به گزارش پارس ، بهرام افشارزاده در گفت وگو با فارس، درباره تایید اساسنامه از سوی IOC گفت: امیدواریم هر چه سریعتر فضای برگزاری انتخابات مهیا شود و اساسنامه فدراسیون ها نیز مورد تایید فدراسیون جهانی قرار بگیرد. در حاشیه بازی های آسیایی جلسه ای با شیخ احمد، رئیس شورای المپیک آسیا برگزار کردیم که در آن پیگیری اساسنامه ایران مطرح شد.

وی ادامه داد: در نانجینگ در جلسه ای که با شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا (OCA) و ANOK داشتیم در خصوص اهداف و برنامه هایمان صحبت کردیم. ما در آینده بازی های آسیایی و المپیک را پیش رو داریم، بنابراین شیخ احمد طی تماسی که با IOC داشت در خصوص اساسنامه ایران صحبت کرده و عنوان داشت همانطور که اساسنامه مورد تایید IOC است، تاییدیه آن به طور رسمی به اطلاع مسئولان کمیته ملی المپیک ایران برسد.

وی ادامه داد: در نظر داریم جلسه ای هم با سرپرست وزارت ورزش و جوانان داشته باشیم، مشکلات را بگوییم و در نهایت هم بتوانیم انتخابات را برگزار کنیم. خوشبختانه سرپرست محترم وزارت ورزش و جوانان آگاهی لازم را نسبت به ورزش داشته و اینکه در آغاز فعالیت هایش نسبت به تشکیل مجمع عمومی تاکید داشته جای خوشحالی است زیرا در قدم نخست این امید می رود تفکر ورزشی با اصلاح ویژه اساسنامه ها برنامه ریزی شده و جهت پیشبرد هر چه بهتر امر ورزش در این لحظات حساس که بازی های کشورهای اسلامی در اندونزی، بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون و همچنین المپیک ۲۰۱۶ ریو را در پیش داریم همگان باید همکاری لازم را با وی داشته باشیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ برگزاری انتخابات مشخص شده و یا IOC نماینده ای در انتخابات ایران خواهد داشت یا خیر، اظهار داشت: هنوز تاریخ برگزاری انتخابات مشخص نیست. در باره نماینده IOC هم فکر نمی کنم آنها بخواهند فردی را به ایران بفرستند یعنی دلیلی برای انجام این کار وجود ندارد.

افشارزاده در ادامه درباره بازی های آسیایی نوجوانان و عدم نتیجه گیری، تصریح کرد: مسئولان فدراسیون ها باید باورشان شود نوجوانان قهرمانان آینده المپیک ما هستند. باید بودجه ویژه ای در اختیارشان قرار بگیرد و بهترین مربیان را برای آنها اختصاص دهند.

وی افزود: در همه جای دنیا بزرگترین اساتید را به خردسالان و پیش دبستانی ها اختصاص می دهند. آنها باید از همان دوران کودکی راه برخورد با مشکلات را بدانند چرا که اوج یادگیری همان زمان است. مربیان این رده های سنی نباید فکر کنند با مربیگری خردسالان جایگاهشان پایین می آید. IOC و OCA توجه خاصی به نوجوانان و جوانان دارند و این مسابقات هشداری برای فدراسیون های ناموفق بوده است تا از این پس بیشتر به پشتوانه سازی در رده های سنی پایین یعنی نونهالان و نوجوانان توجه داشته باشند.