به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، لیگ های فوتبال در قاره اروپا پس از وقفه ای نسبتا طولانی دوباره شروع می شود. در گزارش زیر نگاهی به لیگ اسپانیا می اندازیم که رئال مادرید و بارسلونا دو تیم بزرگ فوتبال اروپا این فصل هم رقابت دو جانبه سختی برای قهرمانی خواهند داشت.

* لالیگا

قهرمان دوره قبل: بارسلونا

تیم های صعود کرده به لیگ قهرمانان: بارسلونا، رئال مادرید، آتلتیکو مادرید، رئال سوسیداد

تیم های صعود کرده به لیگ اروپا: والنسیا، رئال بتیس، سویا

تیم های تازه صعود کرده: الچه، ویارئال، آلمریا

۵ آبان اوج این فصل لیگا خواهد بود. اولین ال کلاسیکوی فوتبال اسپانیا می تواند تقابل چهار بازیکن بزرگ جهان باشد. حتی اگر گرت بیل به رئال مادرید نیاید حضور بازیکنان بزرگ در ترکیب دو تیم از جمله نیمار جذابیت های این بازی و این فصل را افزایش خواهد داد.

ستاره ۵۰ میلیون پوندی برزیلی که از سانتوس به بارسلونا پیوسته است در کنار لیونل مسی خط حمله خطرناکی ایجاد کرده است. در سوی مقابل رئال مادرید می خواهد گرت بیل زوج جدید کریستیانو رونالدو را از تاتنهام به خدمت بگیرد اما بارسلونا بیش از هرچیز باید نگران مربی جدید خود باشد که نخستین فصل حضورش را در نوکمپ تجربه می کند. مربی آرژانتینی بارسلونا علاقه زیادی به فوتبال روان و پاسکاری های مداوم دارد. چیزی که برای فرهنگ فوتبال بارسلونا به هیچ وجه بیگانه نیست و تنها یک نادان در توانایی های این فصل لیونل مسی شک خواهد کرد. اکنون با حضور نیمار قدرت مسی هم دو چندان می شود.

رئال مادرید مدت هاست در پی به خدمت گرفتن گرت بیل به عنوان روج کریستیانو رونالدو است؛ انتقالی که در صورت رخ دادن گرت بیل را گران قیمت ترین بازیکن جهان تبدیل خواهد کرد. آن ها در اردوی پیش فصل خود در آمریکا درخشیدند. کریستیانو رونالدو در اوج آمادگی قرار دارد که این می تواند هیجان زیادی به لیگ اسپانیا بیاورد. ناکامی های فصل قبل رئال مادرید انگیزه زیادی برای شاگردان کارلو آنچلوتی ایجاد کرده است که می توانند پس از مدت ها به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برسند.

آتلتیکو مادرید توانست دیه گو کاستا را در تیم نگه دارد و داوید ویا را از بارسلونا به خدمت بگیرد. تیم دوم مادرید امیدوار است جای رادامل فالکائو در این تیم حس نشود و فصل خوب خود در سال گذشته را تکرار کند. از اتفاقات جالب فصل جدید لیگا حضور زیردریایی های زرد (ویارئال) است؛ تیمی که همین چند سال پیش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت امسال با خریدهای خوبی که داشته امیدوار است فصل خوبی در لیگ رقم بزند.

سه خرید برتر:

نیمار (سانتوس به بارسلونا) ۵۰ میلیون پوند

آسیرا یارامندی (سوسیداد به رئال مادرید) ۳۴ میلیون پوند

اسیکو مالاگا (سوسیداد به رئال مادرید) ۲۳ میلیون پوند

پدیده احتمالی:

اولیور (اتلتیکو مادرید)

تیم دوم شهر مادرید شاید رفتن رادامل فالکائو را حالا حالاها از یاد نبرد اما ظهور یک پدیده ۱۸ ساله به نام اولیور که در بازی با رئال مادرید در کوپا دل ری خودش را نشان داد هواداران را به یک جانشین مطمئن برای گلزن کلمبیایی امیدوار کرده است.

*برنامه هفته اول:

شنبه (امروز)

رئال سوسیداد – ختافه

وایادولید – بیلبائو

والنسیا – مالاگا

یکشنبه

بارسلونا – لوانته

اوساسونا – گرانادا

رئال مادرید – بتیس

سویا – اتلتیکو مادرید

رایو وایکانو – الچه

آلمریا – ویارئال

سلتاویگو – اسپانیول