به گزارش پارس به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در دومین میزبانی اش در مسابقات لیگ جهانی برای دومین بار به مصاف صربستان رفت. علاقه مندان والیبال از حدود یک ساعت قبل از شروع مسابقه تمام صندلی های سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران را پر کرده بودند. آن ها با برافراشتن پرچم های ایران یک صدا تیم ملی را تشویق می کنند.

ده ها تن از چهره های شناخته شده والیبال ایران و همچنین اعضای سفارت صربستان نیز از نزدیک این بازی را تماشا می کردند.

همچنین یوسف کرمی تکواندوکار مطرح ایران نیز در سالن آزادی حضور دارد و از نزدیک شاهد عملکرد ملی پوشان والیبال ایران است.

ملی پوشان ایران و صربستان از حدود ۳۰ دقیقه قبل از شروع بازی به گرم کردن و انجام حرکات کششی پرداختند. همزمان با ورود تیم صربستان به زمین مسابقه تماشاگران به سبک هواداران بایرن مونیخ برگشتند و و به نوعی پیام دادند که ار حالا کار پیروزی تیم ایران تمام شده است.

" یوری مکری" داور ۳۸ ساله این بازی اهل کشور اسلواکی است. او از سال ۲۰۰۱ به عنوان داور بین المللی فعالیت خود را دنبال می کند و از آن زمان در مسابقات مختلف از جمله قهرمانی اروپا، جوانان و بزرگسالان جهانی سوت زده است. وی از سال ۲۰۰۹ همواره در مسابقات لیگ جهانی حضوری فعال دارد.

همچنین" فیلیپ وریک" ۵۲ ساله فرانسوی نیز که دیگر داور این بازی است از سال ۱۹۹۴ در عرصه بین الملی سوت می زند. وی در سال های اخیر حضوری فعال در عرصه رویدادهای بین المللی از جمله لیگ جهانی و مسابقات قاره ای را دارد.

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران طبق اعلام قبلی با لباس های یکدست سورمه ای برابرسپید پوشان صربستان به میدان رفتند.

خولیو ولاسکو (سرمربی ایران) ، خوان سیچلو (مربی) ، احمد مساجدی (دستیار مربی) ، نوید مشجری (آنالیزور) ، سیامک افروزی (پزشک) و امری خوشخبر (سرپرست) اعضای کادر فنی تیم ملی ایران را در این مسابقات تشکیل می دهند.

در تیم صربستان نیز کولاکویچ (سرمربی) ، لاکوچ (مربی) ، زوزیچ (دستیار مربی) ، جوکسیمویچ (آنالیزور) ، مارتینویچ (پزشک) اعضای کادر فنی را تشکیل می دادند.

کواچویچ، پتریک، استانکوویچ، آناتاکوییچ، پتکوویچ، روسیس، پودراسکونین ترکیب تیم ملی صربستان را در آغاز این دیدار تشکیل می دادند.

تیم ملی والیبال ایران نیز با ترکیب فرهاد قائمی، سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، ارمین تشکری، حمزه زرینی و فرهاد ظریف کار را آغاز کرد.

**ست نخست: ۲۵ بر ۲۰ ایران

ملی پوشان ایران با تمام وجود برای برد به میدان آمده بودند. آنها از همان دقایق ابتدایی مسابقه جنگنده ظاهر شدند. بازی خوب آرمین تشکری سرعتی زن جوان تیم ملی و همچنین آبشارهای سهمگین حمزه زرینی خیلی زود ایران را از حریف جلو انداخت. در مقابل اما این اناتاکوویچ ستاره جوان صرب ها بود که همچون بازی رفت با نمایش تماشایی خود اجازه نمی داد فاصله امتیاز ها زیاد شود. صربستان در دقایق ابتدایی ست نخست بازی حرفی برای گفتن نداشت. بازیکنان نامدار این تیم مقهور توانایی ملی پوشان ایران بودند. سرمربی تیم صربستان مجبور شد قبل از وقت استراحت فنی تیمش را بیرون بکشد تا شاید از آماج حملات ایرانی ها بکاهد.

کاپیتان استانکوویچ سعی می کرد با توپ های بلند خود روند بازی را تغییر دهد اما دفاع منسجم ایران موجب شد تا وقت استراحت فنی نخست با امتیاز ۸ بر ۴ به سود ایران تمام شود. هواداران سر از پا نمی شناختند و یکصدا تیم ملی را تشویق می کردند و از شادی موج مکزیکی می رفتند. موج توشیق ها برای صرب ها گیج کننده بود. حتی آناتاکویچ هم از همین ابتدا تمرکز خود را از دست داده بود و خوب سرویس خراب می کرد. داور یک خطای مشکوک دو ضرب از معروف گرفت اما ملی پوشان ایران خیلی حرفه ای هیچ اعتراضی نسبت به این تصمیم نشان ندادند. با این حال وقتی صربستان در امتیاز ۱۰ به یک قدمی تیم ملی رسید ولاسکو تصمیم گرفت وقت استراحت بگیرد و نکات فنی را گوشزد کند. آرمین تشکری بدون تردید یکی از بهترین های ست نخست بود که بارها با فریب خط دفاعی حریف و همچنین سرویس های بی نظیرش امتیاز می گرفت.

