رضا خالقی‌فر در خصوص نتیجه پیروزی‌بخش مقابل سیاه‌جامگان در مشهد گفت: بچه‌های ما نه تنها در این بازی بلکه در تمامی دیدارها خوب بودند؛ منتها چیزی که باعث می‌شد ما نتایج خوبی کسب نکنیم تغییراتی بود که در گسترش حاصل شده بود و عدم هماهنگی کمی نتیجه‌گیری را برایمان دشوار کرده بود؛ اما از این به بعد مطمئنا هماهنگی‌مان بهتر خواهد شد و مقابل حریفان یک مدعی سرسخت خواهیم شد.


او درباره پاس گل امید جهانبخش و نظرش در خصوص جوان‌های گسترش را اینطور بیان می‌کند: حضور جهانبخش در تیم ما دو سر برد بود و امیدوارم روند خوبش را تداوم بخشد. البته گسترش جوان‌های خوب، بسیار دارد و باید فرصت و زمان به آنها داده شود تا خودشان را به اثبات برسانند که در طول لیگ این فرصت به آنها داده خواهد شد و آنها هم قطعا تلاششان را خواهند کرد.


وی در خصوص تاثیر باتجربه‌ها و انگیزه جوان ها افزود: هیچ تیمی تنها با حضور جوان‌ها نمی‌تواند تاثیرگذار باشد و به نظرم اگر همه جوان باشند نتیجه‌گیری خیلی سخت می شود و اینکه باتجربه‌ها یک وزنه موثر برای کمک به جوان‌ها باشند، کمک بزرگی به تیم خواهد بود. از حضور جوان‌ها در گسترش فولاد خیلی خوشحالم و امیدوارم روند موفقیت‌مان ادامه داشته باشد و تیم به بازی‌های ایده‌آل و پیروزی‌هایش نزدیک شود.


مهاجم گسترش در رابطه با آنکه اگر لوکا بوناچیچ در این بازی نتیجه نمی‌گرفت، از سوی مسئولین باشگاه کنار گذاشته می‌شد خاطرنشان کرد: من اعتقادی به این قضیه ندارم و بی‌انصافی است که همه تقصیرها را گردن سرمربی یا یک نفر بیندازیم. وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد، همه مقصرند نه فقط یک نفر.


او درباره رتبه‌شان در جدول و اینکه پیش‌بینی‌اش در پایان رقابت‌های لیگ از رتبه‌ای که کسب خواهند کرد چیست تصریح کرد: ما هنوز زمان داریم اما اینطور هم نیست که بگوییم چون فرصت داریم شکست‌هایمان را توجیه کنیم؛ نه ما باید تمام تلاشمان را به کار ببریم تا اشتباهات را جبران کنیم و اجازه ندهیم دیگر آن اتفاقات تکرار شود.


خالقی‌فر در ادامه می‌گوید: نمی‌خواهم زمان بخرم اما نیم فصل دوم بهتر خواهیم شد و نتایج بهتری را کسب خواهیم کرد و جایگاهمان را بهتر خواهیم کرد. به پیش‌بینی‌ رتبه نهایی در پایان فصل؛ عاقلانه داشته و با تفکر به این موضوع نگاه می‌کنیم و نمی‌توانیم بگوییم که رتبه‌ای رویایی یا سهمیه آسیایی کسب می کنیم. ما تمام توانمان را خرج می‌کنیم تا رتبه‌ای بهتر از سال گذشته به دست بیاوریم.


بازیکن سابق پرسپولیس درباره اتفاقاتی که در برنامه نود رخ داد، نظرش را اینطور بیان می‌کند: اتفاق‌هایی که برای استقلال در رسانه افتاد خوشایند نبود. این اتفاقات درون خانوادگی است و نمی دانم چرا رسانه ها اصرار بر برملا شدن آنها دارند. تیم های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس هوادار بسیاری پشت سر خود دارند. نباید با احساسات مردم بازی کنند، این اتفاقات باعث سرشکستگی هواداران استقلال شد و کاری که در رسانه صورت گرفت، هیچ وقت از اذهان عمومی پاک نخواهد شد. بعد از این پرسپولیس باید حواسش را بیشتر جمع کند تا چنین اتفاقی برای آنها رقم نخورد و اجازه ندهند که رسانه‌ای به نفع خودش باعث برهم پاشیدن بنیان باشگاهی با سابقه چون پرسپولیس و استقلال شود. ما لیگ خوب و پویایی داریم و نباید با چنین اتفاقات و ایجاد حواشی به مسائلی که نباید دامن زده شود، فوتبال ایران را زیر سوال ببرند. من دلم برای هواداران می‌سوزد نباید هر تصمیم اشتباه یا اتفاقی علنی شود. با علنی شدن هیچ چیزی روشن نخواهد شد و بدتر هم می شد.


خالقی‌فر در خصوص دربی تبریزی‌ها در هفته هشتم اضافه کرد: ما در هفته آینده دربی را پیش رو داریم که خب مطمئنا یک بازی حساس و سخت برای هر دو تیم است. تراکتور با وجود آنکه در فصل نقل و انتقالات دچار مشکل شد؛ اما توانست خوب تیمش را جمع‌وجور کند و تا به اینجا خوب نتیجه گرفته است. البته همه این‌ها برمی‌گردد به مدیریت خوب آقای گل‌محمدی، سرمربی تیم که به خوبی توانسته از جوان‌های تیمش بهره ببرد. معتقدم در هفته آینده بازی خوبی را همه شاهد خواهند بود.