به گزارش پارس به نقل ازفارس، در پایان رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان که در صوفیه بلغارستان برگزار شد تیم کشورمان با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز عنوان سوم جهان را از آن خود کرد.

فرشاد عیسوند مدال طلای ۵۰ کیلو را برای ایران به ارمغان آورد و یوسف قادریان مدال نقره ۸۴ کیلو را از آن خود کرد. رامین طاهری هم در ۶۶ کیلو به مدال برنز دست یافت.

مصطفی بهزادی مقدم در ۵۵ کیلو که در دیدار رده بندی حاضر به رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس نشده بود به عنوان پنجمی رسید و بهنام شجعی هم در ۱۲۰ کیلو پنجم شد. سید مصطفی صالحی زاده هم در ۹۶ کیلو که به علت عدم حضور مقابل نماینده رژیم صهیونیستی از حضور در مراحل بالاتر بازمانده بود به عنوان هشتم رسید.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان با یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز و کسب ۴۲ امتیاز بعد از تیم های روسیه و آذربایجان بر سکوی سوم جهان ایستاد.

ایران سال گذشته با یک نقره و یک برنز به عنوانی چهارم جهان رسیده بود.

* نتایج فرنگی کاران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن ۵۰ کیلوگرم فرشاد عیسوند در دور نخست در کمتر از دو دقیقه با ضربه فنی مقابل مامولات از مولداوی به پیروزی رسید. وی در دور دوم هم با نتیجه هشت بر چهار از سد یوهاز از مجارستان گذشت و به یک چهارم نهایی رسید. عیسوند در مرحله سوم نیز در کمتر از یک دقیقه با نتیجه ۹ بر صفر از سد یاسین کارداشلی از ترکیه گذشت و به نیمه نهایی رسید. وی برای حضور در فینال دونکانائف از قرقیزستان را با نتیجه ۱۰ بر شش شکست داد و جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کرد. عیسوند برای کسب مدال طلا نیز در ۳۶ ثانیه با نتیجه هشت بر صفر تریفونوف از اوکراین را از پیش رو برداشت و مدال طلا را از آن خود کرد. در این وزن ۲۰ کشتی گیر حضور داشتند.

در ۵۵ کیلو مصطفی بهزادی مقدم بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر مقابل مارویچ از ایتالیا به برتری دست یافت. وی در دور سوم شینوبو اوتو از ژاپن را با نتیجه ۸ بر ۲ شکست داد و جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کرد. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شرف کیلیچ از ترکیه شدو به دیدار رده بندی رفت، اما با توجه به حضور نماینده رژیم صهیونیستی در این دیدار و مسابقه ندادن کشتی گیر کشورمان وی جوانمردانه از مدال برنز چشم پوشی کرد. در این وزن ۲۴ کشتی گیر حضور داشتند.

امید قادری نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشورمان که پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه هشت بر چهار مقابل آماتوف از قرقیزستان شکست خورد که با شکست حریفش در مرحله بعد مقابل کشتی گیر آذربایجانی از گردونه مسابقات حذف شد.

رامین طاهری نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم کشورمان که در دور نخست با نتیجه ۶ بر یک موربیتزر از جمهوری چک را شکست داده بود، در دور دوم هم مقابل یونس امره از ترکیه با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

طاهری در این مرحله نیز با نتیجه ۸ بر یک برادو از مولداوی را شکست داد و به نیمه نهایی رسید، اما در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب بولکوادزه از گرجستان شد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با ضربه فنی مقابل تیگران آبراهامیان از ارمنستان به برتری دست یافت و مدال برنز را از آن خود کرد. طاهری سال گذشته به مدال نقره رسیده بود. در این وزن ۳۱ کشتی گیر روی باسکول رفته بودند.

در ۷۴ کیلو هم پیام بویری، دارنده مدال برنز جهان در دور نخست با نتیجه دو بر صفر مغلوب ویکتور نیمس قهرمان اروپا از صربستان شد که با شکست حریفش در مرحله بعد مقابل کشتی گیر ارمنستانی از گردونه مسابقات کنار رفت.

یوسف قادریان نماینده وزن ۸۴ کیلوگرم کشورمان در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل آبیکانوف از قرقیزستان به پیروزی رسید و در دور دوم هم با نتیجه ۷ بر یک تیمور حامیکوجف از مقدونیه را شکست داد و جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کرد. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۲ از سد نوری یف از آذربایجان گذشت و راهی نیمه نهایی شد. قادریان برای حضور در فینال دوغان گوکتاش از ترکیه را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب سوسروکو کودزوکوف از روسیه شد و به مدال نقره بسنده کرد.

این نتیجه در حالی رخ داد که قادریان ۴ بر صفر از حریف پیش بود و در دقایق پایانی ۵ امتیاز از دست داد تا بازنده میدان باشد. در این وزن ۲۷ کشتی گیر روی باسکول رفته بودند.

سید مصطفی صالحی زاده نماینده وزن ۹۶ کیلوگرم کشورمان در دور نخست در کمتر از دو دقیقه با نتیجه ۹ بر صفر از سد بانکوف از بلغارستان گذشت و در دور دوم هم مقابل داسدامیروف از آذربایجان برنده شد و به یک چهارم نهایی رسید، اما در این مرحله در دفاع از آرمان های مردم مظلوم فلسطین حاضر به مسابقه مقابل نماینده رژیم صهیونیستی نشد و به عنوان هشتمی دست یافت.

بهنام شجعی در ۱۲۰ کیلو بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در کمتر از دو دقیقه مقابل بگژانوف، دارنده مدال برنز جوانان آسیا از قزاقستان با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب عباس عبدالله ئف از آذربایجان شد و به نیمه نهایی نرسید.

شجعی با توجه به حضور حریفش در فینال به جدول شانس مجدد راه یافت که با پیروزی ۳ بر صفر مقابل ولادیسلاو نوساچ از اوکراین به دیدار رده بندی رسید. وی در رده بندی در حالی که با نتیجه ۲ بر صفر پیش بود با ضربه فنی مغلوب مقابل ساموئل استول از آمریکا و از کسب مدال برنز بازماند. در این وزن ۲۳ کشتی گیر حضور داشتند.