به گزارش پارس ، مشروح کامل این گفت وگو ها که توسط خبرنگار ایسنا در شهر ساساری ایتالیا انجام گرفته، را در ادامه می خوانید:

*خولیو ولاسکو: با قلب و مغزمان بازی کردیم

سرمربی تیم والیبال ایران پس از شکست مقابل ایتالیا گفت: خوشحالم که بازیکنانم با قلب و مغز خود بازی می کنند و به نظرم" زایتسف" بهترین بازیکن دنیاست.

خولیو ولاسکو در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا در ایتالیا اظهار کرد: به نظر من زایتسف بهترین بازیکن دنیاست و بسیار در پیروزی ایتالیا نقش موثری ایفا کرد. البته من به بازیکنانم گفته بودم که چگونه او را دفاع کنند و در حد زیادی موفق بودیم. واقعا از همه بازیکنانم ممنوم که خیلی خوب کار کردند.

وی افزود: ما دو ست را باختیم و در جو سالن ساساری نتیجه را به تساوی کشاندیم. این همان چیزی است که از بازیکنانم می خواهم. آن ها امروز خیلی خوب کار کردند و با قلب و مغز خود جنگیدند. من به تک تک آن ها افتخار می کنم که اینچنین مقابل ایتالیا بازی کردند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره بازی بعدی ملی پوشان مقابل کوبا در این کشور نیز گفت: کوبا تیمی قدرتی است و کاملا متفاوت با ایتالیا بازی می کند. ما هم برای رویارویی با این تیم باید متفاوت کار کنیم. آن ها دیروز روسیه را شکست دادند و خیلی روحیه گرفته اند. مطمئنا کار سختی در کوبا پیش رو خواهیم داشت.

***بروتو: بازی با ایران مثل جنگ بود

سرمربی تیم والیبال ایتالیا پس از پیروزی مقابل ایران گفت: جنگیدن تا آخرین لحظه را از تماشاگران ایرانی آموختیم.

مائورو بروتو در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا در ایتالیا اظهار کرد: بازی با ایران مثل جنگ بود. هر دو تیم تا امتیازهای پایانی مبارزه کردند. ما قدری از نظر فیزیکی مثل بازی اول دچار مشکل شدیم. اما به خاطر تماشاگران خوب خود مبارزه کردیم تا پیروز شویم.

وی افزود: ما جنگیدن تا آخرین لحظه را از هواداران ایران در بازی قبلی در سالن مودنا یاد گرفتیم اما اینجا ساساری است. شهر والیبال دوست ایتالیا و هواداران ما مثل بازی قبل که ایرانی ها پرشور بودند، خیلی خوب تیم را تشویق کردند و موفق شدیم بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

وی در پایان گفت: از عملکرد بازیکنانم راضی ام و فکر می کنم می توانند بهتر از این هم کار کنند. پیروزی بر ایران آسان نبود اما خوشحالم که در این دیدار خانگی برنده شدیم.

**سعید معروف: امشب بدشانس بودیم

کاپیتان تیم ملی والیبال معتقد است بدشانسی پیروزی را از ایران به ایتالیا داد.

سعید معروف اظهار کرد: با بدشانسی ست آخر را از دست دادیم. والیبال همین است. یا برنده می شویم یا شکست می خوریم اما با این که مغلوب شدیم ولی از نتیجه و عملکرد تیم راضی هستیم. به شخصه معتقدم خیلی خوب کار کردیم و می توانستیم حریف را مغلوب کنیم اما بدشانسی و چند اشتباه کار دست مان داد.

او ادامه داد: ایتالیا فکر نمی کرد در این دیدار نیز اینقدر تحت فشار قرار بگیرد. حتی در ست پنجم ۱۲ بر ۹ عقب افتادند اما خوش شانسی باعث شد آن ها به عنوان تیم پیروز نام بگیرند. درباره داوری نیز همه دیدند که او چگونه سوت زد. حتی در امتیاز آخر نیز به نظر من سوتش درست نبود. در مجموع نمی توان گفت داوری ننتیجه بازی را رقم زد.

کاپیتان تیم ملی والیبال درباره ایران ادامه داد: ما تیمی هستیم که تا آخرین امتیاز می جنگیم. به هیچ وجه کار را ول نمی کنیم. برد اول برابر ایتالیا به اعتماد به نفس ما کمک کرد و در این مسابقه نیز تا آخرین امتیاز جنگیدیم. واقعا بدشانس بودیم حیف شد ما می توانستیم برنده باشیم.

