به گزارش پارس ، هدایت ممبینی در گفت و گو بافارس با اشاره به حضورش به عنوان یکی از اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در بین اعضای قبلی کمیته داوران وجود داشت و دو نفر از اعضای این کمیته (فنایی و غیاثی) استعفا دادند از من دعوت شد تا به این کمیته بیایم. بنده هم اجابت کردم و آقای اصفهانیان با هماهنگی فدارسیون فوتبال حکم من را ابلاغ کرد.

این عضو جدید کمیته داوران با اشاره به برنامه های خود برای علمی کردن آنها اظهار داشت: یکی از بحث هایی که با آقای اصفهانیان داشتم این بود که ما باید برای ارتقا داوری کشور از شیوه های سنتی جدا شده و به جای آن شیوه های علمی و حرفه ای را پیاده کنیم تا بتوانیم انتظاراتی که اهالی فوتبال از داوران دارند را برآورده سازیم، همانطور که می دانید کمیته داوران یکی از پازل های مهم در فدراسیون فوتبال است.

وی افزود: ما باید با آموزش های درست و مدرن سعی کنیم مشکلات داوری را کمتر کرده و مسائل کمی کاسته و به امور کیفی برسیم.

این عضو جدید کمیته داوران خاطر نشان کرد: برنامه های خود را در اولین جلسه کمیته داوران به دیگر اعضای این کمیته و همچنین رئیس کمیته داوران ارائه خواهم کرد، درحال حاضر خود آقای اصفهانیان کاندیدای شورای شهر زنجان شده، بنده در اهواز کاندیدا هستم و آقای فنایی در تهران، انشاالله بعد از رسیدگی به این امور و اتمام مسابقه تیم ملی برابر کره جنوبی با یک آرامش در این ارتباط صحبت خواهیم کرد.

ممبینی خاطر نشان کرد: برنامه های خاصی را برای کمیته داوران در نظر گرفته ایم و امیدواریم این برنامه ها را به نحوه شایسته اجرایی کنیم تا به رشد داوری کشور کمک کنیم.

این عضو جدید کمیته داوران در خصوص بها دادن به داوران جوان در فوتبال کشورمان گفت: نوع بها دادن به جوانان باید با برنامه باشد نه این که هر کسی جوان بود بی برنامه و بدون هدف اجازه بدهیم مسابقات لیگ برتر را قضاوت کند. باید مثل کشورهای مدرن در امر داوری روی داوران جوان برنامه ریزی کرده و آنهایی که استعداد داوری دارند را از لیگ های پایین تر آماده کنیم تا در نهایت در لیگ برتر قضاوت کنند.

ممبینی اضافه کرد: اینکه یک شبه بخواهیم بازی های مهم را به داور بی تجربه بدهیم بسیار خطرناک است، ما در گذشته مشابه این کار را تجربه کردیم. کمیته داوران، کمیته آموزش باید عملکرد داوران جوان را زیر نظر بگیرند و آنها را آماده ساخته و بعد از آن اجازه بدهیم در مسابقات مهم قضاوت کنند، اگر بخواهیم کورکورانه داوران جوان را برای بازی های مهم انتخاب کنیم لطمه خواهیم خورد، نمی توان بدون برنامه عمل کنیم. داوران جوان باید از نظر روحی و تجربی آماده شوند و بعد از آن مسابقات مهم را به آنها بسپاریم.

ممبینی خاطر نشان کرد: من قبول دارم در پشتوانه سازی داوران زیاد مطلوب عمل نکردیم، انشاالله بتوانیم در آینده روی این موضوع بیشتر کار کنیم.

وی با اشاره به جدایی رضا غیاثی و محمد فنایی از کمیته داوران اظهار داشت: با توجه به اینکه این دو نفر استعفا دادند من به کمیته داوران اضافه شدم گویا اعضای کمیته قبلی تعاملی با یکدیگر نداشتند اما در حال حاضر فارغ از اختلاف نظر ها تلاش خواهیم کرد باخرد جمعی امور مربوط به داوری را پیش ببریم.

این داور بازنشسته فوتبال کشورمان باتوجه به قضاوت« تان هایی» چینی در مسابقه ایران مقابل کره جنوبی گفت: ایشان داور با تجربه ای است و غالبا داورهای کشورهای شرق آسیا با آرامش خاصی قضاوت می کنند، او ۱۰ سال است داور بین المللی فیفا محسوب می شود و امیدواریم قضاوت خوبی را از او شاهد باشیم. البته نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این که ما نباید کشور آن داوری که برای ما قضاوت می کند را مد نظر بگیریم، چرا که داوران از هر کشوری که باشند آن هم در سطح بین المللی تلاش می کنند بهترین عملکرد را داشته باشند و شما مطمئن باشید حتی اگر این داور چینی دیدار ایران و چین را قضاوت می کرد هیچگاه به نفع کشور خودش سوت نمی زد. در کل این صحبت ها قابل قبول نیست که یک داور بخواهد به دلیل اینکه عضو کشورهای شرق آسیا محسوب می شود به نفع کشورهای این منطقه قضاوت کند.