به گزارش پارس ، سهراب دهقان داور بین المللی کشتی در گفت و گو باتسنیم، اظهار داشت: نمی دانم چند بار باید برای حضور در مجمع انتخابات فدراسیون کشتی ثبت نام کرد؟ در واقع معنی و مفهوم این ثبت نام مجدد را نمی فهمم. مگر قرار است در دور جدید ثبت نام مدارک جدیدی ارائه کنیم که دوستان دوباره فراخوان داده اند؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجددا برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام خواهد کرد یا خیر، گفت: گرچه این رویه را قبول ندارم و معنی و مفهوم ثبت نام مجدد را نمی فهمم اما از آنجایی که هدف و رسالت مشخصی دارم قطعا دوباره ثبت نام خواهم کرد.

دهقان در پاسخ به این سوال که آیا این بار به برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی امیدوار است یا خیر، تصریح کرد: این موضوع بستگی به سیاست دولت دارد. اگر قرار باشد انتخابات ریاست فدراسیون کشتی بعد از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود باید ببینیم نظر و عقیده وزیر جدید ورزش او چیست.

وی اضافه کرد: برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون ها در حیطه اختیارات وزیر ورزش است. اگر او صلاح بداند و تشخیص بدهد انتخابات برگزار شود مطمئنا این اتفاق رخ خواهد داد. البته فراموش نکنیم که اساسنامه فدراسیون کشتی هنوز مورد تایید فیلا نیست و باید اصلاحاتی هم در اساسنامه وزارت ورزش صورت گیرد تا در آینده دچار مشکل نشویم.

داور بین المللی کشتی در پاسخ به این پرسش که با چه هدف و برنامه ای وارد مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی می شود، گفت: صبحت ها و برنامه هایم را در مجمع عمومی ریاست فدراسیون کشتی انجام خواهم داد. من یک عمر کار مالی انجام دادم و به مسائل اقتصادی و اداری کاملا اشراف دارم. بدون شک با دکترین قوی که در مسئله اقتصادی دارم هیچ نگرانی و مشکلی از این بابت در فدراسیونی که خودم مسئولیت آن را بر عهده خواهم گرفت، نخواهم داشت. مطمئن باشید در مجمع حرف های زیادی دارم که به موقع عنوان خواهم کرد.

دهقان ادامه داد: دوستان عقاید و افکار بنده را قبول ندارند. در زمان مدیریت یزدانی خرم وی به همراه ربطی و طهماسبی درجه من را گرفتند و بلایی بر سرم آوردند که مسیر زندگی ورزشی ام عوض شد. زمان یزدانی خرم روزی که برای ثبت نام به فدراسیون کشتی مراجعه کردم جعفر اولیا در اتاق رئیس فدراسیون با صدای بلند گفت که مگر قرار نبود کسی ثبت نام نکند!

وی افزود: او نمی دانست من بیرون اتاق نشسته ام و صحبت هایش را می شنوم. من هم کوله باری از تجربه دارم و تحصیلکرده هستم و از همه مهمتر اینکه می دانم برای چه پستی نام نویسی خواهم کرد و وارد چه فضایی خواهم شد.

داور بین المللی کشتی با تمجید از عملکرد فیلا در تغییر مقررات داوری اظهار داشت: هر زمان ما تلاش می کنیم و برای مسائل داوری تفکر خاصی داریم فیلا زودتر تصمیم گیری می کند و پیشقدم است. البته آنها نظرهای ما را هم می خواهند و می دانند باید از نظرات ایرانی ها استفاده کنند.

وی گفت: آنچه که امروز در قوانین جدید داوری به چشم می خورد کشتی را هجومی تر می کند و به حفظ این رشته در المپیک کمک خواهد کرد. فقط من مانده ام چرا فدراسیون کشتی برای نامه نگاری با فیلا یا مراجع بالاتر دست به دامان افرادی می شود که هیچ مسئولیت اجرایی ندارند و صرفا چهره های هنری هستند؟ !

وی ادامه داد: فدراسیون چرا باید به یک کارگردان نامه بنویسد و از او بخواهد که درخواست فدراسیون را به فیلا منعکس کند؟ این ضعف فدراسیون کشتی است. تازه وقتی به خطیب گفتم اگر می خواهید کار کنید باید این آقایانی که کنار شما هستند را کنار بزنید او در جواب گفت: " تو دیوانه ای و باید به روانپزشک مراجعه کنی! "

دهقان عنوان کرد: دل پری از فدراسیون کشتی دارم. زمان یزدانی خرم از درون همین فدراسیون به فیلا نامه نوشتند که درجه داوری مرا بگیرند. آن زمان وقتی به عارف ربطی دبیر وقت فدراسیون مراجعه کردم تا علت را جویا شوم در جواب گفت: " ما بیکار نیستیم که دنبال کار تو باشیم! " از ربطی خواستم خودم از طریق فیلا کار را دنبال کنم که او گفت اگر این کار را بکنی تو را از داوری هم ساقط می کنیم!

وی در پایان به تسنیم گفت: حرف برای گفتن زیاد است. شاید اینها را هم نباید می گفتم. در هر حال انیکه من باشم یا نه، مهم نیست. مهم این است که ایران همیشه سرافراز باشد. حتما کسانی هستند که خیلی بهتر از من می توانند کشتی را اداره کنند اما من با این نیت و هدف وارد گود شدم که مدیریت سنتی را کنار بزنم و حرکت نوینی در کشتی انجام دهم.