به گزارش پارس ، رضا لایق در گفت وگو بافارس، درباره انتقادات پدر صادق گودرزی مبنی بر بی خبری کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد از پسرش گفت: چنین موضوعی درست نیست. مسئول مستقیم نظارت بر عملکرد صادق گودرزی بودم. بعد از مسابقات قهرمانی کشور که اواخر سال گذشته در قزوین برگزار شد خودش تقاضا کرد که به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شود، کادر فنی هم به این خواسته احترام گذاشت وازاودعوت کرد.

وی ادامه داد: بعد از آغاز اردو گودرزی تماس گرفت و عنوان کرد به دلیل مشغله هایی که دارد ۲ روز دیرتر در اردو حاضر شود، مجدداً ۲ روز دیگر هم این مرخصی تمدید شد که متأسفانه دیگر تماسی از سوی وی نداشتیم. ما هم که تماس گرفتیم تلفن همراهش خاموش بود. پیگیر وضعیت این کشتی گیر بودیم، اما خودش تمایلی برای حضور در اردوی تیم ملی نداشت.

لایق با اشاره به اینکه نام گودرزی را برای حضور در مسابقات آمریکا هم رد کرده بوده است، گفت: خود او انصراف داد و گفت که خودش را برای مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آماده می کند. اینطور نیست که کادر فنی پیگیر شرایط گودرزی نبوده است، اما خود کشتی گیر هم باید بخواهد؛ نمی توانیم دنبال کشتی گیران بدویم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: فضا برای حضور وی مهیا و آماده بود و کادر فنی با دید مثبت به شرایط گودرزی نگاه می کرد. به هر حال گودرزی هم از افتخارات کشتی است و زحمات زیادی کشیده است. کادر فنی هم در کنار او است، اما خودش نخواست.

وی تصریح کرد: روز گذشته هم با او صحبت کردم و عنوان کرد با وجود شروع تمرینات آمادگی مطلوبی ندارد و گفت با اضافه وزن مواجه است و نمی تواند در انتخابی کشتی بگیرد. البته من تأکید کردم باید حتماً در انتخابی کشتی بگیرد.

لایق ادامه داد: تاریخ و فرآیند مسابقات انتخابی از ماه ها پیش مشخص بود و هر کشتی گیری که مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی است باید از فیلتر انتخابی عبور کند. به صادق هم گفتم که اگر در انتخابی شرکت نکند شانسی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی نخواهد داشت.

مربی تیم ملی کشتی آزاد درباره شرایطی که برای مهدی تقوی برای حضور در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد به وجود آمده است، عنوان کرد: فعلاً تصمیم خاصی در این باره نگرفته ایم. البته تقوی شرایط سختی دارد، اما امیدواریم که بتواند کشتی بگیرد. جلسه ای را با حضور اعضای کادر فنی و شورای فنی تشکیل خواهیم داد و تصمیم عادلانه ای در این باره خواهیم گرفت.

لایق در پاسخ به این سوال که آیا امکان اینکه تصمیم جداگانه ای برای تقوی گرفته شود، وجود دارد، گفت: شرایط تقوی شرایطی خاص است و در ما ه های اخیر همواره در اردوها حضور داشته و تمرینات خوبی را هم برگزار کرده است. با توجه به جمیع جهات و با توجه به سابقه درخشان تقوی تصمیمی عادلانه درباره وی خواهیم گرفت.