به گزارش پارس ، به نقل ازگل نیوز، با احتساب لیگ دهم، علی دایی تاکنون دو بار پرسپولیس را از ابتدای فصل هدایت کرده و تیم را با نظر خودش بسته است. او که همیشه اعتقاد خاصی به جوانگرایی دارد و گاه و بیگاه تاوان این کار را نیز پرداخته است در تیم خود چندان اعتمادی به خارجی ها ندارد. در بازی گذشته نیز اگر پیام صادقیان، مهرداد کفشگری و رضا حقیقی مجوز حضور در میدان را داشتند، دایی هیچ گاه به مارکو سپانوویچ ناآماده که چیزی نمانده بود دروازهٔ نیلسون را نیز باز کند، میدان نمی داد. با این حال سپانوویچ خریدی است که از فیلتر خود دایی عبور کرده و به نوعی باید گفت خود کرده را تدبیر نیست.

دایی مرد خریدهای خوب نیست

علی دایی در لیگ دهم سه خرید کاملا ناموفق خارجی انجام داد که اوضاع به مراتب فاجعه بارتری نسبت به سپانوویچ داشتند. او در آن فصل اشپیتیم آرفی، آقای گل پیام مشهد را به عنوان یک مهاجم سر شناس در پرسپولیس حفظ کرد که به نسبت عملکرد بدی نیز نداشت. آرفی در لیگ دهم طی ۲۱ بازی تنها ۵گل به ثمر رساند. دومین خرید ناکام پرسپولیس با نظر دائی « سکو برت» بازیکن اهل مالی بود که فرصت چندانی برای عرض اندام نیافت و تنها در ۵دیدار در لیگ بر تر و دو دیدار آسیائی به میدان رفت و گلی نیز به ثمر نرساند تا به عنوان یک مدافع راهی به ترکیب اصلی پرسپولیس نداشته باشد.

سومین خرید ناکام پرسپولیس « هروه اوساله» اهل بورکینافاسو بود که از بقیه اوضاع فاجعه آمیزتری داشت. این مهاجم دارای بیماری هپاتیت ب بود و در نهایت نیز به همین دلیل قرارداد خود را با پرسپولیس فسخ کرد.

دایی در دوران حضورش در راه آهن نیز تنها یک بازیکن خارجی جذب کرد که ایگور کاسترو، مهاجم اسبق ذوب آهن اصفهان بود. او تنها در ۹ دیدار با پیراهن راه آهن به میدان رفت و دو گل نیز به ثمر رساند. اما این بازیکن را نمی توان خریدی بر اساس سلیقه دایی قلمداد کرد، چراکه او پیش تر در ذوب آهن بازی کرده بود و بازیکن شناخته شده ای در کشورمان محسوب می شد.