به گزارش پارس ، بهرام مشتاقی در گفتگو با باشگاه خبرنگان درباره علت برگزاری مجدد مسابقه انتخابی در اوزان ۶۰ و۶۶ کیلو گرم گفت: محمد نوربخش و عبدالمحمد پاپی در وزن ۶۰ کیلوگرم از چند جهت با هم شرایط یکسانی دارند در نتیجه برای آنکه نفر برتر مشخص شود مجبور هستیم ملی پوش این وزن را از طریق مسابقه انتخابی مجدد شناسایی کنیم. همچنین درمورد مهدی زیدوند وافشین بیایانگرد در وزن ۶۶کیلو نیز باید عرض کنم هر طور بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم تنها رقابت انتخابی است که می تواند ملی پوش این وزن را مشخص کند. در ضمن برای آنکه نفرات منتخب دچار مشکل نشوند این مسابقات با ۴ کیلو ارفاق وزن برگزارمی شود.

وی درپاسخ به این سوال که آیا برگزاری دوباره مسابقه انتخابی اصل فرآیند را زیر سوال نخواهد برد گفت: در شرایط کنونی خیر، چرا که با توجه به این که فرآیند مسابقات انتخابی برای نخستین بار است اجرا می شود در نتیجه با نواقص و اشکلاتی هم روبرواست وبه طور حتم اگر ناچارنبودیم ما هم هرگز راضی نمی شدیم این رقابتها تکرار شود اما مطمئن باشید اگر سال آینده افتخار خدمت به تیم ملی را داشتیم قول می دهم مسابقات انتخابی فقط و فقط یک بار برگزار شود.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی ۱۹۷۴ تهران تصریح کرد: برای انتخاب ملی پوشان مسابقات جهانی دستمان خالی است چرا که ما نفراتی چون حمید سوریان را در اختیارنداریم که خیالمان راحت باشد و نمی توانیم ریسک کنیم در نتیجه باید از کشتی گیرانی که افکارشان آماده حضور در این مسابقات است بهره ببریم، البته صلاحدید کار فنی در جهت این که این نفرات می توانند در رقابتهای جهانی مثمرثمر باشند نیز خیلی مهم است.

وی درباره انتخاب ملی پوشان سایر اوزان اظهار داشت: ما در سایر اوزان به جمع بندی رسیده ایم والبته برای علاقه مندان به کشتی هم مشخص است که چه کسانی راهی مسابقات جهانی ۲۰۱۳ بوداپست خواهند شد اما بنا به دلایلی اسامی این نفرات به طور رسمی ۱۵ روز قبل از اعزام اعلام خواهد شد.

مشتاقی در خصوص مسابقه انتخابی وزن ۱۲۰ کیلو گرم و این که چرا با پیروزی علی اکبری بسیارخوشحال وهیجان زده شد گفت: مسابقات انتخابی سنگین وزن علی رغم غیبت بشیر باباجانزاده کیفیت مطلوبی داشت و در مورد علی اکبری هم باید بگویم به هر حال او جزء بهترین فرنگی کاران جهان است و حساب ویژه ای برای مدال جهانی اش باز کرده ایم من هم مثل سایر حاضرین در سالن مسابقه با پیروزی علی اکبری عکس العمل نشان دادم و خوشحال شدم که فکر نمی کنم این موضوع اشکالی داشته باشد.

وی درباره این که آیا برای کمیته فنی فرقی دارد کدام کشتی گیر به برتری می رسد اظهار داشت: دروزن ۱۲۰ کیلو گرم نظر شخصی ام از همان ابتدا وقبل از مسابقات انتخابی امیر علی کبری بود چراکه من به عنوان سرپرست تیم به دنبال فردی هستم که توانایی و شایستگی کسب مدال و افتخار را در مسابقات جهانی داشته باشد که علی اکبری این ویژه گی را دارد اما برای آن که به فرآیند مسابقات انتخابی احترام گذاشته شود در این وزن نیز رقابت انتخابی برگزار شد.

مشتاقی درمورد حوداثی که در مغولستان برای فرنگی کاران نوجوان پیش آمد گفت: من واقعاً از این اتفاق متاًسفم، خیلی هم متاًسفم چرا که کشتی گیر نوجوان ما روی سکوی قهرمانی قرار گرفته وتازه شیرینی مدال را چشیده باید از هتلی که در آن مستقرر است البته هتل که نه خوابگاه بیرون انداخته شود و این موضوع واقعاً ناراحت کننده است.

وی افزود: چرا باید اعضای تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ما درکشوری دیگر به دلیل مسائل مالی دچار مشکل شود؟ چرامسئولان فدارسیون در هنگام اعزام تیم مبلغ مورد نیاز را در اختیار سرپرست قرار ندادند که بخواهیم شاهد یک چنین اتفاقات تلخی باشیم؟ وچرا مسئولان ورزش کشور چاره ای برای این بی پولی فدراسیون نمی اندیشند که حداقل برای مسابقات جهانی دچاراین مسائل تأسف آور نشویم.

سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در پایان عنوان کرد: حدود ۴۰ روز دیگر مسابقات جهانی ۲۰۱۳آغاز می شود و اگر مسئولان ورزش کشور دوست دارند نتایج درخشان المپیک تکرار شود باید در این مدت باقیمانده نگاه ویژه ای به کشتی داشته باشند و با حمایت خود ما را در راه موفقیت در این رقابتها همراهی کنند.