به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، مسابقات انتخابی تیم ملی بوکس در حالی روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه به میزبانی زنجان برگزار شد که در پایان ۱۹ بوکسور جواز حضور در اولین مرحله از اردوهای تیم ملی را کسب کردند. البته مرحله دوم انتخابی روز دوشنبه هفته گذشته با حضور نفرات راه یافته به اردوها برگزار شد و در دومین مرحله از انتخابی ها تعدادی از بوکسورها از ادامه حضور در اردوهای تیم ملی خط خوردند و ۱۳ مشت زن در اردوها باقی ماندند.

مسئولان فدراسیون بوکس که معتقدند انتخابی تیم ملی باید تا پای پرواز به اردن برگزار شود تصمیم گرفته اند فردا (دوشنبه) انتخابی بین نفرات حاضر در اردوهای تیم ملی برگزار کنند. البته هنوز مسئولان فدراسیون نمی دانند که از بین ۱۳ بوکسوری که در اردوها حضور دارند چند مشت زن را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهند کرد.

منوچهر مقصودی نایب رئیس فدراسیون بوکس در گفت وگو با فارس در مورد اعزام شدن بوکسورها به مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: ارسال اسامی بوکسورها به سفارت برای گرفتن ویزا دلیل بر این نمی شود که برخی ها فکر کنند که دیگر کار تمام شده و آنها به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شوند. ما اسامی را ارسال کرده ایم، اما شاید نتوانیم با وضعیت مالی که داریم همه اوزان را به رقابت های قهرمانی آسیا اعزام کنیم. به هر حال هزینه هر شب اقامت در اردن نزدیک به ۱۰۰ دلار است و این هزینه ها برای ما خیلی سنگین است.

سئوال اینجاست که چرا نایب رئیس فدراسیون بوکس که از بی پولی فدراسیون صحبت می کند نام بوکسورهایی را به سفارت اردن ارسال کرده که هنوز مشخص نیست که آنها به اردن اعزام می شوند یا نه چراکه برای گرفتن ویزای آنها باید هزینه شود. این در صورتی است که در انتخابی زنجان و مرحله دوم انتخابی ها کادرفنی به راحتی می توانست نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا را مشخص کند تا گرفتن ویزا برای نفراتی که به مسابقات اعزم نمی شوند هزینه اضافی برای فدراسیون در بر نداشته باشد.

انتخاب ۱۰ مشت زن برای فدراسیونی که نه لیگ دارد نه مسابقات برون مرزی کار سختی به نظر نمی رسد.

موضوع دیگر اینکه متاسفانه با زمان کمی که تا مسابقات قهرمانی آسیا مانده نایب رئیس فدراسیون بوکس مدعی است که انتخابی تیم ملی تا پای پرواز به اردن ادامه خواهد داشت و این در حالی است که مطرح کردن چنین صحبت هایی باعث می شود به نفرات حاضر در اردوها استرس وارد شود.

مسئولان فدراسیون به این موضوع هم باید دقت کنند که درصد آسیب دیدگی در ورزش های رزمی بسیار بالاتر از رشته های دیگر است و برگزاری انتخابی تا پای پرواز شاید باعث شود که برای اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا خودشان برای حضور در مسابقات دستکش ها را به دست کنند و وارد رینگ شوند. موضوع آخر اینکه، در طول دو مرحله انتخابی که در زنجان و تهران برگزار شد شاهد بودیم که در برخی از اوزان بوکسورهایی که در هر دو دیدار مقابل حریفان خود شکست خورده اند دوباره به مرحله بعدی انتخابی ها دعوت شده اند و که حرف و حدیث های زیادی در پی داشته است.

امیدواریم احمد ناطق نوری که سالیان سال است سکان هدایت فدراسیون بی پول و خسته را برعهده گرفته فکری به حال و روز این رشته کند تا بوکس که در طول این سال ها هواداران زیادی پیدا کرده، از گوشه رینگ خارج شود.

راستی؛ امسال دومین سالی است که کشتی لیگ برتر بوکس به گل نشسته و دیگر برگزار نمی شود. بی شک اگر این روزها استعدادی در بوکس کشف نمی شود به دلیل برگزار نشدن لیگ است و امیدواریم مسئولان نیز به این مهم پی ببرند.