در حالی که روند بازی به سود تیم ملی بود چند اشتباه فردی کا را در امتیاز ۱۲ به تساوی کشاند. اما دیری نپایید که برتری در امتیازها بار دیگر نصیب ایران شد. تیم ملی ایران انصافا بدون نقص و حرفه ای کار می کرد.

وقت استراحت فنی دوم مسابقه نیز با امتیاز ۱۶بر۱۳ به سود ایران تمام شد.

کاملا مشخص بود که صرب ها تمرکز خود را از دست داده اند. آنها بارها مرتکب اشتباه های بچه گانه می شدند. به همین دلیل سرمربی این تیم مجبور شد که چندین بار دست به تعویض بزند.

در ست نخست دیدار ایران برابر صربستان حمزه زرینی و آرمین تشکری با ۵ امتیاز بهترین های ایران بودند. زرینی ۵ امتیاز حمله داشت و تشکری دو حمله، دو دفاع و یک سرویس موفق برای خود ثبت کرد.

در صربستان نیز نیکولا کوواکویچ و الکساندر آتاناسوویچ با ۴ امتیاز بهترین های تیمشان بودند.

در گیم اول ایران در دفاع تیم برتر بود و برابر دو دفاع موفق صرب ها ۴ بار حمله های حریف را سد کرد. صربستان امتیاز سرویس نداشت اما ایران دو امتیاز سرویس بدست آورد.

**ست دوم: ۲۶ بر ۲۴ صربستان

در حالی که به نظر می رسید فرهاد قائمی با تشدید مصدومیت کمر خود نیاز به رسیدگی پزشک دارد در ست دوم علی مباشری جای او را گرفت. حمزه زرینی قدرتی زن با تجربه ایران یکی از ستون های اصلی پیروزی که در ست نخست به شمار می رفت در ست دوم هم با آبشارهای مهار نشدنی خود سد دفاعی حریف را می شکست. گوش تا گوش سالن پرچم های سه رنگ ایران در اهتزاز بود. ایران همچنان کار را مقتدرانه پیش می برد. سرمربی صربستان با یک تعویض طلایی و آوردن نیکیچ بازیکن شماره ۱۰ خود به میدان تا حدی توانست دریافت های تیمش را بهبود بخشد. همین موضوع موجب شده بود تا حریف نسبت به ست نخست بهتر کار کند. هواداران آنتاکوویچ و سرویس های بی نظیرش را خوب می شناختند. هر بار او برای ارسال سرویس به پشت خط زمین می رفت صربستان حداقل به یک امتیاز می رسید. جای خالی فرهاد قائمی در پست دریافت کاملا در تیم ایران مشهود بود. ایران وقت استراحت فنی نخست را با امتیاز ۸ بر ۷ به حریف واگذار کرد.

حمزه زرینی نسبت به بازی قبل کاملا متحول شده بود. به تنهایی در زمین همه کار می کرد. سرویس های خوب می زد و دریافت های مطلوبی ارائه می داد و آبشارهای مهار نشدنی به دست دفاع صربستان می کوبید. بازیکنان هیچ یک از دو تیم سر تسلیم شدن در ست دوم این مسابقه را نداشتند. بازی پایاپای پیش می رفت. اما این محمد موسوی بهترین سرعتی زن حال حاضر لیگ برتر ایران بود که با دفاع روی تور عالی استانکویچ مشهور را دفاع می کرد و برای ایران امتیاز می گرفت. پیش بینی نتیجه کار ممکنی نبود. پتکوویچ سعی می کرد دور از دست موسوی و تشکری پاس دهد. پاس های بلند و روی آنتن تاکتیک اصلی دو تیم را در نبرد رو در رو به شمار می رفت. وقت استراحت فنی دوم این ست هم با امتیاز ۱۶بر ۱۴ به سود صربستان تمام شد. ولاسکو مدام از گوشه زمین فریاد می زد و دستورات فنی را دیکته می کرد. سعید معروف کاپیتان کارکشته تیم با پاس های مثال زدنی خود در بهترین موقعیت سرعتی های ایران را صاحب توپ می کرد. عادل غلامی در این ست به جای تشکری به میدان رفت. دو تیم تا امتیازهای پایانی پایاپای پیش می رفتند ولی برتری نسبی از آن صربستان بود.

در دقایق پایانی این ست، ولاسکو بازهم اقدام به دو تعویضه کرد ولی دوباره معروف و محمودی را به زمین بازگرداند.