به گزارش پارس به نقل از مهر، مجید جلالی پس از تساوی دو تیم استقلال و تراکتورسازی در نشست خبری اظهار داشت: واقعا از نظر نوع بازی خوب بودیم. در واقع فوق العاده بودیم. این بازی را با مسابقات اول فصل ما مقایسه کنید. در بازی با فولاد هم مستحق پیروزی بودیم. به نظرم تراکتورسازی تیم خوبی دارد و قطعا بهتر از این خواهیم شد.

وی ادامه داد: به بازیکنانم بابت این بازی تبریک می گویم. به نظرم ما غرامت دقایق ابتدایی بازی را دادیم که گل زودهنگامی خوردیم. در هر صورت تیم ما شایسته پیروزی بود. برای همین بازیکنان در رختکن از نتیجه بازی ناراحت بودند.

جلالی با تاکید بر اینکه تراکتورسازی روی اصول جلو می رود، خاطرنشان کرد: ما مشکلاتی داریم که باید در نیم فصل حل کنیم. باید در چند پست اقدام به ترمیم کنیم و بازیکنان جدیدی به خدمت بگیریم.

سرمربی تراکتورسازی در واکنش به این سئوال که چرا تیمش برابر استقلال بیشتر به بازی مستقیم روی آورده بود و مدافعان گاهی زیر توپ می زدند، تصریح کرد: یک وقت هایی مدافعان نمی خواهند ریسک کنند و برای همین مجبورند توپ را از زمین دور کنند. اگر دقت کنید می بینید مقابل استقلال بازی گردانی کردیم و توپ را مدام روی زمین می چرخاندیم.

جلالی ادامه داد: با این حال ما نمی توانیم روی ضربات ایستگاهی به گل برسیم. همین استقلال از ۹ گل آخر خود، هفت گل را روی ضربات ایستگاهی زده است. پرسپولیس و فولاد خوزستان هم که در صدر جدول هستند همینطور ولی ما روی ضربات ایستگاهی گل نزده ایم. در هر حال رقیبان ما که با آنها یک امتیاز اختلاف داریم، ۱۵ امتیاز از روی ضربات ایستگاهی به دست آورده اند. این در نظام ارزشیابی برایمان فرصت است.

وی همچنین با بیان اینکه تیمش کمبودهایی دارد، گفت: ما باید این کمبودها را که روی آن هم اشراف کافی داریم، برطرف کنیم. با این حال در نقل و انتقالات نیم فصل ۵۰ درصد کار دست ماست و ۵۰ درصد دیگر دست بازیکنانی که آنها را می خواهیم.

سرمربی تراکتورسازی مجددا به بازی با استقلال اشاره کرد و افزود: خوشحالم که تراکتورسازی می تواند اینطور بازی کند ولی واقعا از نتیجه ناراحتم. چون دلم می خواست این همه هواداری که ورزشگاه را پر کرده بودند خوشحال به خانه بروند.

جلالی درباره فرصت های زیاد تراکتورسازی که به گل تبدیل نمی شود، خاطرنشان کرد: ما مشکلاتمان را شناسایی کرده ایم. بخشی از این مشکلات با تمرین حل می شود ولی برای حل بخش دیگر باید ابزار لازم را داشته باشیم. برای همین در نیم فصل مجبوریم دو، سه بازیکن جدید در پست های حساس به خدمت بگیریم. ما نیاز به خلاقیت و حرکات با توپ بیشتری داریم. امیدوارم بازیکنان مد نظرمان را جذب کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا فرشاد احمدزاده را دیر به زمین بازی آورده است، گفت: اگر به بازی های گذشته دقت کنید، مجبور بودیم احمدزاده را در تمام بازی هایی که در ترکیب اصلی قرار داشت، در دقیقه ۵۰ تعویض کنیم. ما در مورد استقلال تحلیلی داشتیم. بهترین زمان استقلال ۳۰ دقیقه آخر بوده است. در واقع استقلال در ۱۵ دقیقه سوم و ۱۵ دقیقه ششم بازی برآیند ۶+ دارد. استقلال در ۳۰ دقیقه آخر یکی از بهترین تیم های لیگ است. تدبیر ما هم به گونه ای بود که در همین ۳۰ دقیقه به گل رسیدیم. به هر حال اگر دستم بازتر بود می توانستیم باز هم به گل برسیم.

سرمربی تراکتورسازی درباره شایعه جدایی فرشید طالبی از این تیم تاکید کرد: از فرشید راضی هستیم. حتی دو سه تیم سراغ طالبی آمده اند ولی من به او گفتم که به هیچ وجه از دستت نخواهیم داد.

