به گزارش پارس به نقل از تسنیم، تیم ملی والیبال ایران در دومین روز مسابقات جام بزرگ قهرمانان با نتیجه ۳ بر ۲ ایتالیا را شکست داد. خلیل آزمون سرمربی پیشین تیم گنبد که چند سالی است به همراه پسرش - سردار آزمون - در شهر کازان روسیه به فعالیتش ادامه می دهد به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: پیروزی مقابل ایتالیا در هر شرایطی یک شگفتی و کار بزرگ است. تمام بازیکنان ایتالیا در لیگ این کشور بازی می کنند و در واقع بهترین های این کشور هستند. بازیکنان ایران خیلی خوب برابر ایتالیا ایستادند که در نهایت منجر به پیروزی آنها شد.

آزمون درباره تیم ملی برزیل عنوان کرد: سطح والیبال برزیل با دیگر کشورهای دنیا متفاوت است. آنها سیستم هایی را در زمین اجرا می کنند که دفاع مقابلشان خیلی سخت است. تیم ایران اگر در دریافت وضعیت بهتری داشت، می توانست برزیل را بیشتر تحت فشار قرار دهد. والیبال ایران تا حدی پیشرفت کرده که اگر یکسری مشکلات آن مثل دریافت اول برطرف شود به راحتی به تیمی باج نمی دهد و برای خیلی از قدرت ها مشکل ساز می شود.

خلیل آزمون در مورد دیدار فردای ایران با آمریکا گفت: یک ست از بازی دو تیم آمریکا و برزیل را دیدم. سیستم بازی آمریکا قدرتی است و ما اگر بتوانیم دریافت ها اول خوبی داشته باشیم، می توان به پیروزی مقابل این تیم امیدوار بود. تیمی که از برزیل ست می گیرد و ایتالیا را شکست می دهد توانایی پیروزی مقابل آمریکا را دارد.