به گزارش پارس ، خداداد عزیزی در گفت وگو باایسنا، درباره دیدار حساس تیم ملی فوتبال برابر کره جنوبی اظهار کرد: خوشبختانه تیم ملی شرایط خوبی دارد اما بازی سختی مقابل کره جنوبی داریم. نمی دانم افرادی که این روزها می گویند می رویم کره را در زمین خودش می بریم منطق شان چیست. بردن کره در این کشور خیلی سخت است همانطور که بردن ایران در آزادی سخت است.

وی ادامه داد: ما باید سعی کنیم مقابل کره جنوبی اول از هر چیز گل نخوریم. اگر گل نخوریم شانس گل زدن مان زیاد است. اگر من سرمربی بودم تیم را برای مساوی به زمین می فرستادم که پیش از هر چیزی دروازه خودمان را بسته نگه داریم. اگر گل بخوریم همه نقشه هایمان بر هم می ریزد.

عزیزی گفت: ما مقابل قطر هم رفته بودیم که بازی را ببریم. اگر توپی که به تیر دروازه مان خورد گل می شد، دیگر بردن قطر کار سختی بود. حالا رقیب ما قطر هم نیست بلکه کره جنوبی با تجربه است. مقابل کره جنوبی برای برد به بازی رفتن یعنی خودکشی. اگر می خواهیم ببریم باید با سیستم ۲-۴-۴ یا ۳-۳-۴ به زمین برویم که ریسک است. اما همین سیستمی که در چند بازی اخیر از سوی کی روش استفاده شده یعنی ۱-۳-۲-۴ بهترین شیوه است چرا که تیم به خوبی در کارهای دفاعی شرکت می کند و در ضدحمله ها هم اضافه می شود.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال درباره جنگ روانی و درگیری لفظی بین سرمربی دو کشور و اینکه برخی معتقدند صحبت های سرمربی کره می تواند در نهایت به سود ایران تمام شود، به ایسنا گفت: این حرف ها همه اش احتمالات است. سرمربی کره هر چه گفته باشد بازیکنان این تیم برای صعود به جام جهانی بازی می کنند و صعود برای آنها مهم تر از حرف هایی است که مربی شان زده است. اینکه بگوییم صحبت های سرمربی کره بازیکنان ما را تحریک می کند ساخته ذهن خود ماست.

وی ادامه داد: مگر فوتبالیست چقدر توانایی دارد؟ حالا اصلا فرض کنیم که سرمربی کره فحش داده است. بازیکن که نمی تواند بیشتر از توانایی اش در زمین بگذارد. همین که کی روش جواب سرمربی کره را داده خوب است و دیگر این بحث تمام شد و رفت. از این به بعد فقط باید به بازی فکر کنیم. اینکه بخواهیم به این مسائل فکر کنیم و بعد از بازی بگوییم بردمان یا باخت مان به خاطر آن حرف ها بود اشتباه است. اینها حاشیه هایی است که ما نیازی به آنها نداریم و باید روی بازی تمرکز کنیم.