** غلامی: جنگیدیم تا شرمنده نشویم

سرعتی زن تیم ملی والیبال با اظهار تاسف از باخت مقابل ایتالیا گفت: جنگیدیم که شرمنده مردم نشویم اما قدری بدشانس بودیم.

عادل غلامی اظهار کرد: بازی خوبی بود. فقط قدری بدشانس بودیم. توانستیم جنگنده بازی کنیم تا شرمنده مردم نشویم. ان شاءالله در هر بازی بهتر می شویم. والیبال همین است. یک سو برد و یک سو باخت دارد.

وی افزود: ما دو گیم را به حریف واگذار کردیم اما بعد، ریکاوری کردیم و به بازی برگشتیم و ایتالیا را در خاک خودش تحت فشار قرار دادیم. می توانستیم پیروز شویم اما قدری بدشانس بودیم.

و ی در پاسخ به پرسشسی درباره سرویس های خوبی که در این دیدار زد گفت: موفقیت در ورزش تا حد زیادی به اعتماد به نفس بستگی دارد. وقتی یک بازیکن مدت زیادی ورزش می کند و در میدان های مختلف مسابقه می دهد، ناخودآگاه اعتماد به نفسش بالا می رود در والیبال هم همین است اگر اعتماد به نفس داشته باشی می توانی خوب سرویس بزنید.

**محمد موسوی: ایتالیا شب سختی را پشت سر گذاشت

ملی پوش والیبال ایران معتقد است ایتالیا در بازی دوم شب سختی را پشت سر گذاشت.

محمد موسوی اظهار کرد: بازی خیلی خوبی بود. به نظر من ما می توانستیم برنده بازی باشیم اما حیف شد. تا ست پنجم نیز پیش رفتیم و حتی جلو بودیم اما بی تجربگی کردیم و مغلوب شدیم. با این حال فکر می کنم عملکرد ما راضی کننده است. سخت ترین بازی گروهی ما بود که بیشترین امتیاز را از آن گرفتیم. حالا امیدوارم بچه ها با آمادگی کامل راهی کوبا شوند و در آنجا بهترین نتیجه را بگیرند و سپس در خانه برابر آلمان به میدان برویم.

او ادامه داد: فکر کنم عملکردی که برابر ایتالیا داشتیم تماشاگران را راضی کرد با اینکه حضور تماشاگران در بازی اول بیشتر بود فکر می کنم در این دیدار خوب کار کردیم و با اینکه دو ست عقب افتادیم به بازی برگشتیم. در ست پنجم نیز بچه ها واقعا تلاش کردند و برای برد می جنگیدند اما این اتفاق نیفتاد. امیدوارم مردم از ما راضی باشند. به هر حال بازی پرفشاری بود و کم تجربه بودن ما باعث شد ایتالیا برنده آن باشد. معتقدم حریف شب سختی را پشت سر گذاشت.

**خوش خبر: ما برای آینده کار می کنیم

سرپرست تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد: مقابل یکی از بهترین تیم های والیبال دنیا از مجموع دو بازی ۴ امتیاز گرفتیم و اگر قدری باتجربه تر بودیم می توانستیم دومین مسابقه را هم با برد پشت سر بگذاریم و نباید فراموش کنیم که ما برای آینده کار می کنیم.

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال اظهار کرد: بالاخره مقابل ایتالیا بازی کردیم که یکی از بهترین تیم های دنیاست و در مجموع دو مسابقه ۴ امتیاز گرفتیم. این نتیجه فوق العاده است اما باید تجربه بیشتری کسب کنیم. شاید اگر قدری باتجربه بودیم بازی دوم را هم با پیروزی پشت سر می گذاشتیم.

وی افزود: عملا ما برای آینده کار می کنیم و بازی به بازی سعی می کنیم که بهتر شویم. همانطور که ولاسکو گفته ما در هر مسابقه فقط به همان مسابقه فکر می کنیم و سعی می کنیم تا توانایی های خود را بهبود ببخشیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره بازی با کوبا گفت: طبق برنامه ریزی باید به بازیکنان فرصت ریکاوری بدهیم تا برای بازی با کوبا آماده شوند. ما از حالا به بازی با کوبا فکر می کنیم و باید برای آن آماده شویم.

