به گزارش پارس به نقل از فارس، هفته نهم رقابت های لیگ برتر شب گذشته با تساوی سایپا و نفت تهران و صدرنشینی فولاد خوزستان به پایان رسید.

**در زیر نگاهی می اندازیم به نتایج، ترین ها و اتفاقات رقم خورده در هفته نهم رقابت های لیگ برتر:

ذوب آهن اصفهان ۲ - استقلال صفر

گل ها: مهدی رجب زاده و قاسم حدادی فر

تراکتورسازی ۲ - ملوان ۲

گل ها: علی کریمی و کریم انصاری فرد برای تراکتورسازی - مهدی دغاغله و مازیار زارع برای ملوان

پرسپولیس یک - گسترش فولاد صفر

گل: محمدرضا خلعتبری از روی نقطه پنالتی

راه آهن صفر - فجرسپاسی صفر

مس کرمان ۲ - فولاد خوزستان ۲

گل ها: ادینیو (۲ گل) برای مس - لوسیانو پریرا و سروش رفیعی برای فولاد

داماش ۲ - صبای قم یک

گل ها: محمد مختاری و امین متوسل زاده برای داماش - مهدی مومنی برای صبا

استقلال خوزستان صفر - سپاهان ۲

گل ها: محمد غلامی و هادی عقیلی

نفت تهران صفر - سایپا صفر

**ترین های هفته نهم لیگ برتر:

در هفته نهم رقابت ها و در ۸ مسابقه ای که برگزار شد ۱۶ گل به ثمر رسید تا در این هفته از رقابت ها شاهد میانگین ۲ گل در هر مسابقه باشیم.

در این هفته در دو دیدار که با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید، ۴ گل به ثمر رسید و دو دیدار هم بدون گل خاتمه یافت. نکته قابل توجه اینکه از این لحاظ در هفته هشتم هم شاهد همین وضعیت بودیم با این تفاوت که در هفته گذشته ۱۵ گل به ثمر رسید.

**بهترین تیم هفته: ذوب آهن

در هفته نهم رقابت ها پرسپولیس در خانه مقابل تیم سختکوش گسترش فولاد به برتری رسید؛ داماش در شهر خود اولین پیروزی خانگی را کسب کرد و سپاهان هم در خانه دومین استقلال به دومین برد خارج از خانه رسید اما عنوان بهترین تیم هفته به ذوب آهن تعلق می گیرد که توانست با برتری مقابل استقلال آن هم در آستانه دیدار آسیایی این تیم، خود را به جمع تیم های میانه جدول نزدیک کرده و به روزهای پیش رو امیدوارتر شود.

**ناکام هفته: آبی ها!

در این هفته هر دو استقلال لیگ برتر با نتایج مشابه از تیم های اصفهانی شکست خوردند و گسترش هم در تهران مغلوب پرسپولیس شد تا هفته نهم به کام تیم های آبی لیگ برتر نباشد.

نکته قابل توجه اینکه استقلال از زمان قطع همکاری با آل اشپورت و آغاز همکاری با تولیدی مجید، هنوز رنگ پیروزی را ندیده و جالب اینکه گل هم نزده است تا قصه های مجید برای این تیم پرطرفدار پایتخت همچنان ادامه داشته باشد.

**بازیکن هفته: ادینیو

در هفته نهم چند بازیکن از جمله رجب زاده و تبریزی از ذوب آهن و غلامی از سپاهان و خلعتبری و سید جلال حسینی از پرسپولیس بازی های قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشتند اما ادینیو، هافبک کهنه کار مس که به تنهایی با زدن دو گل به فولاد تیمش را نسبت به روزهای آینده امیدوار نگه داشت به عنوان بازیکن هفته انتخاب می شود.

**سرمربی هفته: لوکا بوناچیچ

هفته نهم رقابت ها به کام اصفهانی ها بود. در این هفته ذوب آهن و سپاهان با تفکرات سرمربیان خارجی خود ۳ امتیاز از دو استقلال لیگ گرفتند اما از آنجایی که کار ذوبی ها بزرگ تر بود، لوکا بوناچیچ به عنوان بهترین مربی هفته انتخاب می شود.

**۳۲ کارت زرد

هفته نهم هفته ای پرکارت بود به طوری که در ۸ بازی این هفته ۳۲ بار کارت زرد از جیب داوران خارج شد تا شاهد ۴ کارت زرد در هر مسابقه باشیم. با این حال کارت قرمزی از جیب داوران در این هفته خارج نشد.

**تعداد تماشاگران هفته: ۷۵ هزار نفر

در هفته ای که سپری شد تنها ۷۵ هزار نفر از مسابقات دیدن کردند تا میانگین کمتر از ۱۰ هزار نفر برای هر مسابقه به ثبت برسد. در این هفته دیدار تیم های پرسپولیس و گسترش پرتماشاگرترین مسابقه بود.

**رده بندی گلزنان تا پایان هفته نهم:

۵ گل: رضا نوروزی - محمد غلامی (سپاهان)

۴ گل: رضا عنایتی (صبای قم) - مهرداد بایرامی (گسترش فولاد) - لوسیانو پریرا (فولاد) - مهدی رجب زاده (ذوب آهن)