به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، علی کفاشیان پس از بازی نمادین تیم فوتبال ایران و تیم سال ۹۸ که دیشب (شنبه) در استادیوم آزادی برگزار شد، در جمع خبرنگاران ابتدا در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون تلاشی برای نرفتن محمدرضا خلعتبری به لیگ امارات انجام می دهد یا خیر؟ اظهار کرد: خلعتبری قرارداد مفصلی را قبل از بحث ممانعت از حضور بازیکنان ایرانی در لیگ امارات با تیم عجمان بسته است. اگر بخواهند خسارت سنگینی از این بابت بگیرند که نمی شود. به هر حال خود بازیکن در این باره تصمیم لازم را می گیرد. ما به عنوان فدراسیون از وقتی که این ماجراها پیش آمد، به هیچ بازیکنی مجوز حضور در لیگ امارات را ندادیم. دیدید که به نکونام هم ندادیم و او با مبلغی حدود یک چهار پیشنهادی که داشت در یکی از باشگاه های داخلی ما ماند.

وی در واکنش به این که جلسه سه نفره ای که با فتح الله زاده و نکونام در روز شنبه (دیروز) به همین منظور بود و نکونام در استقلال قطعا ماندنی شد؟ گفت: در بحث نکونام از او حمایت کردیم تا مشکلاتی که بر سر راه ماندنش در فوتبال ایران وجود دارد برطرف شود و باشگاه بدهکار هم بدهی اش را قطعا به او بپردازد، اما در این باره هیچ جلسه سه نفره ای با فتح الله زاده و او نداشتم.

رییس فدراسیون در پاسخ به این سوال که ماه ها پیش اختلافاتی میان شما و وزارت ورزش و جوانان بود، اما همین وزارتخانه امشب مجاب شد از شما تقدیر کند؟ گفت: به هر حال به خاطر موفقیت هایی که تیم های ملی ما به دست آوردند این تقدیر صورت گرفت. البته اختلاف ها در کار همیشه وجود دارد.

وی در واکنش به این که پس هیچ استعفای اجباری دیگری در کار نیست؟ گفت: خیر. هیچ استعفای اجباری در کار نیست.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان تیم های فوتبال و فوتسال بانوان برای تقدیر از جایگاه به پایین دعوت نشدند؟ خندید و گفت: احتمالا گرمشان بوده است! البته می دانید این ها از راه دور هم آمده بودند و خسته شده بودند و سخت شان بود از جایگاه به پایین بیایند. این مسیر پله های زیادی هم داشت و آنها را خسته تر می کرد (با شوخی و خنده) البته ما مشکلی برای حضور بانوان نداشتیم.

کفاشیان در واکنش به این که تکلیف باشگاه های بدهکار از جمله پرسپولیس و استقلال که بدهی سنگینی داشتند، چه شد، چون دور از تصور است که لیگ امسال بخواهد بدون حتی یک تیم برگزار شود؟ اظهار کرد: مشکل بدهی ها حل شد. اول این که باید مشخص شود که این بدهی ها دقیقا چقدر است، چون شاید حدود چهار پنجم طلبکاران باشگاه ها اصلا شکایتی نکرده اند و این درست نیست که ما پول را فقط به کسانی بدهیم که زور زده اند و تلاش کرده اند که با شکایت پول شان را بگیرند. باشگاه ها قبول کردند بدهی ها را هر چه که هست بپردازند و قرار شد که این بدهی ها هم قسط بندی شود و از محل درآمدشان طی فصل آینده برداریم.

کفاشیان همچنین با تکذیب شایعه درخواست کارلوس کی روش برای برگزاری نیم فصل دوم لیگ برتر بعد از جام جهانی گفت: این شایعه ای بیش نیست و اصلا خنده دار است. مگر می شود که ما نیم فصل دوم لیگ را بعد از جام جهانی برگزار کنیم. یک مربی حرفه ای اصلا چنین درخواستی از ما نمی کند. ما تعداد روزهای درخواستی کی روش برای برگزاری اردوها را به طور دقیق محاسبه نکردیم، اما تقریبا برنامه اش مشخص است و این برنامه با برنامه مسابقات لیگ هم هماهنگ می شود.