به گزارش پارس به نقل از تسنیم، دادگاهی در اسپانیا اعلام کرد لیونل مسی و پدرش خورخه که چندی پیش به تلاش برای فرار از پرداخت مالیات بردرآمد خود در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ متهم شده بود، مبلغ ۵ میلیون یورو به مقامات مالیاتی این کشور پرداخت کرده اند.

مسی و پدرش در ابتدای سال جاری متهم شده بودند میزان دقیق درآمد خود در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ را از دولت اسپانیا مخفی نگه داشته و از همین رو مالیاتی که به کل درآمد آنها تعلق می گرفته را نپرداخته اند. مسی ۲۶ ساله و پدرش خود را از این اتهام مبرا دانستند اما با این حال دادگاهی در شهر گاوا اعلام کرد خورخه و لیونل مسی که باید ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) در دادگاه از خود دفاع کنند پیش از ارائه دفاعیات خود اقدام به پرداخت مبلغی معادل ۵ میلیون و ۱۶ هزار یورو به دولت اسپانیا به عنوان « اصلاحیه پرداختی» کرده اند.

مسی ابتدای تابستان امسال در خصوص این موضوع گفته بود: « وکلا و مدیران دارایی ما به این پرونده رسیدگی خواهند کرد و ما به آنها برای حل و فصل این ماجرا اعتماد داریم. حقیقت این است که ما هیچ آگاهی از این اتفاقات نداریم و به همین دلیل این افراد را برای رسیدگی به این موضوع انتخاب کرده ایم» .

مسی طبق آخرین گزارشی که مجله اقتصادی فوربس منتشر کرد، با درآمد مجموع ۴۰ میلیون یورو در سال، در رده دهم پردرآمدترین ورزشکاران دنیا قرار دارد.