به گزارش پارس ، به نقل ازخبرآنلاین؛ خداداد عزیزی در بازی نمادین امشب شرکت نمی کند. اصرارها برای حضور او در این بازی افاقه نکرد و حماسه ساز ملبورن با استدلال های خاص خودش در این باره صحبت می کند.

* سر بازی چهارشنبه شب خیلی از بازیکنان هم نسل تان را دیده اند که با شما صحبت و اصرار کرده اند در بازی نمادین امشب شرکت کنید.

بله، افشین پیروانی، حمید استیلی، رضا شاهرودی، سیروس دین محمدی، مهرداد میناوند، علیرضا منصوریان و آقای فرامرز ظلی با من صحبت کردند. من هم سعی کردم تک تک آنها را قانع کنم برگزاری این بازی نمادین اگر محاسنی دارد، معایبی هم دارد که برای ما خوب نیست.

* چه معایبی دارد؟

آیا درست است به صورت نمادین بین علی کفاشیان که قهرمان دوومیدانی بوده با جوان های ملی پوش امروز مسابقه گذاشت؟ آیا صحیح است میان استاد عبدا… موحد، دارنده شش مدال جهانی و المپیک با حمید سوریان، رکورددار کنونی مسابقه کشتی گذاشت؟

* این طرح را هم داده اند که بازیکنان نسل ۹۸ با ملی پوشان کنونی در دو تیم ادغام شوند تا نیروی جوانی تقسیم شود.

مسئله این نیست. من با این سن و سال بخواهم سر یک توپ مثلاً با خلعتبری کورس بگذارم، می شود عین کارتون میگ میگ. خلعتبری عین فشنگ می رود و من باید نگاهش کنم یا مثل کایوتی (گرگ کارتون میگ میگ) باید با سنگ و چوب خلعتبری را بزنم! (خنده)

* چرا بقیه بازیکنان و دوستان تان این جوری به قضیه نگاه نمی کنند؟

دو انگشت دست یک آدم مثل هم نیستند، چه برسد به دیدگاه آدم های بالای ۴۰ سال. این روزها تا بعدازظهر می خوابم! پنج شنبه دیدم آقای نبی و استیلی تماس گرفته اند، با آقای نبی تماس نگرفتم تا در رودربایستی نمانم ولی چون با حمید همبازی و رفیق بودم و راحت هستم، تماس گرفتم و صحبت هایش را شنیدم و به خودش گفتم حمیدجان من وقتی جوان بودم، وسط جوان ها ویراژ می دادم و عشق می کردم. الان بیایم بایستم که جوان ها گازش را بگیرند و از کنارم رد شوند و توی دل شان بگویند نسل طلایی ۹۸ اینها هستند؟ غزال تیزپا که می گفتند، این آقاست؟ اصلاً هم سن و سال های خودمان این صحنه را ببینند، دل شان می گیرد و احساس پیری می کنند. خود من نمی توانم هضم کنم حداقل پیش خودم ضایع شوم.

* یکی از بازیکنان هم نسل شما به نام ابراهیم تهامی با اعتماد به نفس بالایی از آمادگی اش گفته و برای نسل کنونی کری هم می خواند.

شاید هم ایشان خیلی آماده باشد. من چهارشنبه شب تو بازی جام ستاره ها دو تا گل زدم و بازی را ۳ بر ۲ بردیم. ۱۰ دقیقه به خودم فشار آوردم هنوز بعد از ۲۴ ساعت بدنم درد می کند. حالا بروم داخل چمن استادیوم آزادی بخواهم یک ساعت بازی کنم؟ اتفاقاً سر بازی رضا شاهرودی گفت داداش بریم، له شون می کنیم. دست زدم به شکمم و گفتم با این شکم ها؟ سیروس دین محمدی هم انگیزه داشت وقتی رفت توی زمین سنگین بود. مهرداد میناوند فکر می کند هنوز ۲۵ سالش است. به او هم گفتم بابا تو حتی ابروهایت سفید شده چرا فکر می کنی هنوز مثل قدیم جوان و قبراق هستیم؟ این خاصیت همه ما آدم هاست که درباره خودمان دیر متوجه گذر زمان و سن و سال می شویم.

* پس خداداد عزیزی احساس پیری می کند؟

احساس میانسالی می کنم! ولی به جای چمن بزرگ در چمن مصنوعی و سالن بازی می کنم در حد بوندس لیگا (خنده) . یک ماه قبل تیم ملی سالنی ترکمنستان در ایران اردوی تدارکاتی زده بود؛ دو تیم را برد و با دو تیم مساوی کرد. برای بازی پنجم به من زنگ زدند که برویم با تیم رسانه ها با تیم ترکمنستان بازی کنیم، اتفاقاً روی لباس ما آرم خبرورزشی خورده بود، دیدم کرکری بازی خیلی بالاست، دو تا بازیکن خوب فوتسال و دو تا فوتبالی را کمکی بردم. تیم مان و تیم اصلی ترکمنستان را دو بر یک شکست دادیم وسط بازی مجبور شدم یک جور به بازیکن پرادعای آنها لایی بیندازم که جایتان خالی بود ببینید، جوری لایی زدم که نشست و توپ را از پشت سرش برداشتم و رفتم و تماشاگران با صدای بلند می خندیدند اما بازی سالنی با چمن بزرگ برای آدم های بالای ۴۰ سال خیلی فرق دارد.

* شما هم نروی سر بازی امروز، از جذابیت آن کم می شود چون عابدزاده، مهدوی کیا، باقری و علی دایی هم نیستند.

احمدرضا آمریکاست، مهدی رفته آلمان، کریم مصدوم است و علی هم سر بازی تیمش پرسپولیس است. توی بازیکنان نسل ۹۸ مهدوی کیا و کریم روی فرم بودند که نیستند، دست داش علی منصور هم تو گچ است و خلاصه چه مسابقه ای شود. به افشین پیروانی گفتم اگر بازی جدی برگزار شود، تیم ۹۸ هر پنج دقیقه یک گل می خورد. مردم و خبرنگاران همیشه می گویند نسل ۹۸ طلایی است. اگر ۱۰ بار دیگر هم به جام جهانی صعود کنیم، باز هم از تیم ۹۸ به عنوان نسل طلایی یاد می کنند. این بازی نمادین می تواند نام این نسل و ابهت آن و اعتبارش را خدشه دار کند. عین این می ماند تیم ۹۸ با تیم جام جهانی ۷۸ ایران بازی دوستانه برگزار کند، برخی از اعضای این تیم شرایط جسمانی شان مطلوب نیست و نمی توانند بدوند. اختلاف سنی ۲۰،۲۵ سال همین است.

* فدراسیون فوتبال دعوتنامه رسمی نفرستاد؟

یک بار دعوتنامه رسمی برای من و باقری دادند که برای حمایت تیم ملی برویم قطر اما میزبانی شان به قدری زشت بود که غیر قابل باور بود اما پیش خودم گفتم این کارها نادانسته است و حرفی نزدم. حالا انتظار دارید برای یک بازی داخلی دعوتنامه بدهند؟