به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در حالی از چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر کنار رفتن محمد رویانیان از مدیر عاملی پرسپولیس به گوش می خورد که در دو ماه اخیر اتفاقات زیادی در این زمینه افتاده است.

در ۳۱ فروردین سال جدید ماموریت رویانیان به اتمام رسید، آن هم با نامه ای که بقایی از سوی نهاد ریاست جمهوری به ستاد کل نیروهای مسلح فرستاد و اعلام کرد که ماموریت رویانیان در دولت تمام شده است. این اتفاق ۱۵ روز قبل از فینال جام حذفی رخ داد و اخبارش هم به نوعی در رسانه ها درج پیدا کرد و بازیکنان پرسپولیس بعد از شنیدن این خبرها به نوعی نگران آینده و حق و حقوق شان بودند.

با این وجود رویانیان پیش از فینال جام حذفی به اردوی پرسپولیس رفت و به بازیکنان اعلام کرد که" این خبرها شایعه است و نباید به آنها توجه کنیم. من در کنار شما هستم و جایی هیچ گونه نگرانی نیست" اما مدیرعامل پرسپولیس پس از بازی فینال در گفت وگو با رسانه ها این موضوع را تایید کرد که دولت ماموریت او را پایان یافته اعلام کرده است و انتقاداتی هم مطرح کرد که چرا این اتفاق باید دقیقا قبل از فینال جام حذفی و زمانی که پرسپولیس به بیشترین تمرکز نیاز داشته، رخ داده است.

از طرفی درست در همان روز ۳۱ فروردین ۹۲ رویانیان نشستی با وزیر ورزش و جوانان داشت. حال این که در آن جلسه چه گذشته و خروجی صحبت های دو طرف چه بوده است، را فقط رویانیان و عباسی می توانند بگویند، اما در همان جلسه ظاهرا به رویانیان گفته شده که باید مدیر جدیدی در پرسپولیس روی کار بیاید. مدیرعامل پرسپولیس هم گفته که" حاضرم برای این که به پرسپولیس کمک کنم کار اقتصادی انجام دهم و بدهی باشگاه را بپردازم. "

رویانیان دیروز هم در نشست خبری خود گفته بود که" دو ماه در شرایطی که بلاتکلیف بودم، در پرسپولیس ماندم و برای این که تیم برای فصل با قدرت کار کند و دچار مشکلات سال های قبل نشود، سرمربی را خیلی زود انتخاب کردم و مذاکرات خود برای تمدید قرارداد بازیکنان و جذب مهره های جدید را هم انجام داده ام. همه این کارها را برای پرسپولیس انجام داده ام. حال باید تکلیف من را روشن کنند، اگر بمانم که با قدرت به کارم ادامه می دهم و اگر هم نمانم همچنان به پرسپولیس کمک خواهم کرد. "

از باشگاه پرسپولیس خبر می رسد که جلسه هیات مدیره این باشگاه تا پایان هفته برگزار خواهد شد.

فداحسین مالکی، رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در حالی رفتن رویانیان را تایید می کند که مدیرعامل سرخ ها بامداد روز (دوشنبه) به همراه علی دایی به کازان روسیه رفت و در شرایطی که رویانیان خارج از کشور است خبر برکناری او اعلام می شود.

رویانیان چهارشنبه شب به ایران باز می گردد، اما مشخص نیست سرنوشت فرد جایگزین او چگونه خواهد شد. در حال حاضر چند نفر شانس نشستن روی صندلی رویانیان را دارند. حمید سجادی و کامبوزیا (رییس فدراسیون شطرنج) گزینه هایی هستند که به احتمال قوی نامشان از سوی هیات مدیره بررسی شود. صحبت از حضور منتقمی هم هست اما به نظر می رسد او شانس کمتری دارد. البته احتمال دارد گزینه دیگری هم از سوی هیات مدیره بررسی شود. ضمن این که از چند وقت پیش صحبت هایی مبنی بر حضور سعیدلو در هیات مدیره این باشگاه مطرح می شد.

به گزارش ایسنا، یکی از مشکلات پرسپولیس در سال های گذشته عدم ثبات در مدیریت بوده است. اگر رفتن رویانیان قطعی شود، باز هم ماجرای تلخ سال های گذشته تکرار می شود. به گونه ای که به محض این که مدیرعامل غیر ورزشی یک باشگاه با فضای فوتبال آشنا می شود و کار خود را یاد می گیرد و از مرحله آزمون و خطا می گذرد، برکنار می شود تا فرد دیگری که باز هم باید همین آزمون و خطاها را پشت سر بگذارد وارد کار می شود.

در حال حاضر کمتر از دو ماه به پایان دولت دهم باقی مانده است. اگر مسئولان صبر می کردند که دولتمردان بعدی وزیر ورزش و جوانان جدید را معرفی کنند، به احتمال فراوان شاهد تغییر در مدیریت پرسپولیس می بودیم، اما با این شرایط ممکن است که پرسپولیس در عرض سه ماه سه مدیرعامل داشته باشد و این اتفاق معنای دیگری ندارد جز این که باشگاه مردمی پرسپولیس بار دیگر گوشت قربانی شده و بازیچه تصمیم های غیر ورزشی قرار می گیرد.