به گزارش پارس ، به نقل ازافکارنیوز، گ بحث برگزار انتخابات فدراسیون کشتی تبدیل به کلاف پیچیده و سردرگمی شده که ورزش ایران را آبستن اتفاقات بسیاری کرده است. ظرف چند روز گذشته دفتر امور مجامع و شخص دکتر عباسی صراحتا اعلام کردند که انتخابات فدراسیون کشتی روز دوشنبه هفته جاری در وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود.
این درحالی بود که شورای المپیک آسیا رسما اعلام کرده بود که در صورت برگزاری انتخابات فدراسیون ها قبل از اصلاح و تائید اساسنامه، فعالیت رشته های ورزشی تعلیق می شود.

به گزارش افکارنیوز، نکته جالب اینکه در بحث برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی حتی پای فیلا را هم به این پرونده باز کرده بود و مسولان فدراسیون جهانی کشتی صراحتاً بحث تعلیق کشتی ایران را اعلام کردند. اعلامی که هرگز مورد توجه مسولان وزارت ورزش و جوانان و مجمع امور فدراسیون های ورزشی قرار نگرفت و همچنان اصرار و پافشاری برای برگزاری انتخابات روز دوشنبه (امروز) وجود داشت.

تداوم این شرایط باعث شد تا سرپرست فدراسیون کشتی صبح دیروز (یکشنبه) در یک ملاقات محرمانه به دیدار وزیر ورزش و جوانان برود و دکتر عباسی را در جریان تهدیدهای کاملا جدی که در کمین کشتی و حتی ورزش ایران نشسته است، قرار بدهد. خطیب در این دیدار پیشنهاد برکناری اش از فدراسیون کشتی و انتخاب سرپرست جدید و روی کار آمدن گزینه مورد نظر وزارتخانه را مطرح کرد تا بحث تعلیق دامنگیر کشتی ایران نشود.

وزیر ورزش نیز بعد از شنیدن صحبت های خطیب و اطلاع از این موضوع که تهدیدهای فیلا و شورای المپیک آسیا کاملا جدی است، دستور به لغو برگزاری مجمع انتخاباتی امروز و به تعویق افتادن آن داد اگرچه سجادی کماکان مصر است تا این انتخابات تحت هر شرایطی برگزار شود.

تهدید فیلا
مسوولان وزارت ورزش بی تفاوت به تمام محدودیت های قانونی که بر سر راه برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی دارند، همچنان تلاش می کنند تا انتخابات این رشته را برگزار کنند اما نکته قابل توجه اینست که مسوولان فدراسیون جهانی کشتی نیز این اوضاع را زیر نظر دارند و برگزاری این انتخابات را غیرقانونی می دانند.

در همین رابطه نناد لالویچ رییس فیلا روز گذشته در تماسی دوستانه که با یکی از مسوولان ایرانی داشته، اعلام کرده که اگر انتخابات فدراسیون کشتی برگزار شود، فدراسیون ایران تعلیق می شود. وزارت ورزش در حالی به تلاشش برای برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی ادامه می دهد که شیخ احمد ییس شورای المپیک آسیا هم اعلام کرد که ایران حق برگزاری هیچ انتخابات ورزشی را ندارد و برگزاری هر نوع انتخاباتی غیرقانونی است و تبعات بدی برای ورزش ایران به همراه خواهد داشت.