به گزارش پارس به نقل ازا یسنا، منصور ابراهیم زاده پس از دیدار بدون گل تیم های فوتبال راه آهن و مس کرمان اظهار کرد: با تیم باتجربه و سخت کوشی بازی می کردیم. تیمی که با بحران مواجه می شود، بازیکنانش دوندگی زیادی می کنند تا جای آن یک نفر را پر کنند و در مقابل ممکن است تیمی که یک یار بیشتر دارد، بازیکنانش هر کدام احساس کنند برتری با ماست. اما با همه این احوال بازی ما نشان داد که بر کار تسلط داریم. ما حتی در نیمه اول هم صاحب چندین موقعیت گلزنی بودیم و فرصت هایمان در نیمه دوم بیشتر شد. اولین تفکر برای تیمی که با بحران مواجه می شود گرفتن حداقل یک امتیاز است. و لازمه رسیدن به این هدف جمع بازی کردن استفاده از ضد حملات و بعضا ایجاد صحنه هایی که شائبه فیرپلی را ایجاد می کند نیز هست.

وی افزود: تیم مس غیر از شوتی که حسن زاده در نیمه نخست زد فرصت دیگری نداشت. ما موقعیت سازی های خوبی داشتیم اما یک سری اشتباهات در زدن ضربات آخرداشتیم. نمی خواهم بگویم چون شروع مسابقه ها است این طور بازی کردیم چون از نظر من به امتیازهای مسابقه ها در همین هفته های اول هم اهمیت زیادی دارد. ما باید بیشتر دقت کنیم تا در آینده بهتر باشیم.

ابراهیم زاده به موضوع بازی جوانمردانه اشاره کرد و گفت: وقتی بیانیه باشگاه نفت تهران درخصوص فیرپلی را دیدم با مدیریت باشگاه راه آهن صحبت کردم که ما هم از این اقدام حمایت کنیم. و نهایتا تصمیم گرفتیم اعلام کنیم فیرپلی از نظر ما زمانی می تواند صورت بگیرد که داور تشخیص دهد. بنابراین اگر ما حتی بازیکن خودمان بی جهت روی زمین بیفتد او را جریمه می کنیم و بازیکنی که به خاطر این حرکت توپ را به بیرون از زمین بفرستد را دو برابر جریمه می کنیم. از حریفان مان هم می خواهیم که در مواجه با چنین صحنه هایی مقابل ما فیر پلی انجام ندهند.

سرمربی تیم راه آهن به موضوع داوری مسابقه اشاره کرد و گفت: این خوب است که کمیته داوران به فکر تجربه اندوزی داوران جوان بوده و به آن ها فرصت می دهد اما معتقدم داوران جوان در بازی های سخت می توانند آب دیده شوند متاسفانه کمیته داوران بازی ها را سیدبندی می کند و بر اساس اهمیت حریفان داوران را می چیند. من از بنیادی داور این مسابقه در فصل گذشته عملکرد زیادی ندیدم.

همه ما باید کمک کنیم شرایطی ایجاد شود که داوران قضاوت بهتری انجام دهند. به طور مثال در این مسابقه معتقدم بازیکن شماره ۴ حریف باید ۵ دقیقه زودتر اخراج می شد. الان که تیم ملی ما خودش را آماده می کند که به جام جهانی برود و بازیکنانش اکثرا از تیم های باشگاهی ما تشکیل می شوند، موضوع داوری اهمیت زیادی پیدا می کند. از این جنبه که ممکن است در جام جهانی مرتکب خطاهایی شوند که داوران آن جا با سخت گیری سوت بزنند و ما ضرر کنیم. نباید اتفاق تیم ملی سال های گذشته ما که به جام جهانی رفت و از ۶ گل خورده ۴ گلش پنالتی بود تکرار شود. بازیکنان ما از الان باید به قضاوت های سختگیرانه داوران عادت کنند. از کمیته داوران هم می خواهیم داوران جوان را برای بازی های دشوار هم بگذارند.

وی در پاسخ به این که فکر می کنید چند هفته باید بگذرد تا به تیم هماهنگ مدنظرتان برسید گفت: ما از همین هفته اول باید هماهنگ می بودیم به هر حال چندین بازی تدارکاتی داشتیم و ۸ هفته کار کردیم. بنابراین دلیل ندارد که الان هماهنگ نباشیم. در این مسابقه هم موقعیت سازی خوبی کردیم اما در زدن ضربات آخر باید بهتر عمل می کردیم.