تصور کنید مسئولان این باشگاه از چند ماه پیش همکاری خود را با یک وکیل درجه یک آغاز می کردند در این صوریت شاید محرومیت های امروز نیز برای سرخپوشان رقم نمی خورد. مشخص است برخی مسئولان حاضر در باشگاه های مطرح کشورمان کارخود را به خوبی انجام نمی دهند که چنین محرومیت هایی برای باشگاه ها رقم می خورد. تنها در 6 ماه گذشته استقلال، تراکتور و پرسپولیس سه باشگاه مهم فوتبال ایران درگیر محرومیت های سنگین شده اند. چنین مسئله ای نشان می دهد زمان همکاری مستمر این باشگاه ها با وکلای و چهره های معتبر حاضر در این عرصه فرا رسیده باشد. 

مطمئنا هزینه استخدام وکلای بین المللی نمی تواند مانعی برای عدم حضور آنها در باشگاه هایی نظیر پرسپولیس و استقلال باشد. این باشگاه ها با محکومیت در پرونده های خود در فیفا مبالغ سنگینی را به عنوان جریمه و بدهی پرداخت می کنند در حالی که استخدام یک وکیل بین المللی که هزینه آن قابل مقایسه با بسیاری از هزینه های رایج در این باشگاه ها نیست جلوی شکل گیری بحران و محرومیت های سنگین را در این باشگاه ها می گیرد.

پرسپولیس پس از اعلام خبر محرومیت این باشگاه و مهدی طارمی تلاش می کند با وکیلی سوئیسی این وضعیت را تغییر دهد اما کاش زودتر از این ها فردی با چنین جایگاهی وارد این باشگاه می شد و همچنین باشگاه استقلال می شد.