**امیر غفور: به اشتباه داوری باختیم

قطر پاسور تیم ملی والیبال ایران پس از شکست مقابل ایتالیا گفت: بازی خوبی بود اما نتیجه آنطور که دوست داشتیم نشد و شاید به اشتباه داوری باختیم.

امیر غفور اظهار کرد: بازی خوبی با ایتالیا داشتیم اما نتیجه آن طور که می خواستیم پیش نرفت. شاید هم در ست آخر به اشتباه داور مسابقه را باختیم. واقعا بازیکنان تلاش کردند تا در جو سنگین ایتالیا دو ست از دست رفته را جبران کردیم و کار را به گیم پنجم کشاندیم.

وی افزود: ما در لیگ جهانی بازی به بازی فکر می کنیم. مهم نیست در بازی با ایتالیا چه اتفاق هایی رقم خورد. حالا دیگر به بازی بعدی با کوبا فکر می کنیم. اگر چه کوبا چند بازی اول خود را باخته است اما اصلا تیم ضعیفی نیست. آن ها در آخرین مسابقه خود تیم صدر نشین روسیه را شکست داده اند. ما با تمام وجود برای برد به مصاف این تیم می رویم.

پشت خط زن تیم ملی والیبال تاکید کرد: اگرچه ولاسکو بیشتر روی یادگیری تاکید می کند اما ما بعد از تلاش برای یادگیری به دنبال مبارزه و پیروزی هستیم.

**ظریف: همه باید به والیبال ایران احترام بگذارند

لیبروی والیبال ایران پس از شکست مقابل ایتالیا گفت: بازی خوبی انجام دادیم و به نظرم همه باید به والیبال ایران احترام بگذارند.

فرهاد ظریف اظهار کرد: بازی خوبی با ایتالیا انجام دادیم. اتفاقی نیافتاده است. به ایتالیا در گیم پنجم باختیم. همه بازیکنان تلاش کردند و برای پیروزی جنگیدند.

وی افزود: به نظرم همه باید به والیبال ایران احترام بگذارند. ما مقابل هر تیمی بازی کنیم با تمام توان می جنگیم و کم نمی گذاریم. هر نتیجه ای رقم بخورد مطمئن باشید ما با تمام وجود مبارزه کرده ایم.

**حاشیه های ایران و ایتالیا در ساساری

تیم ملی والیبال ایران در حالی در یک بازی نزدیک برابر ایتالیا تن به شکست داد که این بازی با حاشیه هایی همراه بود.

تیم میزبان با توجه به تجربه بازی قبل، از حمایت تعداد زیادی از هوادارانش برخوردار بود و گوینده سالن به کمک میکروفن همراه با تماشاگران در طول این دیدار یک صدا ایتالیا را تشویق می کردند.

*در حدود ۵۰ ایرانی در بخشی از سالن در کنار هم، تیم ملی والیبال ایران را تشویق می کردند.

*بازیکنان تیم ایران در چند صحنه به داوری معترض بود و در پایان بازی حمزه معتقد بود در امتیاز سیزدهم ست پنجم خطای تور نکرده است.

*در طول بازی مجادله کلامی سنگینی بین بازیکنان دو تیم بخصوص موسوی و زایتسف که هر دو جزو بهترین بازیکنان لیگ جهانی هستند، برقرار بود.

*بازیکنان تیم ملی ایران بعد از بازی با وجود خستگی به دعوت یکی از ایرانیان ساکن ساساری به رستوران ایرانی رفتند و شام را آنجا خوردند.

*بازیکنان ایران که از شکست در برابر ایتالیا ناراحت بودند در حدود ۱۰ دقیقه در داخل رختکن ماندند و در میکس زون برای مصاحبه حاضر نشدند.

*بعد از برد تیم ایتالیا خیل طرفداران تیم ایتالیا را که بیشتر آنها را نوجوانان تشکیل می دادند برای گرفتن امضا دور اتوبوس این تیم را گرفته بودند.

*تیم ملی والیبال ایران در اولین ساعات روز سه شنبه به مقصد میلان پرواز می کند و از آن جا به پاریس و سپس برای بازی با کوبا عازم هاوانا می شود.