به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: ژوزه مورینیو امروز (دوشنبه) به لندن بازگشت تا به طور رسمی هدایت آبی پوشان لندنی را به عهده بگیرد. با آمدن سرمربی پیشین رئال به استمفوردبریج حدود ۲۵۰ عکاس و خبرنگار از رسانه های مختلف ورزشی این مربی پرتغالی را احاطه کردند.

مورینیو هفته گذشته با عقد قراردادی ۴ ساله بار دیگر هدایت آبی پوشان را برعهد گرفت و گفت که چلسی باشگاهی بوده که شور و اشتیاق خاصی به آن دارد.

این مربی ۵۰ ساله پس از ورود به لندن در کنفرانس خبری گفت: اگر قرار باشد در این مقطع برای خودم لقبی انتخاب کنم لقب « آقای خوشحال» را برمی گزینم چون خیلی خوشحالم. زمان خیلی زود می گذرد، انگار همین چند روز پیش بود که به این حرفه روی آوردم ولی ۹ سال از اولین تجربه مربیگری ام می گذرد.

مورینیو افزود: هنوز شخصیتم همان است با همان ویژگی هایی که داشتم فقط کمی آرام تر و بالغ تر شده ام. مایلم خودم را به عنوان یک فرد خوشحال توصیف کنم. این اولین باری است که وارد باشگاهی می شوم که پیش از اینکه بخواهم رابطه احساسی با آن برقرار کنم و دوستش داشته باشم، واقعا دوستش دارم.

وی در پاسخ به این سوال که می توانی جام های بیشتری به دست آوری، عنوان کرد: فوتبال قابل پیش بینی نیست ولی بر این باور هستم که چیزی غیرممکن نیست. همیشه به کار خودم اعتقاد دارم. پیامم به بازیکنان این است که سخت کار کنند و با کیفیت باشند. باشگاه مهمتر از خودمان است.

مورینیو در خصوص جدایی اش در سال ۲۰۰۷ از چلسی و مشکلاتی که با آبراموویچ، مالک باشگاه داشت گفت: نمی توان گفت که ما قطع همکاری کردیم، در واقع ما به طور توافقی به همکاری با هم پایان دادیم.

آقای خاص اضافه کرد: لحظه جدایی ام از چلسی ناراحت کننده بود ولی پس از آن به اینتر رفتم و لحظات خیلی خوبی را در دوران مربیگری ام در آنجا سپری کردم، سپس به رئال مادرید رفتم و با این تیم در تاریخ فوتبال اسپانیا رکوردی از خود به جا گذاشتیم. من برگشتم چون هم من و هم مالک باشگاه در بهترین لحظه دوران حرفه ای خود هستیم. حالا ما شرایط بهتری نسبت به گذشته داریم و می خواهیم این تیم را به موفقیت و ثبات لازم برسانیم.

این مربی پرتغالی تصریح کرد: رابطه من و آبراموویچ یک رابطه شخصی بود و فکر می کنم دیدگاه های ما با هم یکی است و هر دو به دنبال موفقیت تیم هستیم. خوشحالم به چلسی برگشتم و در زندگی به دنبال جایگاه راحتی نبوده ام.

مورینیو اظهار داشت: درست است که هواداران من را در اینجا دوست دارند ولی به این قضیه اینطور نگاه نمی کنم و خود را بیش از این در قبال چلسی مسئول می دانم. با احترامی که برای افتخاراتی که با این تیم در گذشته کسب کرده ام ولی مایلم از حالا هر افتخاری که به دست آوردم دوستش داشته باشم. هواداران مطمئن باشند که آمده ام تا بهترین دستاورد را برای این باشگاه به ارمغان بیاورم.

سرمربی چلسی گفت: همچون گذشتگانمان در پرتغال من نیز کاشف و رهیاب هستم. نیاز به یک خانواده خاص دارم تا کوله و بارم را جمع کنیم و به نقاط مختلف اروپا برویم و تغییرات را در زندگی احساس کنیم. عاشق این کارم. چند ماه پیش هم گفتم دوست دارم جایی بروم که عاشقش هستم و آن لیگ برتر انگلیس بود. نمی توانم بگویم که رسانه ‎ هایش هم خیلی خوب هستند ولی شماها بدترین هم نیستید.

مورینیو گفت: وقتی به اولدترافورد بروم و سرالکس فرگوسن را آنجا نبینم کمی ناامید می شوم. به نظرم دیوید مویس نیز تجربه لازم برای هدایت شیاطین سرخ را دارد. از دیدن ونگر نیز خوشحال خواهم شد. براندن راجرز، استیو کلارک و آندره ویلاس بواس نیز از مربیانی هستند که از رویارویی با آنها خوشحال می شوم و برایشان آرزوی موفقیت دارم. به نظرم حضور پیگرینی نیز در منچسترسیتی با توجه به تجربه ای که دارد خوب خواهد بود و باید دید وی در لیگ برتر انگلیس چه خواهد کرد.

آقای خاص در خصوص رابطه اش با ایکر کاسیاس در رئال مادرید گفت: فصل گذشته چه کار کردم؟ چه اتفاقی افتاد؟ من با همه رابطه خوبی داشتم ولی فوتبالی تصمیم می گیرم. به عنوان یک مربی بر اساس شایسته سالاری تصمیم گیری می کنم و همین باعث می شود که سرم را راحت روی بالش بگذارم.

سرمربی چلسی در خصوص جان تری عنوان کرد: یکی از خصوصیات خوب من این است که وقتی از باشگاه رفتم در مورد جان تری و شرایطش در این تیم صحبت نکردم هرچند باید بگویم که ویژگی های بدی نیز دارم. من می دانم تری یکی از بهترین های چلسی است ولی فصل گذشته نتوانست آنطور که باید باشد. با این وجود ترجیح می دهم در مورد تیم رافائل بنیتس صحبت نکنم چون تصمیم بنیتس، تصمیم بنیتس بوده است.

مورینیو در خصوص رویارویی با بارسلونا در اسپانیا گفت: من به سلطه بارسلونا بر فوتبال اسپانیا خاتمه دادم. بارسا چند سال بود که بر فوتبال این کشور حکمرانی می کرد و فکر می کنم آنها را حسابی اذیت کردم. دوره خوبی برایم بود و این شانس را پیدا کردم که با رئال قهرمان لالیگا شوم.

وی در پاسخ به این پرسش که « نقاط ضعف چلسی چیست؟ » گفت: باید نقاط ضعف خود را بهبود ببخشیم. دشمن من در حال حاضر خواندن روزنامه های فردا صبح و تماشای تلویزیون است. هر تیمی نقطه ضعف هایی دارد ولی ما سعی می کنیم آنها را بپوشانیم. نقاط ضعف خودمان را می دانیم ولی خیلی نیستند.