بلاهای رنگارنگ دست از سر ما برنمی‌دارد! دردسر اول برطرف نشده است که دردسر بعدی از راه می‌رسد! به فکر رفع اشکال از بازی‌های اخیر پرسپولیس بودیم که در 4 بازی، 7 امتیاز از دست داده است که خبر آمد: ...چه نشسته‌اید! پرسپولیس را نقره‌داغ می‌کنند! ...چه نشسته‌اید! پرسپولیس را از طریق محرومیت مهدی طارمی نقره‌داغ کرده و شانسش را برای مقابله با الهلال، به حداقل تقلیل می‌دهند! حکایت پرسپولیس حکایت این حرف منظوم است که می‌گوید: هر کس به طریقی دل ما می‌شکند! بیگانه جدا، دوست جدا می‌شکند!

۱-و اینک نوبت آن رسیده است که الهلال از مناسبات موجود، سوءاستفاده کند و «پهلوان‌‌پنبه‌وار» کاری کند که پرونده کهنه و بسته شده حضور چند روزه مهدی طارمی در باشگاه «ریزاسپور» ترکیه، مجدداً باز و دوباره مطرح شود! پرونده‌ای که ظاهراً باید سال پیش جمع می‌شد و جمع شد! پرونده‌ای که برای کنسل کردن ادعاهایش یکی از بزرگ عابربانک‌های پولدار، که یک میلیارد تومان حکم پول خردهای ته جیبش را دارد، از پرداخت یک میلیارد و ششصد میلیونی‌اش حرف‌ها گفته بود! جا دارد حالا بپرسیم: پس چه شد؟ پس چطور شد؟ چرا مسئله حل نشد؟ چرا باز دعوا و دادگاه و محکومیت؟ یعنی همه سخنان آن روزها خالی‌بندی بود؟ یعنی در خالی بستن و چاخان کردن، این همه پیشرفت کرده‌ایم؟

۲- پرسپولیس با این خبر چگونه کنار می‌آید؟ پرسپولیس اتفاقات رخ داده در بالای جدول لیگ برتر را، چگونه هضم می‌کند؟ پرسپولیس جز صبر و تحمل چه چاره‌ای دارد، وقتی پارس جنوبی را ۱۷ امتیازی می‌بیند و پدیده را هم ۱۴ امتیازی و خوش‌اشتها؟!

پرسپولیس که حالا از جانب فولاد خوزستان هم تهدید می‌شود، این روزها به فکر یافتن بهترین بازی و بهترین بازیکن، به جای طارمی است و به جای کامیابی‌نیا!

پرسپولیس در حالی غم بازی نکردن مهدی طارمی را دارد که محسن مسلمان هم از فرم خوب خود خارج شده و بد بازی می‌کند!

گفتیم که؛ هر کس به طریقی دل ما می‌شکند!

بیگانه جدا، دوست جدا می‌شکند!

و حالا اینکه بفهمیم «FIFA» چگونه سر موقع و در بزنگاه لیگ آسیا ورود کرده و با آدرس صحیح وارد دعوا شده، هیچ دردی را درمان نمی‌کند! باید تدبیری اندیشید که حداقل زیان متوجه پرسپولیس شود! باید جای خالی گلزن سربه‌هوای پرسپولیس را طی همین امروز و فردا پر کرد! باید امیدوار بود که برانکو، بهترین چاره را می‌یابد! برانکو، بی‌چاره و بی‌تدبیر و دست‌بسته و تسلیم عمل نخواهد کرد!

به سبک دست‌نشان، به سیاق پاشازاده

۳- از خبرهای بد فاصله بگیریم! برویم سراغ اخبار خوب! حواس‌مان را بدهیم به موارد مثبت، به اتفاقات خوشایند و چشمان خود را بدوزیم به «لیگ یک» و آنچه که می‌گذرد در جام آزادگان!

حرف اول و سخن آخر را نساجی و ملوان می‌زنند! دربی  شمال! شهرآورد شمال! قدیمی‌ترین تیم مازندران – نساجی قائمشهر- سینه به سینه ملوان، ریشه‌دارترین و دیرپاترین تیم فوتبال گیلان!

شاگردان مهدی پاشازاده که تبدیل شده‌اند به یک تیم درجه اول و کاملاً مدعی، پیکار روز را برگزار خواهند کرد با مردان نادر دست‌نشان! با تیم ملوان بندرانزلی، که الهام‌بخش تمام تیم‌های شمالی ایران بوده‌ است!

امروز اگر بابک مرادی، شهریار مقانلو، سینا دست‌نشان، گوش به فرمان پژمان نوری باشند، ملوان کاری خواهد کرد، کارستان!

امروز اگر دست‌نشان با تجربیات کهنش و مهدی پاشازاده با دانش روزآمدش، از چاشنی بازی اراده و عزم لازم- یعنی عزم جزم- برخوردار باشند، امروز اگر این دو در تقابل با یکدیگر و در مقابله با هم کم نیاورند، لیگ یک، برای ۹۰ دقیقه، برتر خواهد بود، از لیگ برتر!

خدا کند ملوان امروز، ملوان روز سپیدرود باشد و خدا کند نساجی امروز، همان تیمی باشد که پارس جنوبی را در شهر جم حذف کرد!

سایر دیدارهای امروز، همه در سایه شهرآورد شمال رنگ می‌بازند!