه امکان دارد فغانی و کامرانی‌فر قضاوت کنند، گفت: این مسئله به کوپل داوری بستگی دارد و باید ببینیم در روزهای آینده بازی‌ها چگونه رقم می‌خورد و نفر سوم کوپل آنها چه کسی است.

دبیر فدراسیون فوتبال در مورد بازی با نیجریه که مهم‌ترین بازی ایران نام برده می‌شود، گفت: تاکتیک کی‌روش در سه چهار بازی گذشته کاملاً مشخص شده است او می‌خواهد بازیکنان اول تمرکز و دوندگی در زمین داشته باشند و شرایط تیمی خوبی داشته باشیم و ان‌شاءالله بتوانیم موفق شویم.