به گزارش پارس ، به نقل ازفارس حمید سجادی پس از پایان جلسه سند راهبردی فوتبال عنوان کرد: اینگونه جلسات باعث قوام و جدیت بهتری در فوتبال می شود. این مسائل در گذشته هم وجود داشته اما هم اکنون با جدیت بهتری دنبال می شود. تمام رشته های مختلف نگاهشان به فوتبال است و بحث جنسیت مطرح نیست. اگر فوتبال ما ضربه ببیند تاوان بدی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر برنامه و راهبردی وجود نداشته باشد متاسفانه این ظرفیت به تهدید تبدیل خواهد شد و امکان دافعه فوتبال وجود دارد که جای جاذبه اش را بگیرد به همین دلیل باید برنامه ریزی های خوبی در این زمینه انجام دهد تا این رشته را زنده نگه داریم.

معاون وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: فدراسیون ها برنامه های ۴_ ۵ساله داشته اند که در دو سال اخیر این موضوع تمدید شده است. ۳۵ فدراسیون برنامه محوری دارند که آنها را دنبال می کنند. برنامه هایی را در نظر دارند که اهدافشان محقق شود. اگر جایی هم با اهداف هم کاری نداشت به سراغ موانع اجرایی می روند.

سجادی یادآور شد: داشتن چنین تفکری ضروری است البته قبلا هم این موضوع وجود داشته است اما باید با قوام بیشتری به آن پرداخته شود. بودجه پرداخته شده به این مسئله هم بد نیست و اقدامات خوبی برای شروع کار صورت گرفته است. نیاز به حمایت مادی و معنوی وجود دارد و باید در این زمینه همه دست به دست هم دهیم.

وی در مورد اینکه آیا این موضوع در فدراسیون فوتبال عملی خواهد شد خاطرنشان کرد: جایگاه این موضوع مدنظر قرار گرفته شده است و ضمانت اجرایی او نیز تدوین شده اما در مورد اجرایی شدن آن باید مسئولان فدراسیون درباره آن صحبت کنند.

معاون وزارت ورزش و جوانان درباره سفرش به آلمان که همراه عباسی صورت گرفته بود تاکید کرد: ما در نشست وزرای ورزش جهان شرکت کردیم که در کنار وزرا افراد دیگری هم حضور داشتند که مسئولیت هایی در پست های بین المللی داشتند. حدود ۶۰۰ نفر از ۱۷۰ کشور در این جلسه بودند که حدود ۴۵ وزیر در آن شرکت می کردند.

وی افزود: این نشست در ۳ محور برگزار شد که از ۶ ماه گذشته سه کارگروه در آن پیشنهاد شده بود. مرکل نخست وزیر آلمان در این مراسم سخنرانی کرد زیرا ورزش این کشور زیرنظر وزارت کشور است. در مجموع مراسم خوبی بود. کمیته تربیت بدنی ۱۸ کشور را در خود می بیند که ورزش ایران نایب رئیس این کمیته است. ما در سه سال پیش به این موضوع نایل شدیم. نشست وزرا از ۲۰ سال گذشته آغاز شده اما زمان خاصی برای برگزاری آن وجود ندارد و این پنجمین نشست است.

سجادی با اشاره به سه محور این نشست گفت: در این نشست سه محور مورد ارزیابی قرار گرفت که لازمه ورزش جهان است و در یک ماه آینده به کشورها ابلاغ خواهد شد. یک موضوع این بود که سرمایه گذاری در ورزش و جایگاه پول مشخص شود. یکی دیگر از مسائل این بود که ورزش حق مسلم همه اقشار جامعه است و موضوع سوم که از همه مهمتر بود ورزش پاک بود که به دور از تبانی و زد و بند صورت بگیرد و چگونه باید این موضوع را کنترل کرد. بیژن شادمهر در بخش سرمایه گذاری، علی رغبتی در حوزه ورزش پاک و من هم به عنوان نایب رئیس این کمیته شرکت داشتم.

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: در مجموع نظر های خوب و کارشناسانه ای در جلسه عنوان شد که حرف دل خیلی از کشورها بود. یکی از مسائلی که برایم جالب بود این بود که در زمان بحث ورزش پاک درباره ماندن کشتی در المپیک صحبت هایی مطرح شد و رئیس جلسه اعلام کرد که باید با IOC صحبت کنیم تا این رشته را نگه دارد و پس از آن همه آن را تشویق کردند این موضوع ما را امیدوار کرد که کشتی در المپیک بماند. کشورهایی چون آلمان، ایالت متحده، چین و ترکیه پیگیر این موضوع بودند.

سجادی در مورد انتخابات کشتی که به نظر می رسد صوری است خاطرنشان کرد: ما مصلحت اندیشی کردیم و تصمیم گرفتیم تا ثبت نام انتخابات را شروع کنیم. تا پایان وقت اداری روز گذشته این موضوع دنبال شده تا روز یکشنبه هم زمان باقی است که دوستداران برای ثبت نام اقدام کنند. حتما انتخابات خوبی برگزار خواهد شد و خدا نکند که این انتخابات صوری باشد زیرا ما می خواهیم بهترین فرد را برای کشتی انتخاب کنیم.

وی در مورد برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در ۲۰ تیرماه گفت: این برای اولین سال است که این انتخابات به این اندازه به تاخیر می افتد. نباید چنین تاخیری رخ دهد حتی اگر این انتخابات در تیرماه نیز برگزار شود ۹ ماه تاخیر وجود داشته است. باید به این موضوع نظم بدهیم.