وی در خصوص عملکرد ستاره های تیم تراکتورسازی تاکید کرد: ستاره های تیم ما عملکرد خوبی داشتند چون که در خدمت تیم بودند. بزرگترین ستاره ها وقتی ستاره هستند که در خدمت تیم باشند در غیر این صورت چه فایده ای دارد و امروز این را در نزد ستاره های خودمان دیدیم.

سرمربی تیم تراکتورسازی با بیان اینکه استقلال فضا را به مهاجمان این تیم نداده بود عنوان کرد: آنها در منطقه دفاعی خود حضور داشتند و هافبک های استقلال هم کاملا به مدافعان این تیم چسبیده بودند در واقع استقلالی ها نخواستند در وسط زمین با ما بجنگند و این باعث شده بود که نصرتی و طالبی توپ ها را در مرکز میدان صاحب می شدند.

جلالی با اشاره به مشکلات تهاجمی تیمش روی توپ های هوایی گفت: ما اگر در فاز حمله مهاجم بهتری برای توپ های هوایی داشتیم گره کار را باز می کردیم. من برای همین در اواخر دیدار حسینی را به میدان فرستادم ولی او در واقع یک مهاجم نبود و نمی توانست کارایی لازم را داشته باشد.

وی در خصوص تغییراتی که در تیم تراکتور ایجاد کرد توضیح داد: وقتی در منطقه ای کار می کنید باید به علائق و خصوصیات فرهنگی آن منطقه توجه کنید. من در اوایل کارم تلاش داشتم تا تیم کمتر گل بخورد ولی این موضوع به تیم فشار وارد کرد که برنامه ها را به سمت تهاجمی تر کردن تیم تغییر بدهیم اما این موضوع ریسک کار را زیاد می کند.

سرمربی تیم تراکتورسازی درباره نقاط ضعفش در نیم فصل اول یادآور شد: نقطه ضعف اصلی ما حمله از طریق ضربات ایستگاهی است و این مرا خیلی آزار می دهد. حریفان ما از جمله استقلال، پرسپولیس و فولاد بارها روی این ضربات به گل رسیده اند اما ما نتوانستیم از این موقعیت ها استفاده کنیم.

جلالی همچنین در خصوص حضور پرشمار تماشاگران تبریزی در ورزشگاه گفت: وقتی بازیکنان تیم به آن جدیت و اشتیاق بازی می کنند این باعث می شود تماشاگران به شوق بیایند و باید عنوان کنم چنین چیزی در شهرهای دیگر وجود ندارد. به عنوان مثال پرسپولیس اگر در بازی آخر برنده می شد قهرمان نیم فصل لقب می گرفت ولی دیدید که چه تعداد تماشاچی برای بازی آخر تیم رفتند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در جام حذفی به بازیکنان جوان تیم خود فرصت خواهید داد گفت: در نظر داشتیم در بازیهای اخیر این کار را انجام دهیم که این اتفاق رخ نداد یک نکته باید عنوان کنم و آن اثبات جوانها در تمرین است. در واقع آنها باید خودشان را با جدیتی که به خرج می دهند به سرمربی ثابت کنند.

سرمربی تیم تراکتورسازی در خصوص اهداف خود در نیم فصل اول تصریح کرد: تا الان فقط دو درصد از راه خود را طی کرده ایم و از آخر هفته آینده که کار را دوباره شروع می کنیم باید برای ۹۸ درصد باقی مانده شروعی قوی داشته باشیم ما مشکلاتی داریم که تا آنجا که به تمرین و تاکتیک مربوط است من همه سعی خودم را کرده ام ولی یک سری مسائل وجود دارد که به ابزار آن نیازمندیم.

وی با ابراز نگرانی از نتایج تیم در دیدارهای خانگی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلی که وجوددارد این بوده که ما تنها دو برد را در بازی خانگی کسب کرده ایم و شاید این گره با یک برد خوب در تبریز باز شود. به هر حال فوتبال زمانی که حریفان به بازی دفاعی روی می آورند راههایی را پیش روی شما قرار می دهند که برای انجام آن به تاکتیک و ابزار لازم نیاز داریم.

جلالی با خوش بینی به بازگرداندن امتیاز کسب شده از این تیم گفت: من صد درصد مطمئن هستم که امتیاز تیم بر می گردد چرا که به منصف بودن کمیته استیناف اطمینان دارم. ما کاری نکردیم که از تراکتورسازی امتیاز کسر کنند. ما در شهرهای دیگر هم شرایط ورزشگاه را دیده ایم و باید بگویم کسر امتیاز یک مجازات خیلی سنگین است که به همین راحتی نباید رخ بدهد.

در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال عصر امروز جمعه دو تیم استقلال تهران با تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه تساوی یک بر یک به اتمام رسید.