به گزارش پارس ، به نقل از گل- اسماعیل شریفات بازیکن کناری تیم فولاد خوزستان و یکی از مهره های کلیدی حسین فرکی برای صدرنشینی این تیم در لیگ برتر، در مصاحبه با خبرنگار سایت گل به چند سئوال پاسخ داد. متن صحبت های شریفات با سایت گل را بخوانید.

آخرین وضعیت فولاد و شرایط آسیب دیدگی ات؟

خدا را شکر اوضاع تیم خوب است و برای بازی با سایپا آماده می شویم و برای ادامه صدرنشینی باید سه امتیاز را بگیریم. در بازی با مس دچار مصدومیت شدم و فعلاً مشغول فیزیوتراپی هستم تا انشاءالله به بازی سایپا برسم.

به نوع بازی تیم فولاد انتقادات زیادی وارد است؛ آیا توانایی ادامه صدرنشینی را دارید؟

این مشکل فقط مربط به تیم فولاد نیست. شما بازی های سایر تیم های مدعی نظیر استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی را هم که نگاه کنید، نوسان زیادی دارند. دلیلش هم اینست که فاصله بین اتمام لیگ قبلی و شروع لیگ جدید خیلی کم بود. امسال هیچ تیمی نتوانسته حتی برای سه بازی متوالی به صورت یکنواخت کار کند. فولاد هم نیاز به فرصت دارد و انشاءالله بعد از هماهنگ شدن بازیکنان جدید، بازی های بهتری انجام خواهیم داد.

آیا تیم فولاد شخصیت قهرمانی دارد؟

بله. از اواسط دور رفت لیگ سال قبل بود که این شخصیت شکل گرفت و از انتهای جدول به رده چهارم رسیدیم. این روند به امسال کشیده شد و الان صدرنشین هستیم. ببینید فولاد دو سال قبل چهاردهم شده بود و اکنون صدر جدول؛ همین نشان می دهد که تیم چه مقدار پیشرفت داشته است. هیچ تیمی به طور اتفاقی نمی تواند به چنین شرایطی برسد. من امیدوارم که بتوانیم قهرمانی را کسب کنیم تا دل مردم خوزستان شاد شود.

ولی برای رفتن به آسیا که مشکل دارید؟

متأسفانه بحث تکمیل نشدن ورزشگاه و کم شدن سهمیه ایران تأثیر منفی روی تیم ما گذاشته است. اگر قرار باشد فولاد از آسیا حذف شود، انگیزه ای برای بازیکنان و مربیان باقی نمی ماند. همین الان بحث هر روز بچه ها در تمرینات فولاد احتمال حذف تیم از آسیاست و همه می گویند اگر به آسیا نرویم، اول یا دهم شدن در لیگ برتر چه فرقی دارد؟ ! مدیران و مربیان در این چند روز با بازیکنان صحبت کردند و قول دادند که مشکل برطرف می شود. باشگاه فولاد به اداره ورزش خوزستان پول خرید همه امکانات را داده و قرار است که اسکوربورد ورزشگاه صنایع فولاد را هم به استادیوم الغدیر ببرند تا انشاءالله همه چیز کامل شود و نمایندگان ای اف سی، آن را تأیید کنند.

چرا فولاد باید پول امکانات ورزشگاه تربیت بدنی را بدهد؟

در جریان این موضوع نیستم. مهم تکمیل ورزشگاه و کم نشدن سهمیه ایران است. اگر سهمیه ایران کم شود و فولاد خوزستان نتواند راهی مسابقات آسیایی شود، ضربه سختی به تیم وارد می شود و تمام هزینه ها و تلاش های دوسال اخیر باشگاه بر باد می رود. امیدوارم مسئولان استان تلاش کنند تا این اتفاق نیفتد.

درباره شکایت امیرآبادی همبازی سابقت در استقلال و فولاد از فتح الله زاده نظری داری؟ تو از استقلال طلبکار نیستی؟

خبرش را شنیدم ولی با امیرآبادی که صحبت کردم می گفت که او شکایت نکرده است. من هم از استقلال طلب دارم اما شکایتی نکرده ام، چون می دانم وضعیت مالی باشگاه مساعد نیست. تازه چه کسی دلش می آید که فتح الله زاده ممنوع الخروج شود و کنار تیم نباشد؟ حضور حاجی به بچه های تیم روحیه می دهد و اتفاقاً اینجا در تیم فولاد همه دوست دارند استقلال قهرمان آسیا شود، چون در صورت قهرمانی استقلال امتیازات ایران برای کسب سهمیه بیشتر می شود و این موضوع به نفع فولاد است.

سئوال پایانی؛ آیا فولاد توان کسب نتیجه در آسیا را دارد؟

بازی های آسیایی فصل جدید در زمستان و بعد از نقل و انتقالات نیم فصل شروع می شود. تا آن زمان بازیکنان فولاد به هماهنگی لازم می رسند و اگر کمبودی هم داشته باشیم، کادر فنی در نقل و انتقالات نیم فصل آن را برطرف خواهند کرد. فعلاً باید نگران تأیید شدن ورزشگاه و کسب سهمیه باشیم و انشاالله برای حضور خوب در بازی های آسیایی چند ماه زمان خواهیم داشت.