به گزارش پارس ، به نقل ازقدس آنلاین، صحبت از قطع همکاری مرد پرتغالی با تیم ملی است. شایعات خبر از احتمال جدایی مردی می دهد که فوتبال ایران را با زحمت و مشقت فراوان به جام جهانی رهنمون ساخت. کی روش کم برای این فوتبال زحمت نکشیده است. اگرچه بهانه گیری های او در مقطعی بسیار زجرآور بود، اما ارزیابی کلی عملکرد و رفتارهای کی روش نشان از موفقیت و البته مقبولیت او در جامعه فوتبال ایران دارد.
اما این سفر غیر منتظره شایعاتی را باعث شده است. سفری که برای بعضی ها اسباب مطرح کردن نام های دلخواه شان را نیز فراهم کرده است. صحبت از بازنگشتن کی روش به فوتبال ایران است هرچند که شایعات قویاً تکذیب می شود، اما همین که موضوع مطرح می شود، عده ای دوباره نام امیر قلعه نویی را به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی معرفی می کنند. شایعه ای که در شرایط فعلی نه به سود تیم ملی است و نه استقلال که بازی های بزرگی در آینده پیش رو دارد. استقلال درگیر مسابقاتی است که موفقیت در آن نمی تواند کمتر از موفقیت در تیم ملی باشد، اما این شایعات کانون استقلال را هم سست می کند.
وقتی شایعه جدایی قلعه نویی از استقلال مطرح می شود ناخودآگاه شرایط متزلزلی در کانون این باشگاه پدید می آید. اکنون چند صباحی هست که شایعه رفتن امیر قلعه نویی به تیم ملی استقلال را تحت تأثیرخود قرارداده است و از سویی آینده تیم ملی را مخاطره آمیز می نماید. تصور کنید الان کی روش برود، آیا این به سود فوتبال ایران است؟
تصور کنید همین حالا اعلام بشود قلعه نویی سرمربی تیم ملی است؛ آیا کسی از شنیدن این خبر احساس خوشایندی می یابد. تنها معدود افرادی هستند که از این فضا لذت می برند ومدام داستان جدایی امیر قلعه نویی از استقلال را در محافل فوتبالی مطرح می کنند، اما چرا این افراد به خود اجازه می دهند، چنین شایعه ای را نشر دهند؟
وضعیت کنونی حاکم بر فدراسیون فوتبال یکی از دلایل مهم است. اگرفدراسیون فوتبال برنامه صحیحی برای تیم ملی تدوین می کرد _البته برنامه ای که به برگزاری لیگ لطمه وارد نکند_ و تیم ملی بازی های تدارکاتی مناسبی را در دستور کار خود قرارمی داد، هیچ گاه این افراد نام امیر قلعه نویی را مطرح نمی کردند. سابقه فدراسیون فوتبال در اتخاذ چنین تصمیم هایی آن قدر خراب است که احتمال وقوع این چنین اتفاقاتی هم می رود، سابقه ای که برمی گردد به زمان مربیگری ایویچ. اگراین سابقه تلخ تاریخی نبود اکنون حامیان مربیگری امیر قلعه نویی به خود اجازه نمی داد نام او را به عنوان جانشین احتمالی کی روش معرفی کند.
تصورحامیان امیر بر این است که همان اتفاقات در آستانه جام جهانی رخ می دهد و عجبا که فدراسیون فوتبال نیز با این داستان محکم برخورد نمی کند. محافظه کاری های کفاشیان و نبی نیز در تداوم نشر این شایعات بسیار اثرگذار بود. حربه دو دوزه بازی کردن آقایان این روزها سخت شایعات را به واقعیت نزدیک کرده است. شاید این دو نیز تصورمی کنند کی روش برود و روزی ناچار به انتخاب قلعه نویی بشوند!