به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ژاوی هرناندس در گفت وگویی که صبح امروز (یکشنبه) با روزنامه اسپورت اسپانیا انجام داد، تاکید کرد با وجود افت لیونل مسی در سال ۲۰۱۳ هنوز هم او را برترین بازیکن دنیا می داند.

ژاوی با اشاره به جو سازی برخی از رسانه ها در خصوص مراسم انتخاب برترین های فوتبال دنیا و اینکه خیلی ها شانسی برای مسی جهت کسب توپ طلای فیفا قائل نیستند، اظهار داشت: مسی تا الان ۴ دور متوالی توپ طلا را برده است و همین موضوع ممکن است سبب شود آنهایی که می خواهند رای بدهند با خود بگویند او به اندازه کافی توپ طلا را برده است و شاید این بار حق بازیکن دیگری باشد که این جایزه را کسب کند. به نظر من اما با نگاهی به آمار عملکرد برترین بازیکنان دنیا می شود تشخیص داد که مسی هنوز هم برترین است و شکی در این مورد ندارم. اگر کاپیتان تیم ملی اسپانیا بودم به او رای می دادم.

ژاوی افزود: اینکه آیا مسی برترین بازیکن دنیا است یک بحث است و اینکه آیا برترین بازیکن دنیا در سال ۲۰۱۳ بوده بحثی دیگر. اگر منظور از برترین بازیکن جهان برترین بازیکن در سال ۲۰۱۳ باشد آن وقت می شود درباره گزینه های دیگر هم فکر کرد. به نظر من ۴ دوره پیروزی لئو برای بردن توپ طلا شانس او برای کسب مجدد آن را کم کرده است.

ستاره خط میانی بارسلونا در پاسخ به این سوال که « آیا در غیاب مسی مصدوم روی بارسلونا فشار بیشتری خواهد آمد؟ » ، تصریح کرد: در گلاسکو و بازی برابر سلتیک ما بدون مسی به میدان رفتیم. نمی شود کل بار تیم را روی دوش یک نفر گذاشت. این اشتباه است. ما بدون مسی هم می توانیم کار کنیم اما با او وضعیت مان بهتر است. تمام بار حملات ما روی شانه های مسی نیست. حملات ما از درون دورازه و با ویکتور والدس شروع می شود. ما می دانیم که بهترین بازیکن دنیا را در اختیار نداریم و امیدواریم که او هرچه سریع تر بهبودی اش را به دست آورد.