به گزارش پارس به نقل از ایسنا، تیم فوتبال استقلال در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه شب دیدار برگشت خود مقابل الشباب را در ورزشگاه آزادی برگزار کرد و در پایان با تساوی بدون گل برابر این تیم متوقف شد اما به لطف پیروزی ۴ بر ۲ در بازی رفت به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کرد.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، هاشم بیک زاده، جی لوید ساموئل، جواد نکونام، خسرو حیدری، مجتبی جباری، سیاوش اکبرپور و فرهاد مجیدی (فرزاد حاتمی) بازی کردند.

در طول دو نیمه بازی دو تیم نتوانستند موقعیت های خطرناک زیادی روی دروازه یکدیگر خلق کنند. تیم الشباب در اواخر نیمه نخست تا آستانه گل زدن به استقلال پیش رفت اما ضربه لوئیز مهاجم تیم اماراتی به تیر دروازه مهدی رحمتی برخورد کرد.

در نیمه دوم هم خطر چندانی روی دروازه ها خلق نشد. حنیف عمران زاده روی سانتر مجتبی جباری برای استقلال گل زد که کمک داور این گل را آفساید اعلام کرد.

بدین ترتیب شاگردان امیر قلعه نویی در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۴ بر ۲ الشباب را از پیش رو برداشتند تا به جمع هشت تیم برتر قاره کهن راه پیدا کنند.

استقلال باید منتظر قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی باشد تا حریف خود را در این مرحله بشناسد.

در دیگر بازی های امشب تیم های لخویا قطر، گوانگجوی چین و کاشیوا ریسول ژاپن با غلبه بر حریفان خود توانستند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

شب گذشته هم تیم های الشباب و الاهلی عربستان، بوریرام تایلند و سئول کره جنوبی به این مرحله صعود کرده بودند.