به گزارش پارس نیوز، 

اردوی تیم فوتبال امید عصر امروز آغاز شد و بازیکنان دعوت شده باید خود را به کادر فنی معرفی می‌کردند.

پنج باشگاه لیگ برتری در شرایطی که تیم امید صبح دوشنبه برای برگزاری دو دیدار دوستانه مقابل امیدهای عراق قرار است راهی اربیل شوند اجازه حضور بازیکنان خود را در اردو ندادند. این اتفاق در شرایطی رخ داده که هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال یک ماه قبل مصوبه‌ای مبنی بر لزوم همکاری باشگاه‌ها با تیم امید به تصویب رساند و طی آن به باشگاه‌ها اعلام شد که هر تیم باید دو بازیکن در اختیار تیم امید بگذارد و در غیر این صورت بازیکنان نامبرده با محرومیت همراه می‌شوند. 

با وجود این مصوبه سایپا به محمد سلطانی‌مهر، ذوب‌آهن به محمد درخشان‌مهر، استقلال خوزستان به یونس دلفی، نساجی مازندران به علی شجاعی و نیما میرزازاد و تراکتورسازی به نیما طاهران، محمدرضا آزادی و محمد مسلمی‌پور اجازه حضور در اردو را نداده‌اند.

یکی از ایرادهایی که به مصوبه فدراسیون وارد است این است که محرومیت باید برای باشگاه‌ها در نظر گرفته شود نه اینکه بازیکنان به خاطر عدم مجوز باشگاه‌ها از همراهی تیم‌شان محروم شوند اما با این وجود باید دید مسئولان فدراسیون به مصوبه‌ای که هیأت رئیسه تصویب کرده پایبند می‌مانند و این نفرات از همراهی تیم خود محروم می‌شوند یا نه.

تیم امید بیش از ۴۰ سال است که نتوانسته به مسابقات المپیک صعود کند و همیشه این مشکل عدم همکاری باشگاه‌ها در مسیر آماده‌سازی این تیم دردسر ساز شده است.

تیم امید که قرار است کمتر از ۳۰ روز دیگر در بازی‌های آسیایی حاضر شود با چنین مشکلی روبه‌رو شده و قطعاً این اتفاق در مسیر آماده‌سازی این تیم می‌تواند بحران‌آفرین باشد.

انتظار می‌رود مسئولان فدراسیون برخورد قاطعی با این اقدام انجام دهند تا شاهد تکرار این رفتار غیر حرفه‌ای از سوی باشگاه‌ها نباشیم.

در شرایطی که مربیان و مسئولان همه تیم‌ها همواره از لزوم پایبندی به همکاری با تیم ملی صحبت می‌کنند اما در عمل رفتاری خلاف گفته‌های خود دارند و اینچنین برای تیم امید مشکل‌ساز می‌شوند.

فوتبال ایران هنوز خاطره‌ تلخ ناکامی تیم امید در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ را فراموش نکرده مسابقاتی که تیم امید نتوانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد و با قبول شکست ۴  بر یک مقابل ویتنام و تساوی یک بر یک مقابل قزاقستان باعث سرخوردگی و سرافکندی فوتبال‌ دوستان ایرانی شد.

در شرایطی که تیم امید با تیم‌های عربستان، کره شمالی و میانمار هم‌گروه شده است و دیدارهای حیثیتی پیش‌رو دارد باید نگاهی وسیع‌تر در بین مسئولان باشگاه‌ها و مربیان وجود داشته باشد و در این برهه حساس خودمان به جدی‌ترین حریف تیم امید تبدیل نشویم.

بدون شک برای همه فوتبال دوستان ایرانی تیم ملی در اولویت قرار دارد و می‌تواند همکاری بهتری به خاطر سرافرازی پرچم ایران و شادی ۸۰ میلیون ایرانی داشته باشد.

انتهای پیام/